Diskuze
Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu
Děkujeme za pochopení.
P36e17t54r 41H70e49j14h26a57l
Celá ta studie je podle mě chybná. Stačí zkontrolovat graf
Při výrobě auta na benzín je v grafu větší produkce CO2 než u vozidel na CNG nebo LPG.
Do nich ale musíte proti benzínovým instalovat navíc plynovou nádrž a zařízení na přepínání mezi pohonem benzín / plyn. To znamená, že s tím někdo účelově manipuloval nebo sčítal neporovnatelné údaje.
O závěrečném výsledku si udělejte obrázek sami.
M27a98r72v17i16n 97G76j43e17p27a60l56i
To máte sice pravdu, ale ten graf zobrazuje nejčastější modely s rozdělením dle paliva. To znamená, že vozidla z LPG jsou většinou chudší na výbavu, nebo jde o menší vozy (v rámci kategorie).
Například taková Audi A8 s vysoko-objemovým osmiválcem nebude mít častější úpravu na LPG než Dacie Logan. Obě auta jsou ve stejné velikostní kategorii, ale Logan bude mít jistě mnohem méně CO2 na výrobu než A8 i přesto, že bude mnohem častěji obsahovat úpravu na LPG.
LPG se volí nejčastěji u ekonomických vozů, ne u prémiových. To bude podle mě odpověď na to proč mají vozidla s úpravou na LPG v průměru nižší výrobní emisi CO2.
Spíše je otázkou s jakou důvěryhodností byla data nasbírána. Pochybuji, že někdo ty emise skutečně měřil přímo u továren. Existují data o emisích co továrny produkují za různá období a je také známo jaké vozy ty továrny produkují za různá období. Ale tyto továrny nemusí mít správná data o emisích a navíc mají hromadu sub-dodavatelů, kteří dodávají jednotlivé díly a ty nelze kategorizovat podle paliva finálního vozu. Navíc se vyrábí i náhradní díly, které nejdou do konkrétních vozů, u kterých by se předem vědělo na jaké palivo jezdí. Ale toto vše lze snadno rozpočítat (rozprostřít) mezi všechna auta. Takže odhady se dají udělat poměrně dobré, ale je otázkou jak moc přesné ve skutečnosti jsou. Data mohou být mylná, ale řekl bych, že graf by se neměl poměrově výrazně lišit.
I68r95e28n74a 79P50l35a63c90h20e72t25k44o90v20á
To abych se bála používat dieselový generátor k výrobě elektrické energie.
S68t27a28n98i47s10l75a50v 19R91o59s79e88c31k33ý
To je přece známá věc. Ještě ekologičtější je nevyrobené auto a využití již vyrobeného co nejdelší dobu v provozu.
M29a88r93v83i11n 52G84j50e77p94a52l27i
To by EU musela tlačit na minimální zákonnou záruku. V zahraničí je běžná jednoroční záruka, v ČR je to naštěstí 2 roky (u firemních aut je záruka smluvní, tedy klidně i nulová, pokud není uvedeno ve smlouvě jinak). Některé automobilky se snaží dát víc (3, 5, 7, 8 let), ale pokud se nepletu, tak taková záruka nikdy není plnohodnotná (tzn že některé díly postupně odpadají ze záruky) a podmíněná (kilimetry a servisováním, které není zrovna levné).
Chápu, že z právního hlediska je auto jen zboží jako jakékoli jiné, ale zrovna u něj bych rád viděl výjimku na větší záruku vzhledem k emisním nárokům na výrobu.
M53a17r36t57i71n 24K87a17r26á87s28e22k
No je to vskutku zajimave ze pod nadpisem, ktery evokuje neekologicnost elektroaut je clanek, kde hned v prvni vete je vysvetlene ze v testu zanedbali vsechny skodlive emise, a i presto jim vyslo, ze s vyjimkou velkych luxusnich aut jsou na tom elektroauta lepe....
F91i55l18i82p 29W70a46n41k67a
Ještě bych spočítal emise obřích lodí, co sem ty elektroauta a cetky z Číny vozí. Ale co, ty jen kouří na moři a splavují odpad taky do moře, tak se nás to netýká...
J89i83ř30í 59S88c66h82w75a50c13h
no jistě, kdyby nebylo elektroaut a cetek z Číny, tak by obří lodě neexistovaly, že....
T32o42m82á43š 86V64a10l24d17e41r
ADAC je korupční organizace. Těm snad už nikdo nevěří. Když započítáte energetickou náročnost nejen samotné výroby, ale i provoz daného vozidla. Záleží už pouze jakým způsobem el. energii vyrábíte. Jen zpracování kovů , aby vznikl motor, převodovka, kardan je tolik energie, která zatěžuje životní prostředí. Samo se díly neodlijí, neukovou, neobrobí. A těch dílů je mnohem více v dieselu než elektromobilu. Co těžba surovin pro pohonné hmoty. když spočítáte vše s úžasem zjistíte, že pokud by jsme zrušili těžbu ropy zhroutí se ekonomicky celý svět. Je v tom zainteresováno velmi mnoho lidi. To je další ekologická zátěž. Recyklace akumulátorů se také rozběhne. Ovšem vše se dá dělat, abychom kašlali na životní prostředí. Jsou lidé co nerecyklují, ale vytvářejí černé skládky. ADAC počítá, že asi tam skončí všechny akumulátory. Když počítáme, že lithiovky jsou přechodné období a budou následovat lepší el. zdroje, nevidím v tom velký problém. Problém je v myšlení lidí.
J69a81n 37K19r96p76e67c
byla do zateze zapocitana i tezba a zpracovani kobaltu a litihia?
P57e34t15r 85H84a27r51i36p21r34a31s34a49d 46H25a26j73i68č
Samozřejmě, na tom dal ADAC zvláště záležet. Bohužel, nebo bohudík, například Lithium se dá v Chile těžit tak, že tu sůl nabíráte lopatou. Kobalt se získává vyrábí nejspíš podobně jako železo. V Mendělejovově tabulce je hned vedle. Vlastní ENERGETICKÁ náročnost výroby je malá. Tady se nebavím e o ceně, ale o množství energie.
P22e34t48r 41H15a45r27i60p57r23a48s31a79d 68H16a18j92i77č
Když se podívám pořádně na ty grafy. Tak co vidíme.
-- Grafy jsou vztažené ke 150 000 km (to je málo, běžně i fosily najedou bez problémů 300 000 km)
-- Disel ve vyšší střední třídě má oproti ostatním třídám ve grafu obrovský zub. ADAC tvrdí, že v této kategorii jezdí německé diesely za 215g CO2/km.
-- Oproti benzínu, který je na tom v této třídě naopak nejhůře.
-- Žluté grafy vyjadřují spotřebu energie a potažmo CO2 poměrně vztaženému k této spotřebě.
Zarážející je:
a) Žluté části grafů jsou přibližně stejně dlouhé, jako ty šrafované (fosilní paliva). Účinnost elekromotoru je, oproti fosilnímu motoru minimálně 3x lepší. Vztáhneme-li to na ztráty při nabíjení a distribuce el.e. tak minimálně 2x. Fosilní elektrárny mají mnohem lepší účinnost, než spalovací motory. Ergo, žluté grafy by měly být cca poloviční.
b) Nové 2.0 TDI 140kW má produkci CO2 někde kolem 150-200g/km. Tesla má výkon 2x 140kW (podle typu 285-560kW) v základní výbavě. Takže jako 2x TDI 2.0, tj. min. 300g/km. Pokud k tomu připočtu emise při výrobě , tak z grafu je vidět, že je to někde na 8 000kg CO2. Rozpočítáno na oněch 150 000km jsme někde +53g CO2/km. Ano, pokud srovnám 1x 2.0 TDI 140 kW s kombinovanou spotřebou 5,4l nafty/100km (papírově), tak se dostanu někam kolem přes 200g CO2/km. Oproti cca 280g CO2 u modelu S (ostatní BEV vyšší střední třídy jsou na tom lépe, jsou menší a lehčí). Jezdí někdo s Kodiakem 4x4 2.0 TDI za 5,4l /100km (firemní údaj)? Jestli ne, tak ADAC podvádí už teď. Ve skutečnosti bychom ale museli spotřebu nejspíš dost upravit. Aby ta auta byla výkonově srovnatelná, museli bychom mít ta TDI 2.0 2x. Tj pak bude spotřeba někde kolem 350g CO2/100km, když nepočítám vyšší spotřebu energie při výrobě na větší motor. Na druhou stranu, takový fosil by mohl být trochu lehčí.
Závěr je prostý. ADAC srovnává nesrovnatelné a vydává to za hodnověrný podklad. Je to typická ukázka statistického zkreslování.
P89e94t46r 25H41a17r74i40p78r89a66s94a54d 64H63a49j83i51č
Doplňuji 2 odkazy. Z prvního je patrné, že ADAC nezakalkuloval vysokou energetickou účinnost BEV - žluté části grafů by měly být asi poloviční. Zde je odkaz na zdroj (množství CO2 při provozu je nižší o 51-53%). https://www.ucsusa.org/clean-vehicles/electric-vehicles/life-cycle-ev-emissions#.Wtoslpe-k2x
Druhý odkaz se týká lifetime. Je to opravdu někde mezi 300-500 000km - údaj z roku 2014.https://rocketinternet.pr.co/69419-the-average-lifecycle-of-a-car-in-2014
V28l25a29d69i68m34í68r 38K87r88á54l
tak že je vlastně fuk jestli se jezdí na ropu nebo na uhlí.
P27e41t53r 46H36a78r31i96p92r41a66s74a65d 37H92a62j68i82č
Tak jsem to přepočítal a není. ADAC mlží jak může. Viz výše.
P40e84t63r 89N76e58h29a36s21i55l
Musím napsat, že mne docela překvapilo to, že tady na idnesu není většina čtenářů hloupá a hned pochopili, že ta studie je vyrobená přesně na míru zadavatele a toho kdo ji zaplatil. To tam sice není napsáno, ale je v celku jasné pro koho byla vyrobena.
V německu pro německo, tj. pro to aby odvedli pozornost od německých automobilek a jejich podvodů o spotřebě svých aut. A co jiného k tomu použít než emise, které diesly mají nejměnší a jsou nejvíce zprofanované? CO2. OStatní emise zanedbánme a co čert nechtěl, ono to alespoň v jedné kategorii z 1000-ce vychází proti elektromobilům, tak to pořádně rozmázneme v novinách. Konečně mámě alespoň něco s čímmůžeme argumentovat. I když je to každému hned jasné o co jde.
A jsem rád, že většina čtenářů tohle prokoukla.
M13i28r84e84k 27G71a35j51e17r
Ale museli si pohrat s zivotnosti vozu, aby to tak vyslo. Kdyby rekli 200 tisic km, uz by byli vysledky dost jine. Kdyby priznali skutecny prumer, jenz je jeste vyssi, uz by se to zadavatelum studie nelibilo.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...
Prodej rodinného domu, dílny, hospodářských stavení a pozemku 1675 m2 v obci Jindřichovice v Krušnýc
Jindřichovice, okres Sokolov
4 950 000 Kč