Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Designér o Škodě Roomster: Milé překvapení, odvaha se cení

  14:46aktualizováno  15:33
Vždy jsem patřil k spíše ke kritikům škodováckého konzervatismu, a proto je pro mě vůbec milým překvapením, že Roomster neskončil v šuplíku. Upřímně, nikdo z odborníků nečekal, že by se do výroby dostalo klenuté zevně lepené přední sklo evokující spíše vozy SAAB, tak ani nepřichází žádné velké zklamání.

ANKETA: JAK SE VÁM ROOMSTER LÍBÍ

Podle prvních fotek musím konstatovat, že si roomster zachoval alespoň tu část osobnosti, kterou může být originální.

Je mi úplně jasné, že fotky dělal profesionál, který dokáže vystihnout takový úhel, aby byl výsledek co nejefektnější, přesto mám pocit, že roomster má co nabídnout.

Výrazná partie předních dveří je efektní a vytváří v řidiči výrazný pocit bezpečí. Tady je vše v naprostém souladu s dosavadní filozofií Škody, která si hodně zakládá na robustnosti.

Změna v použitém čelním skle je patrná jako největší a nejproblematičtější kompromis.

Vcelku chápu, že panoramatické sklo je výrazně dražší, a že to kvůli ceně nebylo možné řešit jinak, ale Roomster tak ztratil jeden ze svých charakteristických znaků.

Aplikaci klasicky tvarovaného předního skla nezamaskoval ani černě lakovaný sloupek, a tak se ani nedivím, že designéři předesignovali celou přední část.

Z původní studie zůstaly jen světlomety, a i ty prošly tvarovou retuší. Přední maska a spodní část nárazníku je odrazem dosavadní konzervativity, tak typické pro všechny novodobé škodovky.

Ostřeji zahrocený prolis kapoty, protažený až do spodního spoileru velmi připomíná způsob, jak se designéři podepsali na nové Octavii.

Škoda, alespoň to otočení tohoto prolisu směrem k předním kolům a kulaté mlhovky mohly zůstat jako na povedené studii. V tomto směru neexistuje žádný ekonomický argument, kterým by se odůvodnila jeho absence.

Těžko se bude Škodovce obhajovat i změna v provedení bočních zrcátek, když je má už i Fiat Punto.

Zatímco se v přední části odehrávaly spíše kompromisy oslabující celkový výraz vozu, od předních dveří dozadu jde o změny k lepšímu.

V těchto partiích se mi studie vůbec nelíbila a zadní část s celoskleněnou zadní stěnou mi přišla jako krajně nesmyslný nápad.

Ani obrovské svítilny ve mne nevzbuzovaly žádné pozitivní asociace.

Nové řešení zádě je možná konzervativnější, ale také o velký kus elegantnější a 100% praktičtější.

Jsem si jist, že by si nikdo nepřál, aby mu každý viděl do kufru, zvláště v naší zemi, kde nemůžeme nechat ani tašku na zadních sedadlech.
 
Určitě se povede velká diskuze o tvaru zadních dveří, ale originalitu jim nikdo upřít nemůže.

Na výrazném zlepšení celkového dojmu z bočních linií se podílí i klínovitý prolis, který se zdvihá  nad prahem obou bočních dveří.

Těžko říci, proč Škodovka neuvolnila také čistý boční pohled.

Možná je to proto, že chce zákazníky nažhavit, možná proto, že se jí přeci jen nechce hned ukázat jak obrovským kompromisem v designu je absence panoramatického skla. Teď nás nechají strávit tyto dva pohledy a pak teprve příjde realita. Ale to není chyba, to je strategie. Sám bych to asi nedělal jinak.
 
A jaký je můj finální verdikt? Veskrze dobrý. To nejcennější je, že Škodovka konečně opouští konzervativní cestu využívání všech ověřených designérských nápadů (nejčastěji od Volva a Audi) a vykročila svým vlastním směrem. Děkuji všem za odvahu!

Roomster se představí koncem února na autosalonu v Ženevě ...VÍCE

Poprvé se studie Škody Roomster představila
na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2003 ...ZDE
 

Zvláštní příloha Škoda Roomster ...ZDE

Autoři:




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.