Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Naftové ojetiny v Německu a Francii zlevňují, nejvíce u velkých měst

V zemích, kde se vážně uvažuje o zákazu dieselových aut ve velkých městech, rychle padá cena naftových ojetin. Ve Francii se už nyní nákup dieselových aut nevyplatí, v Německu za poslední rok klesla v bazarech jejich hodnota až o šest procent.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VC

V97i20t 16C88h75a69l93u89p96a

24. 11. 2017 9:40

Takže, vzhledem k tomu, jak tu někteří zastánci turbodieslů argumentují tím, že za

1) Atmosféry benzíny se již skoro nevyrábějí - ano s tím dá se souhlasit (vyjímky Mazda, Toyota, někteří Korejci, něco z atmosfér má i Renault)

2) Turbobenzíny, např. TSI - jejich údržba je srovnatelná, ne-li dražší než např. u TDI - tady nesouhlas. Jen jsem si ověřil ceny různých náhradních dílů. Pro srovnání jsem použil Oktávku 3 1,8TSI a 2,0TDI. Příklad - vsřikovač - u TSI cca 2935 Kč, u TDI 18417 Kč. U ostatních dílů to bude podobné......udělám si podrbnější analýzu náhradních dílů, do budoucna až budu kupovat další auto (nyní mám benzín atmosféru). Rozhodující kritérium samozřejmě jednak pořizovací cena (u turbobenzínu je nižší) a také ceny náhradních (těch složitých drahých) dílů (to především).

1 0
možnosti

rozumné by bylo zakázat vjezd dieslů do měst nad 10000 obyvatel a to od 1.1.2018:-)

1 1
možnosti
VC

V35i66t 41C32h98a96l76u37p13a

23. 11. 2017 14:04

Tady jsou zase samí naftoví optimisté. Spočtěte si, kolik stojí další (krom DPF) jiné díly na výměnu na ojetého diesla (čerpadlo (klidně i 50 tisíc), vstřikovadla (cca 30-40 tis.), dvouhmotová spojka cca 15-20tis.), to jsou věci, na které u benzínové atmosféry nenarazíte. Prasknout hlava či blok motoru nebo zadřít písty můžete samozřejmě jak u nafty tak u benzínu, tam už je to hlavně na údržbě...Ale piezovstřikovadla či vsřikovací vysokotlaké čerpadlo u diesla můžete odrovnat i jen natankováním špatné nafty což neovlivníte....(a což je bohužel v ČR časté). Když natankujete blbý benzín tak odrovnáte katalyzátor nebo vstřiky, ale nejsou to tak drahé náklady jak u nafty.

0 1
možnosti

P47e24t58r 60Č29e59r10m26á78k

23. 11. 2017 20:01

Jenomže porovnávat lze vždy pouze porovnatelné - dneska až na pár motorů atmosférické benzíny v mainstreamu nejsou, a naopak benzíny jsou po technické stránce stejně složité jako diesly.

0 0
možnosti
IP

náš starý golf IV 74kW půjde leda do šrotu...neprodal bych takhle spolehlivé auto za nic...pokud se člověk stará a jezdí svižně tak zatím se ve spolehlivosti vyrovnalo jen subaru...auto koupeno s 230tkm , dneska 280tkm bez oprav...jen destičky, zadní tlumiče a mechanismu stěračů...spotřeba krásných 5,5l nafty...a to jezdí manželka víc než já...R^

0 0
možnosti
Foto

Stuttgart je v rukou Zelených, to ale nemusí být natrvalo.

1 0
možnosti
OF

Dočetl jsem to k tomu, jak se "zhroutily" ceny dieslů u Stuttgartu o 4 procenta... to je fakt hroznej propad :-D

6 0
možnosti
JV

Tak pro autobazary je to asi nepříjemný pokles marže, ale teda čekal jsem také něco dramatičtějšího.

1 0
možnosti
RP

A kdopak asi tlačil do vývoje dieselů automobilky? Že by ti samí politici co ted řvou, že je to špatně? ;-D

1 0
možnosti
JT

J40a89n 89T17a54r62a26b64a

21. 11. 2017 23:37

CO2 byla, je a bude modla. Teď v tom dělají bordel ty NOx.y, Buď jedno nebo druhé je nad schopnosti politiků chápat souvislosti.

4 0
možnosti
Foto

Já žasnu nad bludy, které se tu šíří. Neřekl bych půl slova, být někde na mimibazaru. Ale zde diskutují pánové, kteří mají názory a technické znalosti na úrovni 25leté naturalistky kojící své děti do puberty, protože si to přečetla v odborném časopise. Možná se budete divit, ale vstřikovače, EGR, brzy i DPF, turba atp., mají i benzínová auta. Světe div se. Ony ty turbobenzíny s přímým vstřikem vypouštějí víc CO2 než dieselův motor. A co víc. Takový turbobenzín vypouští i jiné zdraví škodlivé látky. Třeba sloučeniny síry. Turbobenzíny umí i saze a jelikož jsou neustále na hranici detonačního spalování, jsou háklivé na kvalitu benzínu a um řidiče. Pokud si nekoupíte starou benzínovou atmosféru, která se umí také podělat, nemáte dnes na výběr. Dnes a denně vidím TCečka nebo TSIčka plné karbonu způsobený popojížděním po městě nebo dlouhými intervaly výměny oleje. Sám mám poctivý starší diesel v BMW se 130kW. Nájezd 220tkm a zatím vše původní. Nyní se místy ozývá dvouhmota, kterou seženu včetně spojkové sady za 13 tisíc. Všeobecně jsou opravy dieselů velmi nadceňovány. Rozvody u TSI (pokud neberu GO potkaného motoru) stojí stejně jako na diesel. Rozvody na běžný atmobenzín 1.6 stojí kolem 7 tisic. Pokud jsou tam speciality jako přesuvník vačky u většiny Francouzů, tak ten to zdraží o necelých 5tis... :)

7 3
možnosti
JT

J39a37n 70T53a78r59a50b47a

21. 11. 2017 23:39

Konečně někdo při smyslech. Pokud se nic nepodělá, je servis benzínu díky výměně svíček o něco málo dražší, než dieselu. Pokud se něco podělá,, je to loterie. Drahé umí být obojí.

3 0
možnosti
JN

J77a39n 19N79o85v62a66k

21. 11. 2017 20:41

Vsem zastancum dieselu doporucuji zajet si do USA a zjistite jak se v mestech dycha tam a tady v Evrope.A to je tech aut v ulicich mnohem vice!

1 4
možnosti
Foto

Zelení to v Německu projeli, všecko bude zase v normálu.

4 2
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu

23. dubna 2024

Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!