Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dieselové Zoom-Zoom

  20:04aktualizováno  20:04
Světoví výrobci stále raději "cpou" pod kapoty svých sportovněji zaměřených modelů vznětové motory. Po dieselové "jedna-devítce" pod kapotou fabie RS tuzemské automobilky se začíná "šuškat" cosi o VW Golf GTI s motorem 2,0 TDI 16V se 160 koňmi. Možná i fabia tak byla inspirací pro Mazdu Kusabi.

Mimo nové "trojky", která má být jedním z největších lákadel stánku japonské automobilky na nadcházejícím 60 . frankfurtském autosalonu, nebude chybět ani koncept v podání Mazdy.

Mazda Kusabi má být dle prohlášení automobilky "malý, lehký, dieselový koncept sportovního vozu".

Ze skic, které dala Mazda k nahlédnutí veřejnosti lze usoudit, že kusabi bude charakterizovat výrazný a agresivní design. Přimhouřené "oči" světel, výrazné nárazníky a vysoké boky dotahují do dokonalosti design vlastní posledním modelum automobilky.

Kde jinde mají designéři možnost vyřádit se, než při "šití kabátu" konceptům - při

Když se přeloží kusabi z Japonštiny, znamená to “klín”, ale může také znamenat “vytvářet cestu pro něco nového”.

tvorbě civilních aut sériové produkce je přece jen třeba myslet i na usedlejší klientelu.

Studie však neprezentují pouze  schopnosti designérů, jsou i "oslavou" umu techniků. Téměř každá studie přináší něco nového, zajímavého, něco co lze uplatnit i v sériové produkci.

Mazda Kusabi proto nesmí zůstat pozadu, vůz " je vybaven revolučním mechanismem otevírání, který umožňuje jednoduchý přístup do zavazadlového prostoru a zlepšuje celkovou funkčnost při každodenním používání" tak alespoň mluví tisková zpráva. Co si na nás inženýři Mazdy vymysleli však v reálu uvidíme až ve frankfurtu.

Pouhou spekulací redakce je, že dva horní zadní díly, rozdělené vertikální linií v půli zádě, budou otevírány jako "krovky" směrem šikmo vzhůru (nebo do stran?). Spodní  díl s logem Mazdy by se pak mohl vyklápět ven, případně zasouvat dolů. Od věci by pak nebyla ani vysouvací podlaha zavazadelníku.

Jaký je váš názor? Co myslíte, že si na nás japonci tentokrát vymysleli? Pište své názory do diskuze pod článkem.

Při uvedení Škody Fabie RS se rozpoutala rozsáhlá a dodnes neutuchající diskuze o zařazení dieselového agregátu pod kapotu sportovně laděného vozu.

Mazda odůvodňuje umístění "jedna-šestkového" common-railu pod kapotu tím, že i se sportovnějšími automobily se jezdí nemálo po městě k čemuž by měl být dieselový motor vhodnější, nehledě na spotřebu.

Přimhouřené "oči" světel, výrazné nárazníky a vysoké boky dotahují do dokonalosti design vlastní posledním modelum automobilky.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.