Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Exkluzivně   18:30aktualizováno  18:30
Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České republiky. Velké části z nich budou nabídnuty nové smlouvy. Opel chce v budoucnu více oceňovat individuální výkonnost prodejců.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Opel

Skupina PSA, která nedávno převzala z rukou koncernu GM německý Opel, se chystá na razantní zásah do prodejní sítě. Podle informací, které má iDNES.cz k dispozici z více zdrojů, dostanou výpověď všichni dealeři v Evropě a po restrukturalizaci možná novou smlouvu nedostanou všichni.

S informací o výpovědích přišla nejprve média v Německu a Velké Británii. Server Automobilwoche citoval vedoucího prodeje a marketingu společnosti Opel Automobile GmbH Peter Christina Küsperta, podle něhož dostanou stávající dealeři výpověď s dvouletou výpovědní lhůtou a od roku 2020 jim bude nabídnuta nová smlouva, která se bude více zaměřovat na výkonnost a budování silnější firemní kultury.

PSA chce tímto krokem zvýšit prodeje i spokojenost zákazníků. Výkonnost dealerů podle vedení koncernu není dobrá. „To není něco, co bychom mohli ignorovat. Chceme našim úspěšným prodejcům nabídnout větší výdělek,““ uvedl Küspert.

Výpovědi očekávají i dealeři v Česku

Výpovědi dostanou v nejbližších dnech či dokonce hodinách i prodejci v České republice. Anonymně to potvrdil zástupce jednoho z velkých dealerů. „Výpověď jsme zatím nedostali, ale čekáme je,“ sdělil a potvrdil, že je podle  něj cítit velký tlak na zvýšení výkonu ze strany nových majitelů Opelu.

Změny potvrdilo i vedení českého zastoupení Opelu. „Rozvojový plán Opelu PACE! zvyšuje efektivitu ve všech oblastech, což zahrnuje také úpravu kontraktů s našimi prodejci,“ řekl IDNES.cz PR manažer Martin Hejral. 

„Analyzovali jsme naši strategii s cílem zvýšit výkonnost a ziskovost v maloobchodním sektoru. Pečlivě jsme přezkoumali naši obchodní strategii i kontrakty s dealery a rozhodli jsme se upravit smlouvy s našimi obchodními partnery. Pro uvedení nové strategie jsme si stanovili přechodné dvouleté období, takže stávající kontrakty nebudou ukončeny do roku 2020. Do budoucna se budeme při hodnocení dealerů zaměřovat méně na plnění standardů, ale vice na individuální výkonnost prodejců,“ dodal.

Nové smlouvy budou jiné. Namísto vyplácení marží pouze za účelem zajištění plnění určitých standardů ze strany dealera se budou vyplácet výkonnostní bonusy, které budou zohledňovat především prodejní výkony a budou odrážet spokojenost zákazníků.

V některých evropských zemích nejspíš nové smlouvy nedostanou všichni dealeři a jejich celkový počet by se mohl snížit. V České republice se nejspíš žádné razantní změny v počtu zastoupení nedají očekávat. Opel má v ČR tři desítky dealerů, což je oproti jiným stejně velkým značkám spíš podprůměr. „Naše síť je dlouhodobě konsolidovaná a efektivní a nevidíme tedy důvod ji výraznějším způsobem měnit,“ dodává Hejral.

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Změny STK a značky pro elektrovozy. Do sněmovny jde novela silničního zákona

Tesla X

Motoristé zřejmě budou moci žádat pro vozidla na elektrický nebo vodíkový pohon o zvláštní registrační značky označené...

Děti trpí v autech jako v peci, nenechávejte je v sedačkách ani minutu

Spící dítě v autě

Nejprve tříletá holčička v Brně, poté o půl roku mladší dítě na Slovensku. Zapomenuté v autě a upoutané do sedačky...

Dieselgate nabírá na obrátkách: šéfa Audi zadrželi kvůli aféře s emisemi

Audi A8

Německé úřady zadržely šéfa automobilky Audi Ruperta Stadlera v souvislosti s aférou kolem manipulací s emisemi, uvedla...

Najdete na iDNES.cz