Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další slovenská kia vyjíždí do přírody, výroba už běží

  17:27aktualizováno  17:27
Jihokorejská automobilka Kia ve svém slovenském závodě spustila výrobu třetího modelu, kterým je sportovně-užitkový (SUV) model Sportage. Z montážních linek továrny u Žiliny zatím sjelo zhruba 500 vozů. Do konce roku plánuje firma vyrobit přibližně 40 000 těchto aut do lehkého terénu.

Kia Sportage | foto: Kia

Automobilka koncem loňského roku zahájila v Žilině montáž rodinného automobilu Kia Cee´d, jehož produkce zatím dosáhla zhruba 60 000 vozů.

"S výrobou modelu Sportage jsme začali na přelomu května a června. Podle plánů by se mělo v tomto roce vyrobit asi 40 000 kusů tohoto modelu,"  řekl mluvčí Kia Motors Slovakia Dušan Dvořák.

Celkově hodlá žilinská továrna do konce roku vyrobit 150 000 automobilů.

K současné pětidveřové verzi cee´du by měla v srpnu přibýt verze kombi a v závěru roku rovněž třídveřová varianta. Naplánována je i výroba dalšího modelu, který však společnost zatím nepředstavila.

Továrna v současnosti zaměstnává zhruba 2300 z plánovaných 3000 lidí. S plnou kapacitou se počítá od roku 2009, kdy se bude v závodě vyrábět asi 300 000 aut ročně. Dodavatelé firmy by měli zaměstnat dalších 7000 lidí.

Kia chce na Slovensku investovat více než miliardu eur. Automobilka nedávno oznámila, že do roku 2012 ve své továrně u Žiliny zdvojnásobí výrobu motorů na 600 000 kusů ročně. Do zvýšení produkce chce investovat 110 milionů eur.

Žilinská továrna by měla dodávat motory i pro český závod mateřské firmy Hyundai, který se nyní staví v Nošovicích.

Na Slovensku mají továrny na výrobu automobilů rovněž firmy Volkswagen a PSA Peugeot Citroën.  O výstavbě závodu v průmyslovém parku Kechnec na východě Slovenska uvažuje také automobilka Ford. - čtěte zde

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.