Dieselgate nekončí, zákaz jízdy hrozí Opelům Insignia. Má je i policie

aktualizováno 
Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe podala žalobu na německé úřady. Jejím cílem je odnětí typového schválení Opelu Insignia.

Opel Insignia Sports Tourer CrossFour | foto: autopista.es

Stejně jako v případě Volkswagenu i vozy automobilky Opel totiž při praktických testech vykázaly nadměrné emise oxidů dusíku. Automobilka odmítla podezření, že by používala podobný software jako VW (ten měření emisí rozpoznal a přizpůsobil na něj nastavení motoru) a bránila se nutností upravit chování pohonné jednotky kvůli její ochraně před poškozením. Jeho modely tedy předepsané emise splňují jen v určitém rozmezí teplot, zejména v emisní laboratoři. V případě rodinného MPV Zafira a Insignie nakonec Opel přistoupil i na změnu software řídicí jednotky (více čtěte zde).

Tím to však neskončilo. Ekologové z Deutsche Umwelthilfe podle Spiegelu teď podali žalobu u správního soudu v německé spolkové zemi Šlesvicko-Holštýnsko, ve které se dožadují, aby německý úřad KBA (Kraftfahrt Bundesamt) odňal modelu Insignia schválení pro provoz.

Šéf Umwelthilfe Jürgen Resch vychází z nejnovější zprávy vyšetřovací komise Spolkového sněmu, která má na starosti kauzu koncernu VW (speciální příloha k Dieselgate - zde). V ní právník Martin Führ rozporuje současné stanovisko Spolkového ministerstva dopravy, podle něhož je legální měnit nastavení řídicí jednotky s ohledem na ochranu motoru, ale zároveň tím zvýšit emise. Použití takového software je podle Führa opakovaným a vážným porušením zákona. Nelegálně podle něj v takovém případě postupoval jak výrobce vozu, tak německé úřady.

Pokud by správní soud žalobě vyhověl, znamenalo by to závažný precedens. Podobné nastavení řídicí jednotky jako Opel totiž používají i další výrobci. A v Německu by o schválení k provozu na pozemních komunikacích mohly přijít miliony aut, nejen Insignia. Bez úprav by s takovým vozem jejich majitelé nesměli legálně na silnici. Celkem Opel vyrobil dodnes přes 900 tisíc insignií, kolik z nich je dieselových a kolik jich má německou registraci, je otázka, každopádně slouží i v barvách tamní policie.

Opel v těchto dnech představuje novou generaci modelu Insignia:

Křišťálová Lupa 2016
Autoři:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Nápady ze startupu Škody: rikša, která nabíjí elektromobil

Mobilní nabíjecí stanice je zařízení připojené za elektrokolo.

Společnost DigiLab, která funguje jako startupový inkubátor nápadů Škody Auto, spustila v Praze pilotní fázi projektu...

Na zimní gumy zatím přezulo osmdesát procent řidičů, méně než loni

ADAC test letních pneumatik

Na zimní pneumatiky má v současnosti přezuto kolem osmdesáti procent českých řidičů, což je o jednotky procent méně než...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Najdete na iDNES.cz