Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Superstar autodesignu v Praze: dorazí vynálezce škodováckých „Cé“

  12:00aktualizováno  12:00
Thomas Ingenlath rád maluje světlem. Když dával ten sympatický Němec tvář škodovkám, vymyslel jim nezaměnitelný monogram. Každou moderní Škodu poznáte podle červeného C zářícího v zadním světle.

Volvo XC Coupé a šéfdesignér švédské značky Thomas Ingenlath | foto: Volvo

Thomas Ingenlath je jednou z hvězd Mezinárodní konference o automobilovém designu konané tento čtvrtek 18. září. Tolik světoznámých jmen autodesignu v Praze nikdy pohromadě nebylo.

Ingenlath zanechal ve Škodě hlubokou stopu

Může se hodit

Potřebujete novou škodovku? Vyberte si ji na Automodul.cz.

I když už je to devět let, co Ingenlath z Mladé Boleslavi odešel, stále jeho škodovácké "C" nové modely drží. A podle toho co naznačuje dnešní šéfdesignér, Jozef Kabaň, zůstane to tak. Kabaň ostatně v Praze s Ingenlathem určitě pár vět prohodí, slovenský tvůrce ikonického Bugatti Veyron a moderních škodovek dneška bude na konferenci dalším důležitým hostem.

A Ingenlath? Ten dnes působí u Volva, a nově jim chce dát také "světelný podpis". Bude to mohutné ležaté T v předních světlech, říkají mu kladivo boha hromu Thora.

"Výhodou našeho světelného podpisu je, že je to element uvnitř světlometů," vysvětluje Ingenlath pro časopis AutoDesign&Styling, který je organizátorem pražské konference. "Není to tvar definovaný vnějším tvarem světel, což pro budoucnost a další modely znamená, že můžeme snadno držet stejný velmi výrazný a sjednocující prvek jasně definující Volvo bez toho, abychom museli opakovat jednu tvář. Není tedy třeba obávat se, že všechny naše modely od nejmenšího po největší budou mít jediný výraz přední masky lišící se jen velikostí."

Ingenlath působil ve Škodě Auto od roku 2000 do roku 2006. Jeho dílem je druhá generace octavie a fabie, nekonvenční roomster a nestárnoucí yeti. 

Hvězdy autodesignu

Čtvrtý ročník mezinárodní konference o automobilovém designu letos přivítá nejvíce hvězdných jmen ve své historii.

"Vystoupí například Flavio Manzoni, šéfdesignér Ferrari, který je zodpovědný za design hypersportovního LaFerrari, ale také Volkswagenu Golf 6. generace," láká Radek Laube, pořadatel konference, šéfredaktor časopisu AutoDesign&Styling a spolupracovník redakce iDNES.cz a MF DNES.

Dorazí také Gert Hildebrand, někdejší šéfdesignér Mini, dnes vedoucí designu nejambicióznější čínské automobilky Qoros a Julian Thomson, designer Jaguaru. 

Návrh designérské přehlídky Auto design Prague gallery
Návrh designérské přehlídky Auto design Prague gallery

Kromě hvězd budou profesionálům z řad designérů přednášet zástupci dodavatelů pro autoprůmysl a softwarů pro modelování.

"Letošní novinkou v programu bude Auto design Prague gallery, to je přehlídka nejlepších projektů absolventů předních světových univerzit se zaměřením na transport design," popisuje Laube. Výstava prací nastupující designérské generace je ode dneška (15. září) volně přístupná veřejnosti v galerii Národní technické knihovny v pražských Dejvicích, kde se také konference 18. září koná. Vedle projekce a prezentačních panelů budou na výstavě k vidění i měřítkové modely. Nad výstavou převzal záštitu Jozef Kabaň, který společně s dalšími významnými osobnostmi přednášejícími na konferenci ocení nejtalentovanějšího absolventa titulem "Talent roku".

Návrh designérské přehlídky Auto design Prague gallery

"Chceme zprostředkovat možnost osobního kontaktu s výjimečnými osobnostmi všem lidem, kteří mají rádi dobrý design. Navíc má Česká republika skvělou automobilovou tradici a kulturu a proto je Praha určitě správný místem pro pořádání takové akce,“ říká o konferenci Radek Laube. 

Na programu je deset přednášek a doprovodný program. "K vidění bude i několik zajímavých vozů a návštěvníci si budou moci vyzkoušet virtuální navrhování, modelování a seznámit se s řadou nejmodernějších špičkových designérských nástrojů od softwaru až po stavbu prototypů a 3D tisk," láká Laube.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.