(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Další vyhánění dieselů v Německu, nechce je automobilový Stuttgart

  • 177
Řidičům starších vozidel tankujících naftu se uzavírá další město. Poté, co jim Hamburk zakázal jízdu do dvou ulic, se od příštího roku přidá také Stuttgart. Zákazy vjezdu by mohly ovlivnit až třináct milionů německých dieselů.

Vláda v Bádensku-Württenbersku se ve středu 11. července usnesla, že na rozdíl od Hamburku zakáže pro celou městskou část Stuttgartu a mezinárodního letiště Neckartor jízdu všech naftových vozidel s Euro normami 1 až 4. Součástí přijatého opatření je plán na zlepšení čistoty ovzduší v okolí Stuttgartu. Zákazem chtějí úřady především snížit hladinu oxidu dusíku ve městě. Oxidy dusíku vytváří převážně naftové motory a jsou nebezpečné pro zdraví obyvatel.

Stuttgart

  • je hlavním městem spolkové země Bádensko-Württembersko.
  • má přibližně 624 000 obyvatel, je tak šestým největším městem v Německu.
  • v celé oblasti žije 5,3 mil. obyvatel a díky tomu je čtvrtá nejlidnatější v zemi.
  • sídlí zde Porsche, Mercedes-Benz nebo Robert Bosch GmbH.

Zdroj: Wikipedia

Kromě toho jsou schváleny i přechodné předpisy, které myslí na obměnu vozidel obyvatel, řemeslníků a zásobování. Ta dostanou volný vjezd i se starším nevyhovujícím vozem do 1. dubna 2019. Zákaz se zatím nebude vztahovat na vozy taxislužby, turistické autobusy, vozidla s průkazem veterána a vozidla IZS.

Podobné zákazy se však dají očekávat i v dalších spolkových městech. Aktuálně o nich mluví Düsseldorf a Mnichov. Otevřená je však otázka kontroly vozidel, protože zvenčí se těžko zjišťuje, jestli jde o naftové vozidlo a jaké Euro normy splňuje. To znamená, že se musí zavést jasné označení. Je možné, že přijde na řadu dlouho zmiňovaná modrá emisní samolepka. 

Federální ministryně životního prostředí Svenja Schulze (SPD) a mnoho dalších politiků vyzývají k novému označování naftových vozidel s normou Euro 6, ovšem ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) je jako mnoho jiných politiků proti.