Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dieselu stačí kvalitní nafta a náhradní filtr pro jistotu

aktualizováno 
- Náhradní palivový filtr je prakticky jediným kusem, který mají majitelé naftových automobilů přibalit do nadstandardní výbavy pro cestu na dovolenou. U obvykle velmi spolehlivých a na údržbu nenáročných vozů totiž právě se zmíněným filtrem souvisí prakticky veškerá spolehlivost a jízdní výkony. Dalším požadavkem bezproblémové jízdy s dieselem je kvalitní nafta. Zatímco doma řidiči většinou tankují u stanic, které dobře znají a s jejichž zbožím dlouhodobě nemají problémy, měli by v neznámé cizině brát naftu hlavně u firem, jejichž jméno slibuje kvalitu, byť tam bude palivo o poznání dražší než u neznámé konkurence.
Nebezpečné naopak mohou být nákupy nafty v různých opravářských dvorech, zemědělských statcích a podobně, vůbec nejhorší bývá nejlevnější nafta, kterou v kanystrech nabízejí na parkovištích či při silnicích různí překupníci a zloději. Natankuje-li řidič dieselového automobilu kupříkladu v neznámém prostředí či omylem místo nafty benzin, musí ho nejdéle do pěti kilometrů vypustit. Jinak přijde přinejmenším o palivové čerpadlo. Majitelé starších naftových automobilů, jejichž servisní interval je po 7500 kilometrech, by měli spíš než vlastníci benzinových vozů či nových dieselů s patnáctitisícovým servisním intervalem dbát, aby na dovolenou neodjeli s autem, jemuž na cestě vyprší zmíněný termín. Návštěva servisu zbytečně ukousne z času dovolené a v cizině se navíc prodraží. Majitelům dieselů odborníci nedoporučují jezdit na dlouhých dovolenkových cestách na maximum výkonu. Bude-li se ve velmi parném dnu řidiči zdát, že naftový automobil má o poznání menší výkon a snad je také o trochu hlučnější, nemusí to být hned signál závady. Zmíněné projevy zřejmě budou reakcí na vysokou teplotu vzduchu a jeho malou vlhkost.
Autor:


Témata: jízdné


Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.