Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Designér o roomsteru: Škoda zaslouží pochvalu

  17:53aktualizováno  17:53
Od prvního pohledu vypadá roomster určitě zajímavě. Přináší řadu nových prvků a to je u Škody, která je tradičně spíš konzervativní vcelku překvapivé a jistě si za to zaslouží pochvalu. Ve všech proporcích vypadá vyváženě, ale zvlášť výšku bude pravděpodobně možné posoudit až v reálu.

Na většině aut této kategorie vyšší stavba karoserie působí dost usedlým dojmem.

U roomsteru je tento vliv chytře potlačen nižší horní hranou předního okna na nějž navazuje lehce vypouklá střecha, která tak zachovává dostatečný prostor uvnitř vozu a zároveň ponechává karoserii i jistou dynamiku.

Stejně je vyřešeno i okno v zadní stěně, kde se střecha naopak snižuje a nižší tvar okna autu na výšce nepřidává, ale naopak podporuje dojem stability do šířky rozkročeného vozu.

Že oproti konceptu zmizí prosklená zadní stěna se dalo očekávat, bohužel s ním zmizelo i zajímavé tvarování zadních sloupků a skupinových světel do jakýchsi miniploutví. Záď se tedy zatím jeví sice stylisticky čistým dojmem, ale podle fotografií působí možná trochu až moc ploše.

Čelní maska se dá prohlásit za velice povedenou a je vidět, že si s ní designeři hodně pohráli, protože se stejnými tvary se určitě už brzo setkáme i na nové fabii. Mřížka chladiče a zejména chromovaný rámeček vyvolává nostalgické vzpomínky na modely z historie automobilky.

Nový tvar světel svým protažením do boků pěkně podporuje dynamickou linku, která jde od zadních bočních oken. Je škoda, že mezi uveřejněnými záběry není pohled z boku, který by napověděl více o skutečném uspořádání bočních oken a sklonu čelního okna a masky.

Boční okna budou určitě patřit mezi prvky, které vzbudí živou diskuzi a jistě najdou své zaryté odpůrce, ale i nadšené obhájce. Tento novátorský prvek, přináší Škodě mnohem více, než by se na první pohled mohlo zdát.

I z těchto pohledů sice působí lehce nesourodým dojmem, ale o to pravděpodobně tvůrcům šlo a celý bok už dále nezatěžovali dalšími prolisy nebo jinými prvky. Díky těmto oknům zůstal zachován moment překvapení, který je u auta přicházejícího na trh velice důležitý. Originalita se cení nejen ve světě designu.

Zvláštní příloha Škoda Roomster ...ZDE

iDNES ,  Radek Laube, autor je absolventem ČVUT,  fakulty dopravní  se specializací na design automobilů a redaktorem časopisu AutoDesign&Styling

Škoda Roomster se představí na autosalonu v Ženevě





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.