Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další koncept bez výfuku. Seat Ibe jezdí na elektrony

aktualizováno 
Paříž (Od našeho zvláštního zpravodaje) - Elektromobil v garáži nám parkovat bude, to je jisté. Kromě městských krabiček, které nás s bzučením odvezou do práce a pro prací prášek, budeme chtít i auta pro radost. Obojí by měl zvládnout Seat IBE.

Pro pařížskou autopřehlídku si španělská automobilka přichystala elektrokoncept. IBE je dynamicky tvarovaný malý hatchback, Seat ale trvá na tom, že je to kupé.

Seat IBE

Než tvar povedené 383 centimetrů (o dvacet míň než má ibiza) dlouhé karoserie je důležitější technika. Mrňouse s prostorným a elegantním interiérem 2+2 pohání elektromotor s maximálním výkonem 75 kilowattů a maximem kroutícího momentu na 200 newtonmetrech. Hodnota trvale dodávaného výkonu je ovšem omezena na 50 kW, stejně jako nejvyšší rychlost na 160 km/h.

Jen 123 centimetrů vysoký ibe se na padesátku rozjede za 5,5 sekundy, na stovku to trvá necelých deset sekund (přesně 9,7).

Akumulátory Li-Ion jsou pod podlahou u zadní nápravy. Baterky s kapacitou 18 kWh mají stačit na stotřicetikilometrový dojezd. Díky konstrukci, kombinující díly z hliníku a oceli, se konstruktéři dostali na hmotnost 1100 kilogramů.

Zpravodajství z pařížského autosalonu

Interiér je minimalistický. Co je, ovládá se přes dotykový displej. Navíc je ibe stále ve spojení s chytrým telefonem ve vaší kapse. Ovládací prvky zredukovali designéři na absolutní minimum. Namísto voliče převodovky stačí tlačítka.

Seat IBE

"IBE je genofondem pro příští generaci našich vozidel," říká šéfdesignér značky Luc Donckerwolke. "Ibe značí zároveň zahájení speciálního projektu na podporu a rozvoj elektrické mobility ve Španělsku," uvádí automobilka.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.