Dieselgate pokračuje: Audi hlásí další motory s upravenými TDI

  12:00aktualizováno  12:00
Firma Audi, která je prémiovou divizí evropské automobilové skupiny Volkswagen, objevila v některých svých modelech s naftovým motorem nesrovnalosti v softwaru. Závada se týká zhruba 60 000 vozů modelů A6 a A7, které automobilka svolává ke kontrole. Zároveň zastavila dodávky těchto modelů prodejcům.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Audi

Firma Audi uvedla, že nesrovnalosti objevila při interním vyšetřování problémů s naftovými motory v souvislosti s emisním skandálem, který vypukl ve skupině Volkswagen v roce 2015. Automobilka o problému informovala i německý spolkový úřad pro motorová vozidla KBA.

Alexander Dobrindt, spolkový ministr dopravy, uvedl, že nelegální software má mít 60 tisíc audi na celém světě. „Závadná“ auta prošla homologací v Lucembursku, uvedl automagazín Quattroruote.

Firma Audi neupřesnila, o jakou nesrovnalost se jedná. Pouze uvedla, že ve spolupráci s úřady poskytne aktualizaci softwaru. Podle německého časopisu Der Spiegel vozy A6 obsahují software, který uměle snižuje vstřikování močoviny (AdBlue), která se používá k neutralizaci emisí v systému SCR.

Magazín Quattroruote uvádí, že jde o modely Audi A6 a A7 s motorem V6 TDI Gen2 evo Euro6 s maximálním výkonem 200 kW (272 koní).

Automobilka pro jistotu ještě upřesňuje, že žádný z modelů s tímto motorem nebyl prodán v USA. Audi vytvoří úpravu softwaru řídicí jednotky, kterou po schválení příslušnými úřady nainstaluje v rámci svolávací akce.

Audi již v souvislosti se skandálem s emisemi u naftových vozů svolala ke kontrole více než 850 000 vozů. Celá skupina Volkswagen pak miliony aut. Na odškodném a pokutách pak vyplatila miliardy dolarů, napsala agentura Reuters.

Autoři: ,

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Další z rubriky

Šéfa aliance Renault-Nissan-Mitsubishi zadrželi kvůli čachrům s penězi

Carlos Ghosn

Předseda správní rady japonské automobilky Nissan Motor Carlos Ghosn používal firemní peníze pro vlastní účely a...

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Rudá vlajka nad Mnichovem: značka Maových limuzín má designéra rollsů

Rudá vlajka

Hongqi, čínská luxusní značka koncernu FAW, otevírá v Mnichově designérské centrum. Místo pro slavnostní otevření...

Najdete na iDNES.cz