Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Paříž začala kvůli emisím vyšetřovat automobilku Renault

aktualizováno 
Pařížská prokuratura zahájila vyšetřování francouzské automobilky Renault, kterou podezírá z manipulace s testy emisí u naftových aut. Firma ale tvrdí, že dodržuje veškeré francouzské i evropské zákony a že její automobily nejsou vybaveny softwarem umožňujícím testy falšovat.

Emisní test Renault Espace 1,6 dCi | foto: DUH

Úřad pařížské prokuratury podle agentury AP uvedl, že soudní vyšetřování praktik Renaultu při regulaci emisí má mimo jiné zjistit, zda firma vyráběla „zboží ohrožující lidské zdraví“.

Francouzská vláda loni v listopadu předala prokuratuře poznatky úřadu pro ochranu spotřebitelů ohledně podezření, že Renault mohl manipulovat s emisemi oxidů dusíku u některých naftových modelů. Předané materiály podle zdroje agentury Reuters obsahují dokumenty, které policie zabavila při raziích na pracovištích Renaultu, záznamy rozhovorů s představiteli firmy a výsledky nezávislého testování vozů Renault.

Akcie Renaultu po zprávě o zahájení vyšetřování klesly o více než čtyři procenta. Později však velkou část ztrát smazaly.

Emise aut se předloni dostaly do centra pozornosti, když německý koncern Volkswagen přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy zaměřenými na emise oxidů dusíku. Tento týden Spojené státy obvinily skupinu Fiat Chrysler z obcházení emisních testů pomocí softwaru u zhruba 100 000 naftových vozů, společnost ale tato obvinění odmítla.

Analytik Terry Torrison z makléřské společnosti McLaren Securities uvedl, že nejnovější vyšetřování emisí naftových vozů v krátkém období zasáhnou akcie automobilových společností a poskytnou důvod k sázkám na pokles jejich cen. „Loni si automobilový sektor vedl dobře, nyní se k němu ale stavím negativně,“ řekl. „Tento příběh (vyšetřování emisí naftových vozů) v brzké době nezmizí,“ dodal.

Autoři: ,




Nejčtenější

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.