Diskuze

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve Francii se už nyní nákup dieselových aut nevyplatí, v Německu za poslední rok klesla v bazarech jejich hodnota až o šest procent.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V53i66t 17C70h61a64l67u97p19a

24. 11. 2017 9:40

Takže, vzhledem k tomu, jak tu někteří zastánci turbodieslů argumentují tím, že za

1) Atmosféry benzíny se již skoro nevyrábějí - ano s tím dá se souhlasit (vyjímky Mazda, Toyota, někteří Korejci, něco z atmosfér má i Renault)

2) Turbobenzíny, např. TSI - jejich údržba je srovnatelná, ne-li dražší než např. u TDI - tady nesouhlas. Jen jsem si ověřil ceny různých náhradních dílů. Pro srovnání jsem použil Oktávku 3 1,8TSI a 2,0TDI. Příklad - vsřikovač - u TSI cca 2935 Kč, u TDI 18417 Kč. U ostatních dílů to bude podobné......udělám si podrbnější analýzu náhradních dílů, do budoucna až budu kupovat další auto (nyní mám benzín atmosféru). Rozhodující kritérium samozřejmě jednak pořizovací cena (u turbobenzínu je nižší) a také ceny náhradních (těch složitých drahých) dílů (to především).

1 0
možnosti

rozumné by bylo zakázat vjezd dieslů do měst nad 10000 obyvatel a to od 1.1.2018:-)

1 1
možnosti

V16i57t 48C18h78a13l47u43p17a

23. 11. 2017 14:04

Tady jsou zase samí naftoví optimisté. Spočtěte si, kolik stojí další (krom DPF) jiné díly na výměnu na ojetého diesla (čerpadlo (klidně i 50 tisíc), vstřikovadla (cca 30-40 tis.), dvouhmotová spojka cca 15-20tis.), to jsou věci, na které u benzínové atmosféry nenarazíte. Prasknout hlava či blok motoru nebo zadřít písty můžete samozřejmě jak u nafty tak u benzínu, tam už je to hlavně na údržbě...Ale piezovstřikovadla či vsřikovací vysokotlaké čerpadlo u diesla můžete odrovnat i jen natankováním špatné nafty což neovlivníte....(a což je bohužel v ČR časté). Když natankujete blbý benzín tak odrovnáte katalyzátor nebo vstřiky, ale nejsou to tak drahé náklady jak u nafty.

0 1
možnosti

P75e44t30r 36Č60e69r51m88á70k

23. 11. 2017 20:01

Jenomže porovnávat lze vždy pouze porovnatelné - dneska až na pár motorů atmosférické benzíny v mainstreamu nejsou, a naopak benzíny jsou po technické stránce stejně složité jako diesly.

0 0
možnosti

náš starý golf IV 74kW půjde leda do šrotu...neprodal bych takhle spolehlivé auto za nic...pokud se člověk stará a jezdí svižně tak zatím se ve spolehlivosti vyrovnalo jen subaru...auto koupeno s 230tkm , dneska 280tkm bez oprav...jen destičky, zadní tlumiče a mechanismu stěračů...spotřeba krásných 5,5l nafty...a to jezdí manželka víc než já...R^

0 0
možnosti
Foto

Stuttgart je v rukou Zelených, to ale nemusí být natrvalo.

1 0
možnosti

Dočetl jsem to k tomu, jak se "zhroutily" ceny dieslů u Stuttgartu o 4 procenta... to je fakt hroznej propad :-D

6 0
možnosti

Tak pro autobazary je to asi nepříjemný pokles marže, ale teda čekal jsem také něco dramatičtějšího.

1 0
možnosti

A kdopak asi tlačil do vývoje dieselů automobilky? Že by ti samí politici co ted řvou, že je to špatně? ;-D

1 0
možnosti

J65a16n 41T41a24r74a16b51a

21. 11. 2017 23:37

CO2 byla, je a bude modla. Teď v tom dělají bordel ty NOx.y, Buď jedno nebo druhé je nad schopnosti politiků chápat souvislosti.

4 0
možnosti
Foto

Já žasnu nad bludy, které se tu šíří. Neřekl bych půl slova, být někde na mimibazaru. Ale zde diskutují pánové, kteří mají názory a technické znalosti na úrovni 25leté naturalistky kojící své děti do puberty, protože si to přečetla v odborném časopise. Možná se budete divit, ale vstřikovače, EGR, brzy i DPF, turba atp., mají i benzínová auta. Světe div se. Ony ty turbobenzíny s přímým vstřikem vypouštějí víc CO2 než dieselův motor. A co víc. Takový turbobenzín vypouští i jiné zdraví škodlivé látky. Třeba sloučeniny síry. Turbobenzíny umí i saze a jelikož jsou neustále na hranici detonačního spalování, jsou háklivé na kvalitu benzínu a um řidiče. Pokud si nekoupíte starou benzínovou atmosféru, která se umí také podělat, nemáte dnes na výběr. Dnes a denně vidím TCečka nebo TSIčka plné karbonu způsobený popojížděním po městě nebo dlouhými intervaly výměny oleje. Sám mám poctivý starší diesel v BMW se 130kW. Nájezd 220tkm a zatím vše původní. Nyní se místy ozývá dvouhmota, kterou seženu včetně spojkové sady za 13 tisíc. Všeobecně jsou opravy dieselů velmi nadceňovány. Rozvody u TSI (pokud neberu GO potkaného motoru) stojí stejně jako na diesel. Rozvody na běžný atmobenzín 1.6 stojí kolem 7 tisic. Pokud jsou tam speciality jako přesuvník vačky u většiny Francouzů, tak ten to zdraží o necelých 5tis... :)

7 3
možnosti

J21a91n 79T64a62r66a89b34a

21. 11. 2017 23:39

Konečně někdo při smyslech. Pokud se nic nepodělá, je servis benzínu díky výměně svíček o něco málo dražší, než dieselu. Pokud se něco podělá,, je to loterie. Drahé umí být obojí.

3 0
možnosti

J20a94n 93N67o80v23a83k

21. 11. 2017 20:41

Vsem zastancum dieselu doporucuji zajet si do USA a zjistite jak se v mestech dycha tam a tady v Evrope.A to je tech aut v ulicich mnohem vice!

1 4
možnosti
Foto

Zelení to v Německu projeli, všecko bude zase v normálu.

4 2
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!