Diskuze
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola
Děkujeme za pochopení.
J18a84k56u90b 62K84o54s
A co kdybychom ty emise nechali tak jak jsou? Dá se s tím žít teď, určitě by to šlo i v budoucnu.
J22i62ř51í 86S61c42h65w76a51c46h
nasaď si hadici na výfuk a tu hadici natáhni do kabiny. Do jak dlouhé budoucnosti asi tak vydržíš?
P84e60t13r 73H76o25r69á55k
Podle mne nejsou schopni nejjemnější částice účinně a trvale vyfiltrovat a tahle technologie spěje oprávněně k vymizení bez ohledu na to, co si myslí ti, co to chtějí dál prodávat, protože do toho už strčili hodně peněz.
T43o40m34á93š 16M90a41t94ě89j
Mikročástice produkují všechny přímovstřikové motory... včetně benzínu.
U dieselu se to řeší ... u benzinu ne.
U těch nejmenších částic (filtry nezachytí) - je na tom benzín trochu hůře, protože těch nejmenších produkuje více, než diesel (diesel produkuje spíše "trochu" větší). U těch "trochu" větších - je na tom benzín hůře (protože u dieselu je sundají filtry skoro úplně, u benzínu se neřeší (ale jeji jich v základu méně než u dieselu), a u těch největších je na tom lépe benzín, protože je neprodukuje (a diesel je filtruje - ale ne zcela).
O56n92d50ř96e66j 74Š23á61l88e74k
A teď mi vysvětlete proč šla Evropa cestou downsizeingu, když známý si nedávno kupoval Dodge Ram 3500 6,7 litrů diesel, který hravě zvládá normu EURO 6 i bez močoviny? PS. má to na tahání 7 tunové lodě.
J63i43ř93í 87S36c13h54w51a50c40h
Hmm, tak jsem se podíval na US web. Ten Cummins 6,7 je normální turbodiesel a SCR neboli Selective Catalytic Reduction (to je ta močovina) má samozřejmě taky.
M68i86c45h29a54l 30J28a55n59o54v66á52č
Rozdelim tenhle komentar do dvou casti... Mluvim z vlastni zkusenosti. Driv byly diesely nesmrtelne motory, ale to uz dnes zas az tak neplati.
1)Diesel neni mrtev pro cloveka, ktery si ho muze dovolit novy se zarukou.
2)Diesel z bazaru si v budoucnu koupi jen silenec. Vstriky, turbo, dvouhmota na spojce, mocovina, vysokotlake cerpadlo, filtr pevnych castic... Tech veci, ktere se na tom motoru muzou pokakat, pribyva.
Nove auta nekupuju, takze od ted uz jen benzin.
P18e82t11r 49H15a19n47a
Možná vám to i chvíli i určitých modelů vydrží, ale filtr pevných částic je už ui u benzinu povinný, dvojhmoty jsou už taky nasazeny i drahé vstřiky a až nebude dieslová konkurence.
J50o83s11e33f 15M21i48š51k97o90v60s49k90ý
Je v tom bohužel hodně politiky. Konečně vychází na povrch i technická realita. Protože mají diesely obecně nižší spotřebu, tak logicky mají i nižší emise CO2. Problém s emisemi oxidů dusíku je také vyřešen pomocí technologií, která používá močovinu. Ekonomika provozu dieselu vůči benzinu je výhodnější pokud vůz najede ca 20.000 km/rok a používá se alespoň 6 let.
J30i69n57d31ř51i46c56h 66S11t44i18b48ů54r60e92k
Často se automobilky ohání tím, jak NOVÉ dieslové motory jsou ekologické. Ale lidi ve městech spíše zajímá, jaké zplodiny bude mít tento motor při nájezdu 200 000 km? Protože ojetý benzínový motor sice smrdí, ale ojetý diesel je fakt ultra hnus. Když jezdím po městě na motorce a stojím někde za dieslem, tak v 80% případů je mi v přilbě špatně z dýchání toho svinstva.
J48i30n92d17r11i66c38h 45K80u33c79h13a31r
Zrovna dvoutatkntní motorku bych do diskuzi o smradu netahal. A kolik čtyřtaktních skutečně jezdí denodenně... A myslím že lidé obecně emise neřeší, ani ve městěch
T93o20m63á12š 31M48a34t78ě96j
K těm amíkům - není to vůbec divné, jen ty si zakrýváš oči nesmyslnou pseudozelenou aférou. Za vším jsou peníze (a ekologie je v tom pramálo).
Diesely se u nás používají především kvůli cenové výhodě - jednak je levnější nafta, a jednak nižší spotřeba (diesely jsou účinnější) - ve výsledku levnější provoz. Daní za to je vyšší složitost a tím i cena motoru (+náročnost na údržbu). V Evropě to navíc tlačí nesmyslná regulace CO2.
V americe je na druhou stranu benzín velmi levný, takže pro naftu není "ekonomicky" místo. Prostě výhoda nafty v US nevyrovná nedostatek v podobě ceny a vyšší složitosti motoru. Zatímco u nás se ti diesel vyplatí za 80 - 150 000 km - v americe se ti vyplatí 2-3x později. Proto tam diesel nikdy nedokázal prorazit (a automobilky se tam s diesely moc nehrnuly - protože by musely s cenou dolů... a jde především o zisk). K tomu připočti nedostatečnou naftovou infrastrukturu (ne každá pumpa prodává naftu) a regulaci CO2 - která je tam řešena jinak, a ve výsledku máš pro naftu poměrně nepříznivé prostředí, kde ekologie nehraje žádnou roli.
J68i61ř79í 49S49e92h83n59a59l
Diesel neni ucinnejsi, tohle je taky dokola omilana pitomost. Moderni benzinovej a dieselovej motor v aute maji ucinnost cca stejnou. To ze ma diesel mensi spotrebu je dane vetsi vyhrevnosti nafty a ne vetsi ucinnosti motoru. V litru nafty je vic energie nez v litru benzinu.
L54u13m77í96r 53V48i33t34h84a
Porsche totiž dlouhodobě odebírá diesely od Audi a v souvislosti s emisními švindly se samo cítí velice podvedeno. Vždyť musí kvůli špinavé hře svých koncernových kolegů svolávat 22 tisíc kusů SUV Cayenne.
Zdroj: https://auto.idnes.cz/diesel-nafta-emise-prumysl-d08-/automoto.aspx?c=A171009_233611_automoto_fdv
Není náhodou Porsche největším akcionářem VW???
P88e34t51r 48Č24e29r71m89á79k
Není, ono totiž stejně jako je VW a VW (výrobce vs. Group) tak je Porsche a Porsche (výrobce vs. Holding).
R27a16d35o24m51í61r 40A36l60b26e45r60t
Dost bylo té hysterie! Diesel dotoho!!!
M72i34c10h53a38l 50R71e39i77t46e58r
Je to jen pokus o kriseni mrtvoly pote, co do ruznych udelatek investovali obrovske castky, ktere jsou nejspis v nenavratnu. V zapadni evrope je trend naprosto jasny - jen silenec si dneska koupi diesel - technologie vyrazne slozitejsi a nachylnejsi na poruchy, vymeny filtru pevnych castic, dolevani adblue, rychlejsi zastaravani norem pro vjezd do center a v neposledni rade dvojnasobna silnicni dan i poplatek za registraci (nepochybuji ze se dostane i k nam). Nehlede na to, ze pri tomto trendu za par let naftove auto proste neprodate.Pritom alternativy ve forme LPG nebo CNG jsou cenove levnejsi nez diesel. Trochu mi to pripada jako kdybychom dnes kupovali parni lokomotivy, staveli hnedouhelne elektrarny nebo ve meste topili koksem.
R10o37m57a53n 42M17a58r68t87í66n53e33k
dobrý den, patřím mezi šílence, 2 měsíce starý 2.0 diesel citroen s adblue..děkuji
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...