Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Designér: bude Octavia stárnout?

aktualizováno 
- Nejdříve stručně. Brava je originální a v tomto tvarovém pojetí líbivá i užitečná a komfortní, živá »creazione italiana«. V ětším zásahem do tvarů detailů nebo do vajíčkové oblasti by mohla ztratit půvab. To raději nový model. Octavia je zase v podezření, že se stane přesvědčivým »evergreenem«, který s citlivými retušemi vpluje do třetího tisíciletí. To Mazda je plnohodnotná a užitečná agilní sportovkyně,na pohled příjemná.
Nedávná designérská kúra Méganu prospěla, čímž vůz šťastně překročil pubertu a atraktivně dospěl včetně různých nedokonalostí. Ale kdo je už dokonalý? Začnu vpředu. Pevný a charakteristický »pohled« Octavie a Mazdy přesvědčuje jasným slohem, oproti tomu Mégane a Brava se jako by zakomplexovaně šklebí a slibují, že zítřejším »make upem« svůj dnešní vzhled vylepší. Ne že by Octavia zářila radostným úsměvem, dívá se na svět zasmušile. Octavie má krásné nohy, tedy kola už od »narození«, a každé další hodnotnější obutí litých kol ji činí ještě půvabnější. To ostatní tři soupeřky by mohly být obuty lépe. Nejvíce by v tomto směru potřebovala vylepšit buclatě oblá Brava. Její máma »fabrica Italiana automobili di torino« ji však drží zkrátka. To v Paříži už přišli na to, že zvětšení kol autu prospěje. Harmonickým křivkám Bravy bych věnoval větší péči v úpravě »obličeje«. Jak jiná je Japonka Mazda! Neklasická - vymyká se všem splývavým zádím, jelikož připomíná kombi. Je to spíše kompaktní řešení co nejkratší karoserie s co největším prostorem na zdravém podvozku. Obrysové linie reflektorů, napnuté a náhle lomené,dávají vozu pevný a nekompromisní výraz, který je zdůrazněn jednoduchou ozdobou - vkusnou chromovanou lištou připomínající sportovní ochranu zubů. V ní je zcela prostě,ale něžně vkomponován půvabný až romantický symbol Mazdy. Jako krásný přívěšek na krku pěkně urostlé atletky. Zadní stěna a hlavně červená koncová světla postrádají tuto výraznost a působí průměrně. Dynamicky krásný design litých kol zdůrazňuje lehkonohou živelnost Mazdy.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.