Slovenský 34letý designér ovšem už svůj pomník, který mu zajistil v pouhých třiceti letech nesmrtelnost, má. Je to Bugatti Veyron. Tvorbu jeho podoby měl na starosti od roku 1999 až do finální podoby.
Pod Manskeho vedením vznikla nová, napjatě očekávaná generace Škody Superb a další vozy, jejichž sériové nasazení se chystá. V krátké době ještě stačil odcházející šéfdesignér Škodovky navrhnout agresivní, sportovní a žlutý joyster, kterému ovšem minulý týden přisoudil nový šéf Škodovky pouze roli v muzeu automobilky. - více zde
Novým Manskeho šéfem bude vládce oddělení koncernového designu Walter de Silvy.
Jozef Kaban |
Vedoucí centra exteriérového designu Audi AG se narodil 4. ledna 1973 v Námestově na Slovensku. Po čtyřletém uměleckém studiu designu zahájil v roce 1991 studium produktového a průmyslového designu na Academy of Fine Arts & Design v Bratislavě. V průběhu tohoto studia se zúčastnil designérské soutěže pro značku Škoda, vypsané koncernem Volkswagen. Umístění na druhém místě mu vyneslo možnost nastoupit přímo ve společnosti Volkswagen. Napřed jako praktikant, poté jako designér exteriéru. Pro společnost Volkswagen AG, kde pracoval až do roku 2003, jej objevil a podporoval Hartmut Warkuss. V roce 1997 získal Jozef Kaban jako stipendista automobilky Volkswagen na Royal College of Art titul Master of Art v oboru Design vozidel. V této době byl Jozef Kaban prvním slovenským absolventem v historii Royal College of Art. Ještě v témže roce byl Jozef Kaban za studii vozu budoucnosti vyznamenán cenou "Giorgio Giugiaro Award for Design Innnovation". Od roku 1999 byl z pověření koncernu Volkswagen zodpovědný za vývoj designu snového sportovního vozu Bugatti Veyron, a to od prvního náčrtu až po zahájení sériové výroby. Od roku 2003 působí v Ingolstadtu u značky Audi, kde byl do nynějška zodpovědný za design různých sériových vozů a studií. |