Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Daňka či srnce je lepší srazit než se mu vyhnout, radí experti

aktualizováno 
Než se pokoušet o riskantní manévr, kterým se chcete vyhnout daňkovi přecházejícímu silnici, je lepší do něj najet. Radí to německý ADAC.

Crashtest auto v. jelen | foto: ADAC

Autoklub vyzkoušel, jak může být srážka s vysokou zvěří pro řidiče a jeho vůz nebezpečná. Díky neobvyklému crashtestu.

Testovací figurína pro potřeby nárazové zkoušky věrně připomínala daňka s hmotností 55 kilogramů a výškou 93 centimetrů. Proti "zvířeti" se rozjel ve zkušebně osobní vůz rychlostí 40 km/h.

Zatímco kapotu auta umělý daňek při střetu dost poničil, čelní sklo zůstalo neporušené. Řidič by z nehody vyšel neporaněn.

Crashtest auto v. jelen

Test ukázal, že se nevyplatí menšímu kusu vysoké zvěře na silnici vyhnout. Protože náhlé trhnutí volantem může být velkým rizikem. Bezpečnější je do něj najet.

Podle ADAC může až třetina všech nehod, při nichž auto vrazí do stromu, vzniknout tím způsobem, že se řidič snaží vyhnout nezvanému účastníkovi provozu v podobě jelena, srny nebo kance.

Jak se střetu s divokou zvěří vyhnout, není jednoduché poradit. Při průjezdu lesem by však podle autoklubu ADAC měli řidiči vždy být ostražitější a připraveni na rychlé sešlápnutí brzdového pedálu.

Crashtest auto v. jelen

Jakmile se vysoká zjeví na silnici, je třeba vypnout dálková světla, přibrzdit a pomalu pokračovat. A být dále na pozoru. Divoká zvěř se často pohybuje ve stádech. Proto je dobré počítat s dalšími kusy v okolí silnice.

Když střetu nezabrání ani prudké brzdění a stane se nehoda, řidič by měl ihned poté zapnout výstražné blikače a postavit na silnici varovný trojúhelník.

Autoři:


Témata: nehody, Autoklub


Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.