Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dana Morávková má ráda malá auta

  16:49aktualizováno  16:49
Herečka a televizní moderátorka Dana Morávková má zálibu v menších vozech. Jezdit denně autem začala hned v osmnácti, jakmile složila zkoušky v autoškole. Ale na své vlastní auto si musela ještě chvíli počkat.
Čím jezdíte?
Mám Ford Ka a jsem s ním moc spokojená.

To je dost malý vůz pro ženu, která každou chvíli jede někam s dítětem...
Do města je ohromě praktické tím, jak se s ním dobře parkuje. Je krátké, nemám vůbec ráda dlouhé nebo velké vozy.

Nemáte ráda parkování? Ve městě je to každodenní chleba.
Já nemám garáž, takže skutečně se musím pasovat k chodníku denně několikrát. Už je to lepší, ale když jsem začínala, tak to byla hotová katastrofa. Popředu jsem celkem dobře najela vždycky, ale jakmile jsem měla couvat... Hrůza!

Stačí si třeba připlatit dvě tři hodiny v autoškole. Anebo vás učil nějaký známý?
Naučila jsem se sama jako Dalibor na housle. Ve městě mi nezbylo nic jiného než to znova a znova zkoušet. Zpočátku jsem nacouvávala třeba i šestkrát. Kolem se zastavovali lidi a klepali si na čelo nebo lomili rukama. Fakt. A pak se to nějak začalo lepšit a dneska už jsem skoro profík.

Obvykle takové učení provázejí šrámy na kapotě...
Před plzeňským divadlem jsou sloupy. Zajížděla jsem tam na zaparkování s novým fordem, snad dva dny jsem ho měla, a o jeden z těch sloupů jsem ho odřela. Nemohla jsem pak ani dopředu, ani zpátky. Škodu bych tím ještě zvětšila...

Takže tam auto stojí dodnes?
Ne! Šli kolem kolegové z baletu a ti prostě auto vzali, nadzvedli a jednoduše poponesli stranou. Já brečela, že na novém autě je hned taková škoda. Ale známí mě utěšovali, že nové auto se má pokřtít, aby majitel ztratil přílišnou útlocitnost a začal ho normálně používat. Ale moc mě neuklidnili, mrzí mě to dodnes.

Jste po těchto prvotních karambolech dobrý šofér?
Můj muž tvrdí, že ano a že se se mnou nebojí jezdit. To je od chlapa veliká pochvala.

Baví vás řídit?
Moc. A nejezdím jenom po Praze. O prázdninách jsem hodně najela i po Čechách, na delších trasách.

Máte řidičské zlozvyky? Některé televizní moderátorky se prý v časovém stresu umí během cesty v autě i nalíčit...
To nedělám. V autě si moc ráda povídám se svým synem Péťou. Pro toho je každá jízda zážitkem. A když jedu sama, buď poslouchám z kazety písničky z muzikálu Rebelové, nebo si je sama zpívám.

Máte motoristický sen?
Netoužím po žádném drahém, velkém a luxusním autě, jestli myslíte tohle. Celý život se mi strašně líbily kabriolety. Jenomže zároveň s tím si také uvědomuji, jak hrozně jsou nepraktické. A tak mě ten sen nechává opravdu klidnou. Já potřebuji užitečné, praktické auto, které může stát jen tak na ulici. A to je ford. Dokonce když jsem se rozhodovala, co si koupit, někdo mi poradil, ať si vezmu forda, že se prý tolik nekradou. Zatím mi to vychází...

Máte nějakou zkušenost se zloději aut?
Zloděj to nebyl. Kamarád mé kolegyně mi jednou - zabouchla jsem si v tátově škodovce klíče - otevřel auto kouskem zahnutého drátu. Trvalo to sotva půl minuty a úplně mě to knokautovalo! Netušila jsem, jak rychle lze zámek auta překonat.

Umíte něco na autě opravit?
Umím vyměnit stěrač. Umím nalít takovou tu vodu, aby se mohlo umýt čelní okno. Ale jinak asi nic. Kdybych třeba píchla pneumatiku, šla bych stopovat. No, teď když na to myslím... Asi bych to nějak i zvládla. Nejlepší jsou na tohle nové vozy, kde ještě to příslušenství všechno je. V té staré tátově stodvacítce už skoro nic z nářadí nezbylo.
Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.