Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Originál pro snoby: De Tomaso Deauville

  17:00aktualizováno  17:00
Je vám opel moc obyčejný, ale chcete ho? Přihoďte milion a kupte De Tomaso. Na ženevském autosalonu vypadá mezi nízkými sporťáky jako bílá velryba.

De Tomaso Deauville | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Legendární italská automobilová značka De Tomaso se letos vrátí na trh. Na autosalonu v Ženevě představila obří hatchback deauville, který chce od podzimu začít prodávat. Pojmenování modelu je velkým překvapením, ještě minulý týden se o něm mluvilo jako o De Tomasu SLC. Výrobce pokoušející se o znovuzrození ale nakonec zvolil stejné jméno, které už velký sedan De Tomaso vozil v letech 1970 až 1985 a svými tvary připomínal klasické jaguary.

De Tomaso Deauville

Firma při ženevské premiéře prohlásila, že předpokládá roční produkci 8000 vozů ve třech modelech. První exempláře mají dorazit k zákazníkům už letos v září. Ceník startuje na přibližně dvou milionech korun.

Alejandro De Tomaso

Argentinský automobilový fanatik, který se nevzdával - více čtěte ZDE

Design navrhlo italské designstudio Pininfarina, které se chlubí druhým prototypem deauville také na svém stánku.

Zaniklou automobilovou značku obnovil v roce 2009 bývalý šéf Lancie Gian Mario Rossignolo. Investice do automobilky v příštích čtyřech letech mají dosáhnout 116 milionů eur. Vozy se mají vyrábět ve dvou továrnách, které Rossignolo koupil. Jednou z nich je bývalá továrna Delphi v Livornu a druhou závod Pininfariny v Grugliasku u Turína.

Firma svůj nový model označuje jako sportovně luxusní sedan. Siluetou se podobá například BMW 5 Gran Tuurismo. Záď se celá liftbackově otevírá (jako třeba u octavie) a vejde se do ní 700 litrů zavazadel.

Exotickou novinku pohání přeplňovaný šestiválec o objemu 2,8 litru a výkonu 300 koní pohánějící všechna čtyři kola přes šestistupňovou automatickou převodovku, stejný pohon znají řidiči Opelu Insignia OPC, nebo Saabu 9-5. Použitou techniku Opelu prozrazují kromě použitého pohonu také ovladače v interiéru. Třeba páčky pod volantem jsou stejné jako v Opelu Meriva za osminovou cenu.

De Tomaso Deauville

Základem deauville je ale originální hliníkový rám vyrobený technologií  Univis, která používá výlisky spojované laserem.

Mohutné pětimetrové auto (přesně 5080 mm) s hliníkovým rámem váží 1850 kg. Uhání až devěstěpadesátkou a z nuly na stovku vyrazí za 6,7 sekundy.

Vedle představeného modelu Deauville, který má mít roční produkci 3000 vozů, firma počítá s výrobou 3000 limuzín a 2000 kupé.

Na říjnový autosalon do Los Angeles je naplánovaná premiéra kupé Pantera. Je to symbolické, první De Tomaso Pantera se představilo právě před 40 lety.

Autor:


Nejčtenější



Další z rubriky

Peugeot chystá nádherný kombík. Bude to lék na SUV-mánii?

Peugeot 508 SW 2019

Po jarní premiéře sedanu 508 představil Peugeot jeho praktičtější variantu kombi. Obě varianty jsou velmi povedené a...

Terénní král městských bulvárů přijíždí v novém. S hvězdami na stropě

BMW X5 4. generace

BMW X5 je za 19 let své existence už v podstatě ikona. Na silnici stále běžně potkáváme i modely první generace, nyní...

Nový Touareg potvrzuje, že Čína je nejdůležitějším automobilovým trhem světa

Volkswagen Touareg

Touareg patří k nejdůležitějším modelům značky Volkswagen, dodnes se jich vyrobilo přes milion. Nyní přichází jeho nová...

Najdete na iDNES.cz