Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Originál pro snoby: De Tomaso Deauville

  17:00aktualizováno  17:00
Je vám opel moc obyčejný, ale chcete ho? Přihoďte milion a kupte De Tomaso. Na ženevském autosalonu vypadá mezi nízkými sporťáky jako bílá velryba.

De Tomaso Deauville | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Legendární italská automobilová značka De Tomaso se letos vrátí na trh. Na autosalonu v Ženevě představila obří hatchback deauville, který chce od podzimu začít prodávat. Pojmenování modelu je velkým překvapením, ještě minulý týden se o něm mluvilo jako o De Tomasu SLC. Výrobce pokoušející se o znovuzrození ale nakonec zvolil stejné jméno, které už velký sedan De Tomaso vozil v letech 1970 až 1985 a svými tvary připomínal klasické jaguary.

De Tomaso Deauville

Firma při ženevské premiéře prohlásila, že předpokládá roční produkci 8000 vozů ve třech modelech. První exempláře mají dorazit k zákazníkům už letos v září. Ceník startuje na přibližně dvou milionech korun.

Alejandro De Tomaso

Argentinský automobilový fanatik, který se nevzdával - více čtěte ZDE

Design navrhlo italské designstudio Pininfarina, které se chlubí druhým prototypem deauville také na svém stánku.

Zaniklou automobilovou značku obnovil v roce 2009 bývalý šéf Lancie Gian Mario Rossignolo. Investice do automobilky v příštích čtyřech letech mají dosáhnout 116 milionů eur. Vozy se mají vyrábět ve dvou továrnách, které Rossignolo koupil. Jednou z nich je bývalá továrna Delphi v Livornu a druhou závod Pininfariny v Grugliasku u Turína.

Firma svůj nový model označuje jako sportovně luxusní sedan. Siluetou se podobá například BMW 5 Gran Tuurismo. Záď se celá liftbackově otevírá (jako třeba u octavie) a vejde se do ní 700 litrů zavazadel.

Exotickou novinku pohání přeplňovaný šestiválec o objemu 2,8 litru a výkonu 300 koní pohánějící všechna čtyři kola přes šestistupňovou automatickou převodovku, stejný pohon znají řidiči Opelu Insignia OPC, nebo Saabu 9-5. Použitou techniku Opelu prozrazují kromě použitého pohonu také ovladače v interiéru. Třeba páčky pod volantem jsou stejné jako v Opelu Meriva za osminovou cenu.

De Tomaso Deauville

Základem deauville je ale originální hliníkový rám vyrobený technologií  Univis, která používá výlisky spojované laserem.

Mohutné pětimetrové auto (přesně 5080 mm) s hliníkovým rámem váží 1850 kg. Uhání až devěstěpadesátkou a z nuly na stovku vyrazí za 6,7 sekundy.

Vedle představeného modelu Deauville, který má mít roční produkci 3000 vozů, firma počítá s výrobou 3000 limuzín a 2000 kupé.

Na říjnový autosalon do Los Angeles je naplánovaná premiéra kupé Pantera. Je to symbolické, první De Tomaso Pantera se představilo právě před 40 lety.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.