Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Další koncept bez výfuku. Seat Ibe jezdí na elektrony

Elektromobil v garáži nám parkovat bude, to je jisté. Kromě městských krabiček, které nás s bzučením odvezou do práce a pro prací prášek, budeme chtít i auta pro radost. Obojí by měl zvládnout Seat IBE.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
F

FanFanTulipan

2. 10. 2010 11:35
...

Jedním z kriterií zda klasiku nebo elektro jsou celkové náklady na 500.000 km provozu. A tam elektromobily nemají šanci. Bohužel taková je realita Rv

0 0
možnosti
JTNJTN

Já to nebyl, já to nebil!

2. 10. 2010 11:57
Re: ...

Kolik % aut najede reálně 500 000 km. Já jen, že dělám ve firmě, kdy služebáky jezdí každý den a ročně najedou v průměru 30 000 km. Na dálkové cestování zatím elektromobily nejsou, ale zrovna tento by mě osobně stačil nejen na týdenní ježdění do práce, ale i na víkendové ježdění do hor (pokud by se stačil přes noc dobít). Takže pro mě osobně by byl dostačující ;-)

0 0
možnosti
F

FanFanTulipan

2. 10. 2010 14:29
Re: ...

Ta vzdálenost byla zvolena podle běžné vydrže motorů klasických aut. Můžete si tam klidně dosadit vzdálenost klidně 250.000 km... :-) Takže budete mít dvě auta? Jedno na kratší tratě a druhé na dlouhé? :-) V dnešní době jsou elektromobily drahé jak na výrobu, tak na provoz. I na provoz, protože po určité době budete muset vyměnit baterie a to bude palka jak za vraždu ;-D Ale jistě. V dnešní době elektrošílenství EU protlačí kde jakou zho...dilost :-/ PS: A až bude jezdit dost elektromobilů, tak budeme potřebovat více el.energie, a více fotovoltaických elektráren a tím pádem poroste i cena el.energie...

0 0
možnosti
F

FanFanTulipan

2. 10. 2010 14:30
Re: ...

... a kruh se uzavírá a el.lobby se raduje... :-/ Opravdu pokrok jak vepřík ;-D

0 0
možnosti
JTNJTN

Já to nebyl, já to nebil!

2. 10. 2010 14:58
Re: ...

Porovnejte elektrovozíky dnešní a ty před dvaceti lety (nebo třeba mobily, počítače, ...). Vždy to začíná kusovou výrobou pro vyvolené (nebo třeba nadšence). Žádná výzkumná laboratoř  neuvede na trh tak dokonalý výrobek, který již nepotřebuje další zlepšování. A u elektromobilů se nejedná o nic jiného. Až se např.  uzavřou centra měst pro auta se spalovacími motory, tak budete mít volbu dopravy pěšky, kolmo, mhd a nebo třeba právě těmi opovrhovanými elektromobily ;-)

0 0
možnosti
V

vochomejtak

2. 10. 2010 16:59
Re: ...

Jenze ono se za poslednich sto let v techto oborech prakticky nic zasadniho nezmenilo.

0 0
možnosti
PK

Pavel K

2. 10. 2010 14:35
Re: ...

Myslím, že běžné rodině stačí rozpočet na 100 000 km. Takže když budete mít auto za 500 tisíc se spotřebou 7l na 100 km, vyjde vás 1 km na 7 Kč (přibližně). Když budete mít dvě auta, z toho jeden elektromobil, bude počáteční investice hned o 300 tisíc vyšší (vycházím z toho, že jsem četl, že elektromobil by mohl mít cenu kolem 300 tisíc korun), to znamená, že aniž bych začal počítat cenu paliva či el. energie, již jsem na ceně 8 Kč za km. Dál to už počítat nebudu, neboť neznám cenu "výměnných baterií" do elektromobilu, ale již na tomto jednoduchém příkladu je vidět, že se autor článku velmi plete. Není vůbec jisté, že nám v garáži bude stát elektromobil.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...