Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Detroit: Boj o pozice

  11:48aktualizováno  11:48
Po letech špatných zpráv o klesajícím prodeji a rostoucích nákladech na sociální zabezpečení zaměstnanců se velké americké automobilky konečně dočkaly pozitivní novinky.

Na letošním autosalonu Detroit Auto Show byly modely velkých amerických výrobců poprvé po osmi letech vyhlášeny autem roku.

Nejlepšími vozy se za rok 2004 stal v kategorii osobních aut Chrysler 300 - nazývaný pro svou podobnost s luxusním vozem Bentley „baby Bentley“ - a Ford Escape se smíšeným benzinovým a elektrickým pohonem v kategorii sportovních terénních vozů SUV.

Americkým automobilkám v posledních letech klesá kvůli konkurenci vozů z Asie a částečně i z Evropy podíl na domácím trhu. Ten spadl na 58,7 procenta.

A tak v době, kdy americké značky přecházejí oceněnými modely do protiútoku, zahraniční automobilky si letos na autosalonu spíše udržují své vydobyté pozice v Americe, kde se ročně prodá skoro 17 milionů osobních vozů.

PRO POCIT BEZPEČÍ. Automobilka Ford se pochlubila konceptem Syn US, který působí jako sejf na kolech.

„Zatímco minulé ročníky detroitského salonu nabídly pokaždé jeden nebo dva prodejní trháky, letošní přehlídka se ponese spíše ve stylu vozidel, jež mají pomoci vstupu značky na americký trh nebo rozšíření její působnosti,“ uvádí organizátoři detroitské Auto Show.

DALŠÍ HYBRID. General Motors představil model GMC Graphyte, který má smíšený benzinový a elektrický pohon.

Asijské a evropské automobily kvůli klesajícímu kurzu dolaru musí měnit taktiku.

Jak předpovídá magazín AutoFact Europe, do automobilového průmyslu se vrací obchodní model „vyráběj, kde prodáváš“.

Potvrzuje to i skutečnost, že například Volkswagen zápolící s vysokými výrobními náklady a silným eurem se chystá posílit výrobu v USA.

TOČ TO DOPRAVA! NE, DOLEVA! Při pohledu na Jeep Hurricane představený v Detroitu si člověk nemůže nelámat hlavu s tím, jaké propagované „neobvyklé jízdní vlastnosti“ může mít.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.