Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Devon GTX: americké superkupé táhne 650 koní

  17:30aktualizováno  17:30
Americký výrobce Devon Motorworks se chystá od příštího roku nabízet elegantní kupé, které vedle povedeného designu boduje i brutálním výkonem. Jeho kusová výroba znamená taky velmi neskromnou cenovku, v přepočtu devět milionů korun.

Devon GTX | foto: Devon Motorworks

O pohon zadních kol supersportovního kupé se stará motor V10 o objemu 8,4 litru. Desetiválec spolupracující s šestistupňovou manuální převodovkou nabízí maximální výkon 650 koní, tedy 484,7 kW. Maximální výkon je k dispozici při 6100 otáčkách za minutu.

Americké superkupé pokořilo traťový rekord pro produkční vozy na známé trati Laguna Seca. Nový supersport trať zvládl za 1:35:075 minuty.

Devon GTX

Devon GTX je dlouhý 4374 mm, široký 1994 mm a vysoký pouze 1230 milimetrů. Exkluzivní kupé s rozvorem náprav 2509 mm má karoserii vyrobenou z uhlíkových vláken. Každé kolo má nezávislé zavěšení na hlinkových ramenech. Tlumiče jsou nastavitelné.

Vpředu najdeme kola s rozměry 295/30 ZR18 a na zadní nápravě jsou kola s rozměry 345/30 ZR19. Na přání je výrobce schopen dodat kola 295/30 ZR19 dopředu a dozadu potom 335/30 ZR20. Použity jsou pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup.

Devon GTX

O bezpečné zastavení se starají brzdy s kotouči o průměru 380 milimetrů vpředu a 355 milimetrů vzadu. Přední brzdová soustava má šestipístkové třmeny, na zadní nápravě se do brzdových kotoučů zakusují čtyřpístkové třmeny.

Pro pohodlí dvojčlenné posádky je připravena například klimatizace nebo špičkový audiosystém McIntosh s výkonem 200 wattů. Do vozu se nastupuje nezvykle řešenými dveřmi, které se vyklápí vzhůru, řidič a spolujezdec si hoví karbonových sedadlech potažených kůží. Digitální přístrojový štít ukazuje potřebné informace v klasickém analogovém formátu.

Devon Motorworks plánují vyrobit ročně 36 kusů exkluzivních kupé GTX. Ovšem majitelem se nemůže stát jen tak každý. Cena je totiž naplánována na přibližně 500 000 dolarů, tedy v přepočtu přes devět milionů korun. Úprava do "nabroušenější" verze bude stát dalších 25 000 dolarů, tedy v přepočtu dalších 450 000 korun.

Autoři:




Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.