Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dieselgate: VW začne svolávat vozy v lednu, ve hře je i výměna auta

  13:00aktualizováno  13:00
Německý koncern Volkswagen by měl začít svolávat vozy s naftovým motorem, kterých se týká emisní skandál, do servisů v lednu. Opravy by měly být dokončené do konce příštího roku. Řekl to v rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeinen Zeitung generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller.

Auta se do servisů pokusí svolat také Škoda | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

„Pokud všechno půjde podle plánu, začneme se svoláváním v lednu. Všechny vozy by měly být opravené do konce roku 2016,“ řekl Müller. Podle něj bude potřeba u každého modelu posoudit možnosti řešení. U většiny bude stačit aktualizace softwaru, některé však zřejmě budou potřebovat nové komponenty jako vstřikovače a katalyzátory.

Podle zdrojů agentury Bloomberg je ve hře dokonce i výměna automobilů, která představuje nejextrémnější variantu řešení, mezi další možnosti prý patří například instalace většího katalyzátoru.

Mluví se také o dodatečné instalaci systému odlučování oxidů dusíku NOx pomocí selektivní katalytické redukce (SCR) využívající roztok močoviny známé jako AdBlue.

Náklady na jeden automobil by se v závislosti na zvolené variantě mohly podle jednoho ze zdrojů pohybovat od pouhých 20 eur až po 10 000 eur (zhruba 500 Kč až 270 000 Kč). To by v případě 11 milionů vozů odpovídalo nákladům v rozsahu od 220 milionů do 110 miliard eur (šest miliard až tři biliony Kč).

Aféra dieselgate

Volkswagen má do dneška (středy 7. října) představit řešení německým úřadům. Zdroje nicméně upozorňují, že postup Volkswagenu se může v jednotlivých zemích lišit. Na představení komplexního řešení celé záležitosti má koncern čas do konce října.

To je v mnoha ohledech šibeniční termín. Pokud bude muset automobilka přistoupit k technickým zásahům do vozidel, nastane problém s vývojem, odladěním a otestováním takového zařízení, což může trvat měsíce. Otázkou také je, jaké technické řešení generace motorů (výrobní kód EA 189), na které vývojáři už nepracují, umožní. Bude se třeba vrátit k práci na motorech, které se sice ještě v omezeném množství mimo Evropu vyrábějí, ale jejich nástupce (EA 288) je velmi odlišný.

VW bude na dietě

Nový šéf koncernu Müller dodal, že věří, že ve skandálu s falšováním emisí vozů s naftovým motorem bylo zapleteno jen několik zaměstnanců. Odmítl také, že by o tom věděl jeho předchůdce Martin Winterkorn.

FOTOGALERIE

Auta, která mohou mít problematické TDI


Škoda Superb
Audi TT RS
Seat Ibiza ST

Volkswagen se podle Müllera bude muset stát štíhlejší a decentralizovanější a u každého modelu a značky bude pečlivě prozkoumán přínos pro společnost. Proto, aby se Volkswagen dostal na správnou cestu, bude podle něj důležitější spíše „evoluce“ než „revoluce“ a firma by se mohla vrátit na výsluní do dvou až tří let.

„Tato krize nám dává příležitost k reorganizaci struktury Volkswagenu. Chceme, aby firma byla štíhlejší, decentralizovanější a dát značkám více odpovědnosti,“ řekl Müller.

Křišťálová Lupa 2015

Müller rovněž odmítl názor, že Volkswagen informoval finanční trhy o problému s naftovými motory příliš pozdě. Úředníci americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) věděli o problému týdny předtím, než byla informace zveřejněna.

Skandál vypukl 18. září, kdy EPA obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovým motorem používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Automobilka přiznala, že software instalovala po celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. Je to největší skandál za 78 let její existence.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
První test v Česku: kombíková Insignia nabízí hodně muziky za dobré peníze

Není nejprostornější ani nejluxusnější, ale Opel Insignia Sports Tourer nabízí spoustu praktických vlastností za cenu, kterou zájemci o velké rodinné kombi...  celý článek

Kia Stonic
Kia Stonic je povedený fešák, který se jako SUV naštěstí jen tváří

Jednoduchý, veselý, líbivý design, to je obrovská deviza Kie Stonic. Nový model bude miláčkem publika kvůli svému vzhledu. Je to crossover, dnes nejmódnější...  celý článek

Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...
Iveco Daily 40C18 hydr.ruka...

r.v. 2009, naj. 143 000 km, diesel
640 090 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.