Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diesel je náročnější na servis i díly

aktualizováno 
-
Motory ve Škodách Octavia se liší nejen typy a výkony, ale také cenami náhradních dílů. Víc motorista vydá za servis a opravy naftových vozů. V tom se škodovácké výrobky neliší od jiných značek. Ze zkušeností opravářů rovněž plyne, že některé díly mají v dieselech menší životnost než v benzinových autech. Třeba startovací akumulátor vydrží v plně funkčním stavu v naftovém autě často jen polovinu toho, co slouží v benzinovém provedení. Podobné výsledky mají servismani s předními tlumiči pérování a s brzdovými destičkami. Výdaje čekají majitele vznětové verze také za palivový filtr. Výrobce předepisuje jeho výměnu po 60 tisících kilometrů, ovšem lidé z dieselservisů tvrdí, že zmíněný filtr je někdy nutné měnit dřív kvůli méně kvalitní naftě. U vozu s benzinovým agregátem výrobce interval výměny palivového filtru neurčuje. Kus obvykle vydrží stovky tisíc kilometrů. V neprospěch motorů SDI a TDI hovoří také náklady na výměnu ozubeného řemenu ventilového rozvodu a jeho napínací kladky. Operace za zhruba sedm tisíc korun čeká na motoristu u starších modelů octavií každých 60 tisíc kilometrů. Výrobce však na přelomu roku interval změnil na 90 tisíc kilometrů, a navíc již není předepsaná výměna napínací kladky. Stejný servisní úkon čeká na benzinový motor až po ujetí 180 tisíc kilometrů. Majitelé benzinových modelů vydají peníze za výměnu zapalovacích svíček vždy po 60 tisících kilometrů. Proti tomu žhavicí svíčky dieselů nemají stanovený interval výměny. Nová žhavicí svíčka se osazuje vždy až ve chvíli, kdy přestane původní kus správně pracovat. Někdy se tak stane po 40 tisících a jindy až po 100 tisících kilometrů.

Ceny příslušenství pro motory Škoda Octavia (Kč)

typ motoru 1.6 1.6 2.0 1.8 1.9 SDI 1.9 TDI 1.9 TDI
(55 kW) (74 kW) (85 kW) Turbo (50 kW) (66 kW) (81 kW)
(110 kW)

vzduch. filtr 468 468 587 587 587 587 587
olej. filtr 205 205 293 293 305 305 305
paliv. filtr 306 306 306 306 1203 1203 1203
olej (l) 4,5 4,5 4,7 4,7 4,5 4,5 4,5
olej (Kč) 1098 1098 1147 1147 1098 1098 1098
brzd. destičky 2475 2475 2475 2475 2475 2475 2475
před. tlumič. 2985 2985 2985 2985 2985 2985 2985
spojková lamela 6129 6129 5493 5493 6129 6129 6129
svíčka zapalovací
/žhavicí 189 231 231 231 745 745 745
palivo Natural 95 Natural 95 Natural 95 Natural 95 nafta nafta nafta
spotřeba
(l/100 km) 7,6 7,8 8,0 7,9 5,2 5,1 5,0
akumulátor
(kapacita Ah/Kč) 44/2906 44/2906 44/2906 60/3928 70/4219 70/4219 70/4219

Poznámky: výpočet předpokládá olej Castrol TXT, ceny jsou od autorizovaných dealerů ze začátku května 2000
Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.