Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dieselgate nekončí, zákaz jízdy hrozí Opelům Insignia. Má je i policie

aktualizováno 
Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe podala žalobu na německé úřady. Jejím cílem je odnětí typového schválení Opelu Insignia.

Opel Insignia Sports Tourer CrossFour | foto: autopista.es

Stejně jako v případě Volkswagenu i vozy automobilky Opel totiž při praktických testech vykázaly nadměrné emise oxidů dusíku. Automobilka odmítla podezření, že by používala podobný software jako VW (ten měření emisí rozpoznal a přizpůsobil na něj nastavení motoru) a bránila se nutností upravit chování pohonné jednotky kvůli její ochraně před poškozením. Jeho modely tedy předepsané emise splňují jen v určitém rozmezí teplot, zejména v emisní laboratoři. V případě rodinného MPV Zafira a Insignie nakonec Opel přistoupil i na změnu software řídicí jednotky (více čtěte zde).

Tím to však neskončilo. Ekologové z Deutsche Umwelthilfe podle Spiegelu teď podali žalobu u správního soudu v německé spolkové zemi Šlesvicko-Holštýnsko, ve které se dožadují, aby německý úřad KBA (Kraftfahrt Bundesamt) odňal modelu Insignia schválení pro provoz.

Šéf Umwelthilfe Jürgen Resch vychází z nejnovější zprávy vyšetřovací komise Spolkového sněmu, která má na starosti kauzu koncernu VW (speciální příloha k Dieselgate - zde). V ní právník Martin Führ rozporuje současné stanovisko Spolkového ministerstva dopravy, podle něhož je legální měnit nastavení řídicí jednotky s ohledem na ochranu motoru, ale zároveň tím zvýšit emise. Použití takového software je podle Führa opakovaným a vážným porušením zákona. Nelegálně podle něj v takovém případě postupoval jak výrobce vozu, tak německé úřady.

Pokud by správní soud žalobě vyhověl, znamenalo by to závažný precedens. Podobné nastavení řídicí jednotky jako Opel totiž používají i další výrobci. A v Německu by o schválení k provozu na pozemních komunikacích mohly přijít miliony aut, nejen Insignia. Bez úprav by s takovým vozem jejich majitelé nesměli legálně na silnici. Celkem Opel vyrobil dodnes přes 900 tisíc insignií, kolik z nich je dieselových a kolik jich má německou registraci, je otázka, každopádně slouží i v barvách tamní policie.

Opel v těchto dnech představuje novou generaci modelu Insignia:

Křišťálová Lupa 2016
Autoři:




Nejčtenější

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Další z rubriky

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.