Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dieselová ofenzíva Opelu začíná

  11:09aktualizováno  11:09
Již příští víkend představí německá automobilka na pařížském výstavišti v konceptu eco-speedster zabudovaný nový úsporný turbodiesel 1,3 CDTI, přičemž v roce 2003 budou postupně do sériové výroby zavedeny čtyři úplně nové vznětové jednotky. Výkon nejsilnější z nich má překračovat hranici 130 kilowatt.

Tím ale zatím informační vstřícnost Opelu končí, šéfové z Rüsselsheimu zatím pouze poodhalili roušku tajemství u dieselového konceptu eco-speedster, který má směr vývoje naznačit.

Jak už naznačuje název sportovní studie, eco-speedster spojí rychlost s úsporností. Může to sice znít jako fráze, ale čísla úspěch konstruktérů potvrzují. Skromná třináctistovka dokáže prý nevelký automobil rozhýbat až k maximální rychlosti na hranici 250 km/h, což je v současném motoristickém světě nevídané. Takovouto dynamiku zajišťuje kombinace malého ale výkonného (84 kW) motoru s nízkou hmotností - koncept váží pouze 660 kilogramů.

Pro většinu motoristických fandů se ale větším trumfem jistě stane údaj o spotřebě. Dle informací z automobilky si eco-speedster při testu řekl pouze o zhruba 2,5 litru nafty na 100 kilometrů.

Více informací o sportovním eco-speedsteru a dalších novinkách Opelu přineseme v průběhu pařížského autosalonu.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.