Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Designér: bude Octavia stárnout?

aktualizováno 
- Nejdříve stručně. Brava je originální a v tomto tvarovém pojetí líbivá i užitečná a komfortní, živá »creazione italiana«. V ětším zásahem do tvarů detailů nebo do vajíčkové oblasti by mohla ztratit půvab. To raději nový model. Octavia je zase v podezření, že se stane přesvědčivým »evergreenem«, který s citlivými retušemi vpluje do třetího tisíciletí. To Mazda je plnohodnotná a užitečná agilní sportovkyně,na pohled příjemná.
Nedávná designérská kúra Méganu prospěla, čímž vůz šťastně překročil pubertu a atraktivně dospěl včetně různých nedokonalostí. Ale kdo je už dokonalý? Začnu vpředu. Pevný a charakteristický »pohled« Octavie a Mazdy přesvědčuje jasným slohem, oproti tomu Mégane a Brava se jako by zakomplexovaně šklebí a slibují, že zítřejším »make upem« svůj dnešní vzhled vylepší. Ne že by Octavia zářila radostným úsměvem, dívá se na svět zasmušile. Octavie má krásné nohy, tedy kola už od »narození«, a každé další hodnotnější obutí litých kol ji činí ještě půvabnější. To ostatní tři soupeřky by mohly být obuty lépe. Nejvíce by v tomto směru potřebovala vylepšit buclatě oblá Brava. Její máma »fabrica Italiana automobili di torino« ji však drží zkrátka. To v Paříži už přišli na to, že zvětšení kol autu prospěje. Harmonickým křivkám Bravy bych věnoval větší péči v úpravě »obličeje«. Jak jiná je Japonka Mazda! Neklasická - vymyká se všem splývavým zádím, jelikož připomíná kombi. Je to spíše kompaktní řešení co nejkratší karoserie s co největším prostorem na zdravém podvozku. Obrysové linie reflektorů, napnuté a náhle lomené,dávají vozu pevný a nekompromisní výraz, který je zdůrazněn jednoduchou ozdobou - vkusnou chromovanou lištou připomínající sportovní ochranu zubů. V ní je zcela prostě,ale něžně vkomponován půvabný až romantický symbol Mazdy. Jako krásný přívěšek na krku pěkně urostlé atletky. Zadní stěna a hlavně červená koncová světla postrádají tuto výraznost a působí průměrně. Dynamicky krásný design litých kol zdůrazňuje lehkonohou živelnost Mazdy.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Půvabná Eliška je houslovou nadějí. Peníze z aukce jí pomohou studovat

Talentovaná houslistka Eliška Kukalová

Talentovaná Eliška Kukalová je označovaná za zázrak mezi současnými mladými houslisty. Podle slavného hudebníka Václava...

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Najdete na iDNES.cz