Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Designérům se líbí Volvo C30

aktualizováno 
Mezi sériově vyráběnými auty se odborníkům na design líbí Volvo C30, za nejlepší koncept zvolila porota rozvlněnou Mazdu Taiki.

Volvo C30 | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Anketu Nejlepší design roku 2007 pořádala redakce českého magazínu Autodesign & Styling.

Mezi auty, která lze běžně koupit, zvítězilo Volvo C30 s malým odstupem před Fiatem 500.

"Malý hatchback zaujal svým jedinečným stylem, v němž tvůrci citlivě rozvinuli prvky známé z větších sedanů a kombíků z výrobního programu skandinávské automobilky a zároveň dokázali připomenout bohatou historii značky, z níž ovšem čerpali jen ideově – tvary jsou už naprosto moderní," shrnula své hodnocení vítězného volva v tiskovém prohlášení porota soutěže.

Mazda Taiki

Zato Mazda Taiki, kterou japonská automobilka vozí na autosalony a naznačuje, jak by mohlo vypadat auto budoucnosti, zvítězila s docela jasným náskokem před dvojicí citroenů.

Za nimi se na čtvrtém místě umístila studie Volkswagenu Up. Z něj automobilka plánuje sériový minivůz, jenž se představí také s logem Škodovky.

Co zaujalo účastníky ankety o nejlepší design na vítězné mazdě? "Automobil je variací na principy aerodynamiky, působí živě, ne však agresivně a přináší nový pohled na sportovní automobil budoucnosti," uvádí se v hodnocení soutěže.

Magazín Autodesign & Styling nominoval na cenu 29 konceptů a 36 sériových automobilů. Každý ze čtyřiadvaceti porotců vybíral pět nejzajímavějších aut v obou stanovených kategoriích.

Výsledky ankety o nejlepší design

Koncepční vozy

1.

Mazda Taiki concept  -  55 bodů
2. Citroën C-Cactus   -   40 bodů
3. Citroën C5 Airscape  -  28 bodů
4. VW Up!  - 27 bodů
5. KTM X-Bow  -   24 bodů


Sériové vozy

1.

Volvo C30  -  43 bodů
2. Fiat 500 -   40 bodů
3. Maserati GranTurismo -  26 bodů
4. - 5. Audi R8  -  25 bodů
4. - 5. Ford Mondeo  -  25 bodů

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.