Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich ekologičnost. Namísto toho se provalilo, že motory TDI mají software pro obcházení emisních testů. Největší skandál v dějinách automobilismu, aféra Dieselgate odstartovala v září 2015.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J51a40n 89K82ř59í95ž

18. 11. 2018 10:22

Co všicni mají proti dieselu. Já jako automechanik vím, co za tím vším je. Prostě politika a bordel na naší zeměkouli.

0 0
možnosti
Foto

V97í15t 89C70h88a86l52u59p27a

28. 9. 2018 14:21

Nafta a EKO??? No to je opravdu vtip století ;-D;-D;-D;-D

0 0
možnosti
MK

Celý problém je umelo vytvorený. Pred pár rokmi takto v USA likvidovali Toyotu, potom keď sa svetovou jedničkou stal VW, dostal ranu aj on. Keď sú taký spravodlivý, a chránia spotrebiteľa, zaujímavé že im nevadí, že klamú v spotrebe /a tým pádom aj v emisiách/ veselo ďalej. O technických problémoch, vznietených vozidlách a pod... o tom sa tu tiež nejako nepíše. Prestante nafukovať niečo, čo je problém len politický.

3 2
možnosti
PH

P70e68t42r 37H30o21r17á24k

24. 9. 2018 21:32

Tohle už je blouznění. Problém existuje a dotýká se každého, kdo ten smrad musí dýchat. Ten údajně politický problém skončil obřími pokutami a stíháním mnoha lidí. A to je zcela správně.

1 1
možnosti
IP

A proto jsme na ně zkusili elektroauta :)

0 0
možnosti

No tak ono třeba Kalifornie má podíl elektroaut docela vysoký.

0 0
možnosti
PK

P50a35v38e71l 61K50r76á79l

22. 9. 2018 18:00

Americké velké pick-upy s průměrným osmiválcem o objemu 4,8 litru a váhou 3 tun musí zákonitě požírat malé Evropské Volkswageny,ale na jejich nákupy a provoz jsou dotace

0 4
možnosti
MV

stačí mínus doufám. Nebudu používat výrazy jako mamlas apod.

1 0
možnosti

Když americký novinář vypráví o americké mediální kauze tak je to skutečně jako pohádka...;-D Škoda že nevnesl i trochu objektivity. ;-)

VW pochopitelně (jako každý racionální komerční subjekt) usiloval o zvýšení prodejů a americký trh měl vzhledem k relativně nízkému zastoupení vw velký potenciál, to ano. Na druhou stranu VW měl v té době už vcelku dobře obsazený zbytek světa a předběhl Toyotu na pozici světové jedničky, takže to že by uspěl i na americkém trhu byl především obrovský problém a riziko pro americké automobilky kterým po ekonomické krizi pár let předtím hrozil další ústupek ze světového výsluní a tvrdá rána na domácím trhu. Pro VW to naopak byla jen třešnička na dortu - největší byl i bez USA, kdyby ten trh získal (resp. zásadněji uspěl a zvýšil tam prodeje) tak by pouze odskočil R^

Tam začíná pravé jádro dieselgate a jejího načasování. VW tam prodávál stejný produkt jako kdekoliv jinde (nešlo tedy o žádný speciální sw), a sliboval nízké emise co2 (mantru to všech globálních oteplovačů) což také měl. To že podobný sw evropské automobilky běžně používají (a nejedná se o žádné obcházní nebo manipulace, to jsou jen mediální zkratky neznalých novinářů) se v automotivu vědělo, byl to běžný vývoj. Američanům trvalo celkem dlouho než přišli na to jak to navlíknout a našli problém v homologační dokumentaci (tedy nikoliv v sw samotném!). I ze samotných materiálů EPA je jasné že tím disponovali už pár let před spuštěním kauzy. Proč jí spustili jen proti VW se dá pochopit (BMW prostě globálně nikoho neohrožuje), proč byla ale uměle spuštěna zrovna v té době je věc kterou by se raději novinář měl zajímat, a ne poeticky vyprávět o broukovi.

6 4
možnosti
RH

R46e83n63é 83H83a12l71l95a

23. 9. 2018 6:31

Pracujete pro VW?

2 0
možnosti
PS

Žádný podvod, jen aféra... někdo vymyslel test, auto test splnilo, hotovo dvacet. Start/stop systém je v autech taky jen aby splnilo test. V reálu spíše škodí.

7 5
možnosti
PH

P11e58t60r 87H86o87r27á98k

24. 9. 2018 21:30

Aféra? Aféra s obřími pokutami a mnoha trestně stíhanými. Takže šlo o jasně kriminální jednání.

0 0
možnosti
RP

Ono by stálo za to se podívat do historie... Proč VW tam masivně šel do dieselů? Protože politik to podporoval jak je to úžasná a hlavně diesel má menší objem CO2 což letělo...

3 1
možnosti
JS

J88a31n 22S55t80e32h89l28i69k

21. 9. 2018 21:48

Tak diesly spíš preferují zákazníci . A to spotřeba a je levnější palivo než benzín. Na vině je spíše socialistický systém nepřímých daní praktikovaný v evropě.

4 2
možnosti
JH

Hloupý a diletantský nápad byl, prohlašovat, že existují spalovací motory s nulovými, či téměř nulovými emisemi. Technicky to prostě není možné. ÚV EU to nařídil, tak se to i stalo.

1 2
možnosti
MK

No on byl problem z velke casti v tom, ze UV USA narizuje ty emise nizsi ne UV EU ...

0 0
možnosti
Foto

Samozřejmě je nafta daleko ekologičtější, než benzin ale v Americe je benzin levný, diesly jsou technicky náročnější a dražší. V Arábii také letí velkoobsahové benziňáky.

Dieselgate je úspěch Toyoty, ta brání svoji pozici všemi prostředky. Uplácí ekoteroristy jako DUH v Německu, aby pomlouvali VW a diesly, přitom Renault, Volvo, Ford a jiní produkují několikanásobně víc nelegálních emisí. Ti ovšem nepředstavují vážné konkurenty k Toyotě.

Nižší daně za palivo kompenzuje vysoká daň z vozidla, v Německu se diesel vyplatí asi tak od 20 tis. km ročně. V ČR žádný zřetelný rozdíl v ceně není, diesel je palivo o něco snáze vyrobitelné, než benzin s určitými Oktany, proto o korunu za litr levnější. Ve spotřebě je ale rozdíl ihned viditelný, v ČR se diesel vyplatí už při běžných nájezdech za rok. Vyšší pořizovací náklady se vrátí v menších nákladech na svíčky a údržbu. V dieslu také tak snadno neuhoříte při nehodě.

4 14
možnosti
JH

Říká Vám něco krakování ropy? Nejlehčí složka se destiluje jako první, tedy benzín, těžší složka se destiluje při vyšší teplotě a je z toho nafta, tedy energeticky nákladnější, a to co zbude je mazut a na to jezdí námořní lodě, které produkují víc škodlivých látek, než všechna auta na světě.

4 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak

25. dubna 2024

Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...