Další vyhánění dieselů v Německu, nechce je automobilový Stuttgart

  9:35aktualizováno  9:35
Řidičům starších vozidel tankujících naftu se uzavírá další město. Poté, co jim Hamburk zakázal jízdu do dvou ulic, se od příštího roku přidá také Stuttgart. Zákazy vjezdu by mohly ovlivnit až třináct milionů německých dieselů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Vláda v Bádensku-Württenbersku se ve středu 11. července usnesla, že na rozdíl od Hamburku zakáže pro celou městskou část Stuttgartu a mezinárodního letiště Neckartor jízdu všech naftových vozidel s Euro normami 1 až 4. Součástí přijatého opatření je plán na zlepšení čistoty ovzduší v okolí Stuttgartu. Zákazem chtějí úřady především snížit hladinu oxidu dusíku ve městě. Oxidy dusíku vytváří převážně naftové motory a jsou nebezpečné pro zdraví obyvatel.

Stuttgart

  • je hlavním městem spolkové země Bádensko-Württembersko.
  • má přibližně 624 000 obyvatel, je tak šestým největším městem v Německu.
  • v celé oblasti žije 5,3 mil. obyvatel a díky tomu je čtvrtá nejlidnatější v zemi.
  • sídlí zde Porsche, Mercedes-Benz nebo Robert Bosch GmbH.

Zdroj: Wikipedia

Kromě toho jsou schváleny i přechodné předpisy, které myslí na obměnu vozidel obyvatel, řemeslníků a zásobování. Ta dostanou volný vjezd i se starším nevyhovujícím vozem do 1. dubna 2019. Zákaz se zatím nebude vztahovat na vozy taxislužby, turistické autobusy, vozidla s průkazem veterána a vozidla IZS.

Podobné zákazy se však dají očekávat i v dalších spolkových městech. Aktuálně o nich mluví Düsseldorf a Mnichov. Otevřená je však otázka kontroly vozidel, protože zvenčí se těžko zjišťuje, jestli jde o naftové vozidlo a jaké Euro normy splňuje. To znamená, že se musí zavést jasné označení. Je možné, že přijde na řadu dlouho zmiňovaná modrá emisní samolepka. 

Federální ministryně životního prostředí Svenja Schulze (SPD) a mnoho dalších politiků vyzývají k novému označování naftových vozidel s normou Euro 6, ovšem ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) je jako mnoho jiných politiků proti.

Autoři:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Crashtest aut, která dělí 20 let, ukázal, jak se posunula bezpečnost

Crashtest aut, které dělí dvacet let - Ford Fiesta z roku 1998 proti vozu z...

Simulovaná srážka dvou Fordů Fiesta, které dělí 20 let, ukázala, jak dramatický pokrok v bezpečnosti auta za tu dobu...

Najdete na iDNES.cz