Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diatto Ottovu' by Zagato: šlechta se probouzí

  10:48aktualizováno  10:48
Diatto a Zagato - dvě značky, které zásobovaly automobilovým luxusem italskou aristokracii, se opět derou na scénu. Zagato oživuje jméno Diatto a pracuje na ojedinělém projektu Ottovu´

Diatto Ottovu´od Zagata | foto: Zagato

Italský karosář Zagato, známý svými automobilovými kreacemi, které nemají daleko k sochám na kolech, připravil pro Ženevský autosalon unikátní vůz jménem Diatto Ottovu´. Velké kupé vznikne ve dvou exemplářích na základě objednávky dvou bohatých sběratelů.

Auto bude z hliníku, pod dlouhou kapotou se usadí - jak napovídá jméno - osmiválec (otto = italsky "osm", vu = it. "v"). Kdo dodá motor, je prozatím tajné, mluví se o okompresorovaném agregátu od Maserati.

S GTčkem Ottovu´si svět vzpomene na předválečnou turínskou značku Diatto, která v letech 1905 až 1929 vyráběla auta pro smetánku. Spojení Diatto-Zagato není nové. V roce 1921 vytvořil Ugo Zagato na základě Diatta 25 4DS lehkou aerodynamickou karoserii.

Se Zagatem se automobilka potkávala také nad projekty společně s nesmrtelnými jmény automobilové historie: Tazio Nuvolari nebo Ettore Bugatti, kterému dodával rámy na závodní auta. Bratři Maseriati u Diatta před založením vlastní automobilky stavěli do roku 1926 závodní speciály.

Diatto byl znám technickou vytříbeností svých aut. Už začátkem dvacátých let byla jeho auta vybavena brzdami na všech kolech a čtyřstupňovými převodovkami.

Autoři: ,




Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.