Čínský vůz Berlina

Čínský vůz Berlina | foto: iDNES.cz

Další čínské auto v Česku má dočasné jméno Berlina

  • 59
Nečekaně se v Česku objevilo další auto z Číny. Malý sedan parkuje na holešovickém výstavišti na výstavě Autoshow pod jménem Berlina. Novinka prý bude stát pod 360 tisíc korun, prozrazuje zástupce automobilky. Jméno se prý ještě bude měnit.

Čínský sedan Berlina je k vidění na stánku Martin Motors v levém křídle Průmyslového Paláce. Čínské auto má v Praze evropskou předpremiéru.

Společnost Martin Motors nefiguruje na oficiálním seznamu vystavovatelů Autoshow. Pravděpodobně jde o stejnou firmu, která před několika týdny uvedla na český trh čínský terénní vůz CEO.

Tehdy ovšem ještě pod jménem Lum-Oris. Stejně se podle internetových stránek Autoshow jmenuje společnost, která má stánek číslo 39 na holešovickém výstavišti pronajatý.

Představení berliny je tedy velkým překvapením. Společnost jménem Martin Motors prodává automobily čínské provenience už několik let na italském trhu, odtud také pravděpodobně pochází jméno auta. Berlina označuje italsky auto typu sedan (s tříprostorovou karoserií). Na stánku na holešovickém výstavišti ovšem zdůrazňují, že se jméno a specifikace vozu bude ještě upravovat.

Pohledný sedan s benzinovým motorem 1,6 litru pohánějícím přední kola a pětistupňovou převodovkou se podle zástupců dovozce dostane na trh velmi brzo. Motor splňující evropskou emisní normu Euro 4 má výkon 85 kW a maximální kroutící moment 149 Nm. Udávaná maximální rychlost je 186 km/h a zrychlení z nuly na stovku zvládne auto za 10,5 sekundy. Průměrně bude z 51litrové nádrže odčerpávat 6,8 litru naturalu na sto kilometrů.

Berlina s pohotovostní hmotností 1155 kilogramů (celková je 1580) je 4,37 metru dlouhá, 170 centimetrů široká a 1475 mm vysoká. V kufru odveze až 630 litrů zavazadel.

Čínská berlina je ve skutečnosti auto známé jako Lifan 520.

"Lifan 520 byl poprvé představen na regionální výstavě ve městě Chongqing v březnu 2005," říká Peter Homola, rakouský novinář, který se zabývá automobilovým průmyslem. "Sériová výroba se začala v prosinci 2005. Ve výrobě byla použita část výrobního zařízení převzatého z automobilky FAW Hainan Motor, což je dřívější partner Mazdy."

Lifan 520 je na trhu jako sedan a hatchback, k mání je i verze se slabším motorem 1,3. "V Rusku, kde se prodává jako Lifan Breez, je vůz montován v malé automobilce Derways," říká automobilový odborník Peter Homola. "V nejbližší době by se měla rozběhnout sériová výroba modelu Lifan 320 (připomíná Mini) a sedanu Lifan 620, který je vetší nez model 520," doplňuje.

V sériové výbavě Lifanu 520 alias Berliny má být protiblokovací systém ABS, airbag řidiče a spolujezdce, dálkově ovládané centrální zamykání, kožený interiér, kožená sedadla a kůží potažený volant s řadicí pákou, mlhovky, sklopná zadní sedadla, loketní opěrka, elektricky ovládaná okna všech dveří, manuální klimatizace, audio-video systém DVD, AUX vstup + 6 reproduktorů, sledování tlaku v pneumatikách. Cenu prozatím dovozce neprozradil. Určitě má být ale nižší než 360 tisíc korun.

Vedle berliny stojí na stánku také dva exempláře Shuanghuan CEO. Čínský terénní vůz před nedávnem zakázali prodávat v Německu, protože se příliš podobá BMW X5. Více o falešném BMW X5 najdete zde