Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Demoliční autofotka: Znič si svůj vrak

aktualizováno 
Likvidace vašeho automiláčka může být smutnou událostí, ale také zábava. V Českých Budějovicích se letos konal už druhý ročník demoličního derby a zájem o ně neustále roste.

Každý týden pro vás vybíráme zajímavou autofotku od našich čtenářů nebo z galerií s automobilovou tématikou mezi fotoalby na Rajče.net.

Druhé demoliční derby se konalo minulý týden na výstavišti v Českých Budějovicích v rámci MobilSalonu, který navštívilo více než 12 tisíc diváků. V závodě jde hlavně o to udržet se na trati co nejdéle, jezdci se zároveň snaží poškodit své soupeře natolik, aby se stali nepojízdnými.

Závody, které do Evropy přišly z Ameriky, pořádají v Čechách dva velcí nadšenci Radek Šíma a jeho o dva roky starší kamarád Libor Binte.

Czech Demolition Derby 2011

"Jednou mi kamarád navrhl, abych si zkusil v demoličním derby jet. Bylo to na Hosíně a byl jsem tím unešen. Když jsem se dozvěděl, že to tam má skončit, přišlo mi, že je to škoda," vysvětlil Šíma, proč závody pořádá.

Tato na první pohled trochu šílená a barbarská zábava může mít prý ale i své světlé stránky. "Je to ohromná zkušenost. Člověk může na vlastní kůži zakusit vypjatou situaci, což se může v běžné dopravě hodit," míní Šíma.

Czech Demolition Derby 2011

Přihlásit se mohl každý, kdo bude se svým autem splňoval potřebné požadavky, je mu 18 let a vlastní řidičský průkaz. Z 90 procent se těchto klání zúčastňují lidé do 25 let. Většinou se kolem aut pohybují, bývají to automechanici nebo jen fanoušci motorismu.

Autofotka týdne pochází od uživatele czechdemolitionderby. Celou fotogalerii z likvidačního závodu si můžete prohlédnout zde.

Hledejte fotky

Zapojte se i vy a posílejte své tipy na fotky s automobilovou tématikou v albech na Rajče.net. Pište na adresu auto@idnes.cz, jako předmět uveďte heslo "fotka týdne".

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.