První Demon je v Česku: 852 koní ho staví na zadní, stovka za 2,3 sekundy

Exkluzivně
Nejšílenější muscle car současnosti dorazil do České republiky. První tuzemský exemplář osmisetkoňové bestie Dodge Challenger Demon otestovala redakce iDNES.cz exkluzivně jako první u nás.

Žádné jiné produkční auto nedokáže z nuly na sto zrychlit za tak krátkou dobu jako Demon. Stačí mu k tomu 2,3 vteřiny a postaví se u toho na zadní kola. Jak rychlí chcete s Demonem být, si musíte rozmyslet už doma. Rozhoduje klíček. S obyčejným černým si budete muset vystačit s pouhými pěti sty koňmi. Pokud si vezmete ten červený, otevírá se vám brána k brutálním 852 koním.

Demon paradoxně nepůsobí příliš odlišně od slabší sedmisetkoňové verze Hellcat. Mimo jiné i proto, že první český exemplář, který ze Spojených států dovezl brněnský dealer Legendary, je v „civilní“ verzi vybaven celou řadou komfortních prvků, které standardní Demon nemá. Konkrétně? Třeba sedačkou spolujezdce. Ta v ortodoxní sprinterské verzi chybí, v továrně vám ji namontují za symbolický příplatek jeden dolar.

Za stejné peníze k autu majitel dostane i „Demon crate“, tedy v překladu „démonovu bednu“. Ta obsahuje příslušenství, bez kterého se neobejde nikdo, kdo chce dosáhnout na udávané nejlepší hodnoty zrychlení. Klíčovou položkou jsou malé a úzké přední disky kol, obvyklá výbava speciálů na dragsterské závody. Auto odlehčí a zmenší valivý odpor kol na nápravě, která není poháněná. Konstruktéři šli tak daleko, že přibalili i záslepku, kterou lze nahradit vnější zpětné zrcátko na straně spolujezdce. Při sprintu je zrcátko zbytečná zátěž a zvyšuje odpor vzduchu.

V bedně se ukrývá i stylový servisní kit. Auto si majitel může zvednout na „démonský“ hydraulický zvedák, šrouby kol utáhnout stejně stylizovaným utahovákem, tlak v pneumatikách zkontrolovat speciálním manometrem, a pokud musí vlézt pod auto, ulehne na démonskou podložku.

Démon na první pohled: trochu svalnatější Hellcat

Na první pohled Demona prozrazuje obří otvor sání na kapotě, ostatně za jediný sprint na čtvrtmíli tahle bestie sežere 4400 litrů vzduchu. Napoví i žlutě lakované „lízátko“ pod předním nárazníkem. V interiéru na brutální výkon neukazuje téměř nic. Sedačky jsou pohodlné a obří. Žádné uzounké skořepiny. Milovníci sbírání desetinek vteřin v zatáčkách stejně nejspíš sáhnou po jiném autě, v tomto stroji je vše podřízeno především jízdě v přímce.

Dodge Challenger Demon

O tom se řidič přesvědčí hned poté, co se ponoří do tajů infosystému a začne si hrát s nastavením jízdních režimů. Nejbrutálnější nastavení má vypovídající název „drag“. V tu chvíli se vše podřídí zrychlení - ať už je to převodovka řadící s prodlevou 0,4 vteřiny, odpružení, které se musí vyrovnat s přenosem víc jak tunové hmotnosti z přední nápravy na zadní kola, díky čemuž se auto po startu doslova postaví na zadní, nebo kontrola trakce.

Samostatnou kapitolou je nastavení výkonu motoru. V „cestovním“ provedení si osmiválec s objemem 6,2 litru dopovaný kompresorem vystačí s pěti sty koňmi. Ve sportovním režimu už na zadní kola míří výkon 808 koní. Poslední položka přepínače je označená jen symbolem hlavy ďábla. Z motoru vydoluje přes 850 koní a přes tisíc newtonmetrů. K tomu ovšem potřebuje stooktanový benzin. 

Dodge Challenger Demon

Pro české zákazníky to bude samozřejmost, ve Spojených státech jej však běžně nenatankujete. Pro šetřivé motoristy je k dispozici „ekorežim“. Při pohledu na palubní počítač, který při popojíždění ve městě ukazoval dojezd 66 mil (107 kilometrů), přestože v nádrži bylo ještě nějakých padesát litrů benzinu, to není od věci.

Jak Demon jezdí? Přesně tak, jak se dá od takové bestie očekávat. Kompresor ve vyšších otáčkách zakvílí, z výfuků se ozve okouzlující řev, a i když se u nového auta nedá vyzkoušet výkon zdaleka naplno, máte pocit, že ztratit vědomí kvůli přetížení nemusí být vůbec nereálné. 

Na obrazovce ukazující využitý výkon se při pružném testu zrychlení objevují hodnoty maximálně na úrovni necelých 400 kilowatt, tedy asi 550 koní. Rezerva je stále obrovská, ale takové kousky už má smysl zkoušet spíš na letišti nebo okruhu, ne na okresce kousek za Brnem. Že jsou průjezdy zatáčkami na druhé koleji, prozrazuje Demon i relativně vysokým profilem pneumatik.

Dodge Challenger Demon
Dodge Challenger Demon
Dodge Challenger Demon

Na druhou stranu pokud majitel nespěchá a netrápí jej vpravdě démonický apetyt, může touto bestií jezdit klidně denně do práce i po rozbitých silnicích. Tato „amerika“ z něj duši nevyklepe ani na kočičích hlavách.

Rohaté hlavy, kam se člověk podívá

Ještě zpět k té čertovské hlavě, která je symbolem Demona. Tu bude majitel nacházet takřka všude. S jejím důmyslným zasazením do různých detailů auta si konstruktéři opravdu vyhráli. Nejvíc překvapí její silueta při pohledu do optiky předních světel. A také na pneumatikách. Ty originální však nejspíš na autě nezůstanou dlouho, přestože jsou na extrémní výkon speciálně stavěné.

Demonů vyrobí v továrně v Detroitu pouze 3300, každý má svoje pořadové číslo na štítku v kabině. Do Evropy se auto oficiálně nedováží, určené je pouze pro americký a kanadský trh. První český exemplář má sériové číslo 443 a dealer jej dovezl na přání zákazníkovi z Prahy. „Auto je sice úplně nové, ale už bylo dedikováno konkrétnímu americkému zákazníkovi, který jej obratem prodal,“ popisuje Martin Dundálek, majitel společnosti Legendary, která Demona do Česka dovezla. 

Na americkém trhu se dá Demon koupit v přepočtu přibližně za 140 tisíc dolarů, tedy necelé tři miliony korun. Dovoz do Česka, clo a daň jeho cenu vyšroubují na necelé čtyři miliony.

Autoři:
  • Nejčtenější

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

15. března 2024,  aktualizováno  14:53

Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

První jízda novým superbem. Škoda si dala na rozloučení s benzinem záležet

12. března 2024  8:47

Pokud tedy tímto autem končí éra vozů se spalovacími motory, nemá se Škodovka opravdu za co stydět....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

18. března 2024

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí

14. března 2024

Premium Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Bláznění po karavaningu pominulo. Výrobci koketují s elektrickým pohonem

19. března 2024

Při koupi nebo pronájmu karavanů a obytných aut lidé v poslední době kladou důraz na energetickou...

Protektorát přinesl jízdu vpravo, která stejně byla v plánu. Už je to 85 let

19. března 2024

Diváci filmů natočených za první republiky si určitě všímají, že v době mezi válkami jezdila auta...

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

KOMENTÁŘ: Pravda o normě EURO 7. Vondra dosáhl jen Pyrrhova vítězství

18. března 2024

Premium Tak prý nám Alexandr Vondra zachránil automobilový průmysl. Heuréka! A jaká je realita? Vondra jen...

Rozdáváme hygienické pomůcky ZDARMA!
Rozdáváme hygienické pomůcky ZDARMA!

Hledáte udržitelnou a kvalitní hygienickou péči pro sebe i vaše miminko? Už dál nemusíte. Zapojte se do testování a vyzkoušejte produkty ECO by...

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...