Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další konkurence pro yetiho: Mitsubishi představí crossover ASX

  12:00aktualizováno  12:00
Mitsubishi přiveze do Ženevy nový crossover ASX. Vůz se zařadí pod současný model Outlander a bude se nabízet v řadě variant. Podobně jako ostatní vozy japonské značky sází spíše na drsnější notu.

Mitsubishi ASX | foto: Autoblog.it

Drsně vyhlížející crossover, který se v Japonsku bude prodávat pod označením RVR, by podle prvních spekulací měl dát vzniknout novému modelu francouzského Peugeotu. Model 2008 by měl vzniknout podle stejného receptu jako trojčata Mitsubishi Outlander - Peugeot 4008 - Citroën C-crosser. Pokud vám jméno ASX přijde povědomé, pak vězte, že jej nesl již koncept v roce 2001. Tento koncept předcházel modelu Outlander.

Výhodou ASX v konkurenci řady kompaktních SUV (včetně Škody Yeti) a crossoverů bude široká nabídka verzí. K dispozici budou vznětové i zážehové čtyřválce, manuální i automatické převodovky (pravděpodobně plynulá CVT) a pohon předních nebo všech kol.

Součástí bude i vyspělá technika. Automobilu nebude chybět stop-start systém a také takzvaný mikro-hybridní systém. Při brzdění se tak bude dobíjet baterie vozu a tím bude odlehčeno alternátoru. To uspoří pár desetinek litru paliva na sto kilometrů.

Zatím není zcela známo, s jakými motory se ASX bude v Evropě nabízet. Jistotou je ale dvojice osmnáctistovek. Benzínový motor MIVEC bude mít výkon asi 140 koní. Novinkou bude turbodiesel o stejném objemu a prozatím neznámém výkonu. Právě tento motor bude spřažen se stop-start systémem a bude plnit normu Euro 5.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.