Designérům se líbí Volvo C30

aktualizováno 
Mezi sériově vyráběnými auty se odborníkům na design líbí Volvo C30, za nejlepší koncept zvolila porota rozvlněnou Mazdu Taiki.

Volvo C30 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Anketu Nejlepší design roku 2007 pořádala redakce českého magazínu Autodesign & Styling.

Mezi auty, která lze běžně koupit, zvítězilo Volvo C30 s malým odstupem před Fiatem 500.

"Malý hatchback zaujal svým jedinečným stylem, v němž tvůrci citlivě rozvinuli prvky známé z větších sedanů a kombíků z výrobního programu skandinávské automobilky a zároveň dokázali připomenout bohatou historii značky, z níž ovšem čerpali jen ideově – tvary jsou už naprosto moderní," shrnula své hodnocení vítězného volva v tiskovém prohlášení porota soutěže.

Mazda Taiki

Zato Mazda Taiki, kterou japonská automobilka vozí na autosalony a naznačuje, jak by mohlo vypadat auto budoucnosti, zvítězila s docela jasným náskokem před dvojicí citroenů.

Za nimi se na čtvrtém místě umístila studie Volkswagenu Up. Z něj automobilka plánuje sériový minivůz, jenž se představí také s logem Škodovky.

Co zaujalo účastníky ankety o nejlepší design na vítězné mazdě? "Automobil je variací na principy aerodynamiky, působí živě, ne však agresivně a přináší nový pohled na sportovní automobil budoucnosti," uvádí se v hodnocení soutěže.

Magazín Autodesign & Styling nominoval na cenu 29 konceptů a 36 sériových automobilů. Každý ze čtyřiadvaceti porotců vybíral pět nejzajímavějších aut v obou stanovených kategoriích.

Výsledky ankety o nejlepší design

Koncepční vozy

1.

Mazda Taiki concept  -  55 bodů
2. Citroën C-Cactus   -   40 bodů
3. Citroën C5 Airscape  -  28 bodů
4. VW Up!  - 27 bodů
5. KTM X-Bow  -   24 bodů


Sériové vozy

1.

Volvo C30  -  43 bodů
2. Fiat 500 -   40 bodů
3. Maserati GranTurismo -  26 bodů
4. - 5. Audi R8  -  25 bodů
4. - 5. Ford Mondeo  -  25 bodů

Autoři:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

VIDEO: Malíř žaluje Škodovku kvůli designu SUV

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Ve sporu mezi malířem a designérem Vladem Vovkaničem a společností Škoda Auto ohledně autorských práv na design modelů...

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v...

Najdete na iDNES.cz