Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dieselová šelma R-D6

  10:57aktualizováno  10:57
Agresivní a ohromující, avšak zároveň elegantní a originální. Takový je koncept čtyřdveřového čtyřmístného kupé v podání Jaguaru. Frankfurktská studie R-D6 má naznačit, jak by měla vypadat budoucnost sporťáků od Jaguaru. Mimo svalnaté karoserie je na studii nejzajímavější šestiválcový dieselový agregát.

Pohrát si inženýři mohli i s hmotností automobilu, kterou se díky použití hliníku a kompozitů podařilo udržet pod 1500 kilogramy.

Jaguar R-D6 je 4 320 mm dlouhý (o 342 mm kratší než nejmenší Jaguar - X-type). Rozvor pak činí 2 840 mm. I přesto, že se jedná o automobil se čtyřmi plnohodnotnými místy, podařilo se udržet na minimu též výšku a šířku - 1 390 mm a 2 150 mm.

Karoserie

Už u nového XJ Jaguar využil v hojné míře hliník. U R-D6 pak mohli technici experimentovat do omrzení. Obdrželi lehkou, ale zároveň dokonale pevnou strukturu, která napomáhá kvalitním jízdním vlastnostem a zaručuje dokonalé využítí síly použitého motoru.

Z hliníku není jen karoserie, ale i právě pro tento model zkonstruovaná, jedenadvacetipalcová kola. Na ráfcích jsou pak obuty nízkoprofilové "Pirellky" o rozměrech 255/30 R21 vpředu a 275/30 R21 vzadu. Pod nimi vykukují rozměrné brzdové kotouče a třmeny Jaguar R-performance.

Motor

Pod kapotou nalezneme šestiválec do V o objemu 2,7 litru, jehož brutální zátah okořeňují dva turbokompresory. Za zmínku stojí, že tento diesel V6 2,7 (ovšem pouze s jedním turbem) bude možné od příštího roku pořídít v modelu S-type. Motor vybavený nejmodernějším systémem vysokotlakého vstřikování paliva Common-rail disponuje maximálním výkonem 230 koní (172 kW), maximální kroutící moment je pak 500 Nm. Z 0 na 100 diselová kočka vystřelí za méně než 6 sekund. Ručička rychloměru se zastaví na maximální rychlosti 250 km/h. Motor je spřažený s šestistupňovou manuální převodovkou.

Interiér

Vnitřku vozu vévodí dvě barvy kůže: smetanová a černá (o tloušťce až 8 mm). Nezastupitelnou úlohu hraje i ušlechtilé dřevo, nechybí ani hliník. Přístup dovnitř zajišťují dvoje dveře na každě straně vozu, které se otevírají proti sobě po vzoru Mazdy RX-8.

Pohodlná a luxusní sedadla jsou protkána změtí průduchů, které zajistí dostatečné ochlazování, nebo ohřívání těl pasažérů. Velmi zajímavé je ztvárnění opěrek hlavy. Všechny detaily interiéru jsou velmi robustní a lehce neosobní. Podtrhují spíše agresivní stránku Jaguaru než přívětivost k posádce.

Kapličce před řidičem vévodí otáčkoměr umístěný uprostřed, tachometr je menší a je umístěný vpravo. Nalevo pak odečteme stav v palivové nádrži a teplotu chladící kapaliny plus něco málo kontrolek. Všechny "budíky" se tváří jako by byly vyrobeny z porcelánu.

Uprostřed přístrojové desky posádka nalezne odklápěcí panel, pod kterým se ukrývá dotykový displej od Alpiny. Řidič na něm může sledovat inormace o jízdě, ovládat klimatizaci, navigační systém apod. Spolucestující se naopak mohou bavit sledováním DVDček.

Když zůstanou zadní sedadla neobsazena je možné zadní lavici posunout vpřed, čímž se téměř zdvojnásobí kapacita zavazadelníku. Jeho další "vychytávkou" je dvoustupňová architektura, která má zajistit více pořádku v zavazadelníku. Vrchní "patro" se posouvá společně se sedadly.

Do interiéru pozve tlumené červené osvětlení podlahy. Po usednutí do něj řidič hledá spínací skříňku ... místo ní nalezne na vrcholu řadicí páky trůnící otočné víčko, pod ním je chromovaný knoflík. Po jeho zmáčknutí se 230 koní pod kapotou probere k životu a o zábavu je postaráno.

Pod kapotou nalezneme šestiválec do V o objemu 2,7 litru, jehož brutální zátah okořeňují dva turbokompresory.

Pohrát si inženýři mohli i s hmotností automobilu, kterou se díky použití hliníku a kompozitů podařilo udržet pod 1500 kilogramy.

Agresivní a ohromující, avšak zároveň elegantní a originální. Takový je koncept čtyřdveřového čtyřmístného kupé v podání Jaguaru.

Mimo svalnaté karoserie je na studii nejzajímavější šestiválcový dieselový agregát.

Přístup dovnitř zajišťují dvoje dveře na každě straně vozu, které se otevírají proti sobě po vzoru Mazdy RX-8.

Dieselová šelma R-D6

Z 0 na 100 diselová kočka vystřelí za méně než 6 sekund. Ručička rychloměru se zastaví na maximální rychlosti 250 km/h.

Jaguar R-D6 je 4 320 mm dlouhý (o 342 mm kratší než nejmenší Jaguar X-type). Rozvor pak činí 2 840 mm.

Z hliníku není jen karoserie, ale i právě pro tento model zkonstruovaná, jedenadvacetipalcová kola.

Pohodlná a luxusní sedadla jsou protkána změtí průduchů, která zajistí dostatečné ochlazování, nebo ohřívání těl pasažérů. Velmi zajímavé je ztvárnění opěrek hlavy.

Vnitřku vozu vévodí dvě barvy kůže: smetanová a černá (o tloušťce až 8 mm). Nezastupitelnou úlohu hraje i ušlechtilé dřevo, nechybí ani hliník.

Kapličce před řidičem vévodí otáčkoměr umístěný uprostřed, tachometr je menší a je umístěný vpravo.

Uprostřed přístrojové desky pak posádka nalezne odklápěcí panel, pod kterým se ukrývá dotykový displej. Řidič na něm může sledovat inormace o jízdě, ovládat klimatizaci, navigační systém apod. Spolucestující se mohou bavit sledováním DVDček.

Když zůstanou zadní sedadla neobsazena je možné zadní lavici posunout vpřed, čímž se téměř zdvojnásobí kapacita zavazadelníku.

Na ráfcích jsou pak obuty nízkoprofilové "Pirellky" o rozměrech 255/30 R21 vpředu a 275/30 R21 vzadu.

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.