Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Designér o roomsteru: Škoda zaslouží pochvalu

  17:53aktualizováno  17:53
Od prvního pohledu vypadá roomster určitě zajímavě. Přináší řadu nových prvků a to je u Škody, která je tradičně spíš konzervativní vcelku překvapivé a jistě si za to zaslouží pochvalu. Ve všech proporcích vypadá vyváženě, ale zvlášť výšku bude pravděpodobně možné posoudit až v reálu.

Na většině aut této kategorie vyšší stavba karoserie působí dost usedlým dojmem.

U roomsteru je tento vliv chytře potlačen nižší horní hranou předního okna na nějž navazuje lehce vypouklá střecha, která tak zachovává dostatečný prostor uvnitř vozu a zároveň ponechává karoserii i jistou dynamiku.

Stejně je vyřešeno i okno v zadní stěně, kde se střecha naopak snižuje a nižší tvar okna autu na výšce nepřidává, ale naopak podporuje dojem stability do šířky rozkročeného vozu.

Že oproti konceptu zmizí prosklená zadní stěna se dalo očekávat, bohužel s ním zmizelo i zajímavé tvarování zadních sloupků a skupinových světel do jakýchsi miniploutví. Záď se tedy zatím jeví sice stylisticky čistým dojmem, ale podle fotografií působí možná trochu až moc ploše.

Čelní maska se dá prohlásit za velice povedenou a je vidět, že si s ní designeři hodně pohráli, protože se stejnými tvary se určitě už brzo setkáme i na nové fabii. Mřížka chladiče a zejména chromovaný rámeček vyvolává nostalgické vzpomínky na modely z historie automobilky.

Nový tvar světel svým protažením do boků pěkně podporuje dynamickou linku, která jde od zadních bočních oken. Je škoda, že mezi uveřejněnými záběry není pohled z boku, který by napověděl více o skutečném uspořádání bočních oken a sklonu čelního okna a masky.

Boční okna budou určitě patřit mezi prvky, které vzbudí živou diskuzi a jistě najdou své zaryté odpůrce, ale i nadšené obhájce. Tento novátorský prvek, přináší Škodě mnohem více, než by se na první pohled mohlo zdát.

I z těchto pohledů sice působí lehce nesourodým dojmem, ale o to pravděpodobně tvůrcům šlo a celý bok už dále nezatěžovali dalšími prolisy nebo jinými prvky. Díky těmto oknům zůstal zachován moment překvapení, který je u auta přicházejícího na trh velice důležitý. Originalita se cení nejen ve světě designu.

Zvláštní příloha Škoda Roomster ...ZDE

iDNES ,  Radek Laube, autor je absolventem ČVUT,  fakulty dopravní  se specializací na design automobilů a redaktorem časopisu AutoDesign&Styling

Škoda Roomster se představí na autosalonu v Ženevě



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...



Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Vědci varují: vibrace auta vás mohou za volantem uspat

Řidič za volantem usnul a havaroval. Neprobudil ho ani sedmiletý syn.

Výzkum melbournské univerzity RMIT ukazuje, že přirozené vibrace vozu mohou řidiče uspat již za 15 minut.

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se mění od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Najdete na iDNES.cz