Originál pro snoby: De Tomaso Deauville

  17:00aktualizováno  17:00
Je vám opel moc obyčejný, ale chcete ho? Přihoďte milion a kupte De Tomaso. Na ženevském autosalonu vypadá mezi nízkými sporťáky jako bílá velryba.

De Tomaso Deauville | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Legendární italská automobilová značka De Tomaso se letos vrátí na trh. Na autosalonu v Ženevě představila obří hatchback deauville, který chce od podzimu začít prodávat. Pojmenování modelu je velkým překvapením, ještě minulý týden se o něm mluvilo jako o De Tomasu SLC. Výrobce pokoušející se o znovuzrození ale nakonec zvolil stejné jméno, které už velký sedan De Tomaso vozil v letech 1970 až 1985 a svými tvary připomínal klasické jaguary.

De Tomaso Deauville

Firma při ženevské premiéře prohlásila, že předpokládá roční produkci 8000 vozů ve třech modelech. První exempláře mají dorazit k zákazníkům už letos v září. Ceník startuje na přibližně dvou milionech korun.

Alejandro De Tomaso

Argentinský automobilový fanatik, který se nevzdával - více čtěte ZDE

Design navrhlo italské designstudio Pininfarina, které se chlubí druhým prototypem deauville také na svém stánku.

Zaniklou automobilovou značku obnovil v roce 2009 bývalý šéf Lancie Gian Mario Rossignolo. Investice do automobilky v příštích čtyřech letech mají dosáhnout 116 milionů eur. Vozy se mají vyrábět ve dvou továrnách, které Rossignolo koupil. Jednou z nich je bývalá továrna Delphi v Livornu a druhou závod Pininfariny v Grugliasku u Turína.

Firma svůj nový model označuje jako sportovně luxusní sedan. Siluetou se podobá například BMW 5 Gran Tuurismo. Záď se celá liftbackově otevírá (jako třeba u octavie) a vejde se do ní 700 litrů zavazadel.

Exotickou novinku pohání přeplňovaný šestiválec o objemu 2,8 litru a výkonu 300 koní pohánějící všechna čtyři kola přes šestistupňovou automatickou převodovku, stejný pohon znají řidiči Opelu Insignia OPC, nebo Saabu 9-5. Použitou techniku Opelu prozrazují kromě použitého pohonu také ovladače v interiéru. Třeba páčky pod volantem jsou stejné jako v Opelu Meriva za osminovou cenu.

De Tomaso Deauville

Základem deauville je ale originální hliníkový rám vyrobený technologií  Univis, která používá výlisky spojované laserem.

Mohutné pětimetrové auto (přesně 5080 mm) s hliníkovým rámem váží 1850 kg. Uhání až devěstěpadesátkou a z nuly na stovku vyrazí za 6,7 sekundy.

Vedle představeného modelu Deauville, který má mít roční produkci 3000 vozů, firma počítá s výrobou 3000 limuzín a 2000 kupé.

Na říjnový autosalon do Los Angeles je naplánovaná premiéra kupé Pantera. Je to symbolické, první De Tomaso Pantera se představilo právě před 40 lety.

Autor:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Najdete na iDNES.cz