Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dieselgate v USA: lidé vracejí Volkswagenu oholená torza aut

aktualizováno 
Čechům bývá připisována nehezká vlastnost, pro kterou má čeština zvukomalebné označení: vyčůranost. Aféra dieselgate odhalila, že není cizí ani Američanům.

Odstrojený Volkswagen Golf TDI vrácený v rámci aféry Dieselgate. | foto: Reddit

V USA právě odstartovalo stahování volkswagenů s cinknutými turbodiesely řady EA189, u kterých úřady nalezly software upravující chování motoru při emisním testu. Americký soud kvůli tomu napařil německému koncernu vysokou pokutu a navrch nařídil, že musí od zákazníků auta vykoupit zpět.

Dieselgate

Německý koncern již v červnu přistoupil na to, že za urovnání vládních a spotřebitelských žalob v USA souvisejících s emisním skandálem zaplatí až 15,3 miliardy dolarů (376 miliard Kč). VŠE O AFÉŘE ČTĚTE ZDE

Američtí vykukové zjistili, že v dokumentech o vrácení vozu není specifikováno, v jakém stavu má auto být, je tam pouze zmíněno, že má být pojízdné. Vyloučená jsou jen auta, která byla před vypuknutím dieselgate (září 2015) zničená při nehodě.

Někteří majitelé, kteří se rozhodli auto vrátit - šlechetnou pohnutkou k tomu má být starost o životní prostředí a nespokojenost s tím, že je automobilka chtěla obelhat, na tom chtějí vydělat.

Na sociálních sítích si začali radit, jak auto před vrácením „očesat“. Objevují se rady, jak odmontovat z auta co největší množství dílů, od světel a nárazníků až po sedadla. Záměr je jasný: díly prodat.

Kdo se drží při zdi, vytahuje z auta koberečky, povinnou výbavu nebo rezervu. Ti drsnější jdou mnohem dál. Uživatel jednoho z fór věnovaných majitelům TDI odstrojil auto dokonale, sundal zrcátka, části interiéru, různé schránky i autorádio, airbagy, vyndal autobaterii, volant. Nezapomněl vysát palivo z nádrže a chladicí kapalinu, kterou nahradil dešťovou vodou. Motorový olej nahradil vyjetým olejem a měl i upustit brzdovou kapalinu. Vrácení auta, ze kterého zbylo jen torzo, prý bylo vyřízené bez potíží za čtvrt hodiny.

Jeden z dotazů diskutovaných na internetovém fóru byl, zda je legální jet v autě bez oken a dveří.





Nejčtenější

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to je závěr závodní sezony v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový je závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově, z něhož iDNES.cz...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.