Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Designér: bude Octavia stárnout?

aktualizováno 
- Nejdříve stručně. Brava je originální a v tomto tvarovém pojetí líbivá i užitečná a komfortní, živá »creazione italiana«. V ětším zásahem do tvarů detailů nebo do vajíčkové oblasti by mohla ztratit půvab. To raději nový model. Octavia je zase v podezření, že se stane přesvědčivým »evergreenem«, který s citlivými retušemi vpluje do třetího tisíciletí. To Mazda je plnohodnotná a užitečná agilní sportovkyně,na pohled příjemná.
Nedávná designérská kúra Méganu prospěla, čímž vůz šťastně překročil pubertu a atraktivně dospěl včetně různých nedokonalostí. Ale kdo je už dokonalý? Začnu vpředu. Pevný a charakteristický »pohled« Octavie a Mazdy přesvědčuje jasným slohem, oproti tomu Mégane a Brava se jako by zakomplexovaně šklebí a slibují, že zítřejším »make upem« svůj dnešní vzhled vylepší. Ne že by Octavia zářila radostným úsměvem, dívá se na svět zasmušile. Octavie má krásné nohy, tedy kola už od »narození«, a každé další hodnotnější obutí litých kol ji činí ještě půvabnější. To ostatní tři soupeřky by mohly být obuty lépe. Nejvíce by v tomto směru potřebovala vylepšit buclatě oblá Brava. Její máma »fabrica Italiana automobili di torino« ji však drží zkrátka. To v Paříži už přišli na to, že zvětšení kol autu prospěje. Harmonickým křivkám Bravy bych věnoval větší péči v úpravě »obličeje«. Jak jiná je Japonka Mazda! Neklasická - vymyká se všem splývavým zádím, jelikož připomíná kombi. Je to spíše kompaktní řešení co nejkratší karoserie s co největším prostorem na zdravém podvozku. Obrysové linie reflektorů, napnuté a náhle lomené,dávají vozu pevný a nekompromisní výraz, který je zdůrazněn jednoduchou ozdobou - vkusnou chromovanou lištou připomínající sportovní ochranu zubů. V ní je zcela prostě,ale něžně vkomponován půvabný až romantický symbol Mazdy. Jako krásný přívěšek na krku pěkně urostlé atletky. Zadní stěna a hlavně červená koncová světla postrádají tuto výraznost a působí průměrně. Dynamicky krásný design litých kol zdůrazňuje lehkonohou živelnost Mazdy.

Autor:



Nejčtenější

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...



Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Škoda nestíhá vyrábět, část produkce stěhuje do Německa

Montáž zadních dveří na vůz Škoda Superb.

Česká značka patřící do koncernu Volkswagen dlouhodobě bojuje s vytížeností svých továren. Šéf automobilky Bernhard...

Test padělaných kapot na škodovku: jsou měkčí, nepasují a reznou

Senior ve škodovce nepřežil náraz do autobusu ve Vratimově. (21. července 2012)

S více či méně zdařilou napodobeninou se setkal každý. Ať už šlo o padělek značkového trička, bot, hodinek či šperků....

Další z rubriky

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

VIDEO: Co se děje v muzeu Porsche po zavíračce

LEGO Speed Champions Porsche

Když vyženou poslední návštěvníky a uklízečky vše důkladně vysmýčí, přikryje tma automobilové perly muzea v...

Senioři přiznávají nedostatky v řízení. O kurzy zdarma je zájem

O víkendu odstartoval na polygonech v Česku bezplatný projekt Jedu s dobou...

I když jezdí za volantem auta nejdéle, patří mezi nejohroženější skupiny řidičů. Seniorů za volantem přibývá. Často se...

Najdete na iDNES.cz