Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Další vlna levných aut. Vrátí se Talbot a Renault připravuje konkurenci pro Tatu Nano

aktualizováno 
Automobilový koncern PSA možná obnoví značku Talbot. Používat jí bude pro levné vozy, konkurence pro populární Dacii Logan se již chystá. Aliance Renault-Nissan zase bude v Indii konkurovat nejlevnějšímu vozu světa.

Logo automobilky Talbot | foto: Internet

Renault-Nissan a indická automobilka Bajaj Auto podepsaly počátkem července dohodu o spolupráci na malém levném automobilu pro rozvíjející se trhy. Vůz by měl konkurovat nejlevnějšímu autu světa, Tatě Nano. K zákazníkům by se prý měl vydat již v roce 2012. Vývoj a výrobu automobilu bude mít na starosti Bajaj, Renault-Nissan se postará o prodej a marketing v Indii a na dalších trzích. Další informace k projektu zatím nejsou známy.

Francouzský koncern PSA se podle zákulisních informací chystá obnovit značku Talbot. Jako první by ji měl nést model, který se stane konkurencí pro Dacii Logan. Podle některých pramenů bude vůz vycházet ze sedanu Peugeot 306, v plné výbavě s klimatizací by měl stát 10 000 Euro. Pod kapotou prý najdeme moderní motory plnící normu Euro 5. Chybět by neměl ani turbodiesel 1.4 HDI.

Obnovení značky Talbot by jen potvrdilo postupný posun Peugeotu a Citroenu směrem k luxusnější části trhu. Na spodním cenovém konci tak pro PSA vzniká jistý prostor, který momentálně na některých trzích vyplňují starší modely jako Peugeot 206 nebo Citroen C3 starší generace v různých variantách (u nás například Peugeot 206+ a Citroen C3 First). Jejich vyřazením z portfolia by automobilky získaly opět o něco luxusnější image.

Plány na konkurenci pro populární logan má řada automobilek, zatím se ale žádné nepodařilo úspěch rumunské značky napodobit. Již brzy se o to pokusí Škoda, která připravuje náhradu Octavie Tour.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.