Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Exkluzivně   18:30aktualizováno  18:30
Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České republiky. Velké části z nich budou nabídnuty nové smlouvy. Opel chce v budoucnu více oceňovat individuální výkonnost prodejců.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Opel

Skupina PSA, která nedávno převzala z rukou koncernu GM německý Opel, se chystá na razantní zásah do prodejní sítě. Podle informací, které má iDNES.cz k dispozici z více zdrojů, dostanou výpověď všichni dealeři v Evropě a po restrukturalizaci možná novou smlouvu nedostanou všichni.

S informací o výpovědích přišla nejprve média v Německu a Velké Británii. Server Automobilwoche citoval vedoucího prodeje a marketingu společnosti Opel Automobile GmbH Peter Christina Küsperta, podle něhož dostanou stávající dealeři výpověď s dvouletou výpovědní lhůtou a od roku 2020 jim bude nabídnuta nová smlouva, která se bude více zaměřovat na výkonnost a budování silnější firemní kultury.

PSA chce tímto krokem zvýšit prodeje i spokojenost zákazníků. Výkonnost dealerů podle vedení koncernu není dobrá. „To není něco, co bychom mohli ignorovat. Chceme našim úspěšným prodejcům nabídnout větší výdělek,““ uvedl Küspert.

Výpovědi očekávají i dealeři v Česku

Výpovědi dostanou v nejbližších dnech či dokonce hodinách i prodejci v České republice. Anonymně to potvrdil zástupce jednoho z velkých dealerů. „Výpověď jsme zatím nedostali, ale čekáme je,“ sdělil a potvrdil, že je podle  něj cítit velký tlak na zvýšení výkonu ze strany nových majitelů Opelu.

Změny potvrdilo i vedení českého zastoupení Opelu. „Rozvojový plán Opelu PACE! zvyšuje efektivitu ve všech oblastech, což zahrnuje také úpravu kontraktů s našimi prodejci,“ řekl IDNES.cz PR manažer Martin Hejral. 

„Analyzovali jsme naši strategii s cílem zvýšit výkonnost a ziskovost v maloobchodním sektoru. Pečlivě jsme přezkoumali naši obchodní strategii i kontrakty s dealery a rozhodli jsme se upravit smlouvy s našimi obchodními partnery. Pro uvedení nové strategie jsme si stanovili přechodné dvouleté období, takže stávající kontrakty nebudou ukončeny do roku 2020. Do budoucna se budeme při hodnocení dealerů zaměřovat méně na plnění standardů, ale vice na individuální výkonnost prodejců,“ dodal.

Nové smlouvy budou jiné. Namísto vyplácení marží pouze za účelem zajištění plnění určitých standardů ze strany dealera se budou vyplácet výkonnostní bonusy, které budou zohledňovat především prodejní výkony a budou odrážet spokojenost zákazníků.

V některých evropských zemích nejspíš nové smlouvy nedostanou všichni dealeři a jejich celkový počet by se mohl snížit. V České republice se nejspíš žádné razantní změny v počtu zastoupení nedají očekávat. Opel má v ČR tři desítky dealerů, což je oproti jiným stejně velkým značkám spíš podprůměr. „Naše síť je dlouhodobě konsolidovaná a efektivní a nevidíme tedy důvod ji výraznějším způsobem měnit,“ dodává Hejral.

Autoři:


Nejčtenější

Šéf VW ztratil nervy. Varuje před elektromobily a ohrožením autoprůmyslu

Herbert Diess, šéf značky Volkswagen představuje na autosalonu ve Frankfurtu...

Šéf VW Diess se bouří proti WLTP a emisním limitům EU. Hřímá, že válečné tažení proti automobilům ohrozí existenci...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Automobilky drží na skladě víc aut než obvykle, levnější však nebudou

Dovezené automobily čekají na distribuci v britském přístavu Sheernese (říjen...

Nadprůměrné letní registrace většiny automobilek a plné odstavné plochy nových aut po celém Česku svádějí k úvaze, že...

Audi zaplatí skoro 21 miliard korun jako pokutu za Dieselgate

Audi A6

Německá automobilka Audi zaplatí za podvody s emisemi 800 milionů eur (20,7 miliardy korun). Dceřiná firma koncernu...

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Nabíjení elektromobilu Renault Twizy

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se...



Najdete na iDNES.cz