Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Volkswagenu už plánuje konec TDI

  13:12aktualizováno  13:12
Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen, který dostal za úkol očistit firmu po aféře Dieselgate, už vyhlíží konec dieselů. Jednou přijde otázka, zda má smysl investovat obrovské peníze do jejich dalšího vývoje, prohlásil pro německý deník Handelsblatt. Tato otázka bude na pořadu dne velmi brzy.

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů aut. | foto: Volkswagen

Müller, který pootáčí kormidlem celého koncernu ke kurzu k elektromobilitě, v rozhovoru prohlásil, že německý koncern může v budoucnu omezit investice do dieselů, především na severoamerickém trhu. „Přísné emisní regulace od roku 2020 v USA pravděpodobně způsobí, že tato technologie bude enormně drahá, zatímco elektrický pohon zlevní.“ Stojí za připomenutí, že celá emisní kauza Dieselgate, která stojí Volkswagen obrovské peníze, odstartovala právě v USA.

V tu chvíli přijde otázka, zda do vývoje dieselů dále investovat. To vysvětluje příklon k elektromobilitě, který německý koncern vyhlásil v nové strategii rozvoje do roku 2025. Podle ní má ročně koncern prodávat dva až tři miliony aut (více čtěte zde).

Podle Müllera se odklon od dieselů netýká jen Spojených států. Naftové motory podle něj už ztratily pověst před rozpoutáním dieselgate. „Skandál tento proces jen urychlil,“ dodal.

Nový šéf VW začal zostra

Vyházel lidi, zbavil se letadla

Novým šéfem Volkswagenu se stal Matthias Müller (25. září 2015).

Matthias Müller

Emisní normy nutící výrobce osazovat dieselové motory (a nejen je) stále náročnějšími a dražšími technologiemi na odbourávání škodlivin zpřísňují nejen v Americe. Evropské předpisy také stále přitvrzují a vývojáři přiznávají, že jsou v mnoha ohledech na hranici možností. Problém není jen v technice, ale hlavně ve finanční náročnosti, jak uvedl Müller.

Konec dieselů už před Müllerem ohlásil šéf značky Volvo Hakan Samuelsson. Švédská značka stejně jako většina ostatních ani nezkouší diesely nabízet na americkém trhu. Podle zástupce automobilky vlastněné čínským kapitálem zastoupí vozy s naftovými motory hybridy. Pohon spojující elektromotor s benzinovým motorem nabízí stále více výrobců, ohlášená je už i hybridní Škoda Superb.

Podle Samuelssona je hybrid velmi atraktivní alternativa k dieselu. Hybridy podle něj mají nižší emise CO2 a nabídnou podobné výkony. Vůz s hybridním pohonem bude levnější než dieselové provedení už za pár let.

Velkou oblibu v naftových osobních autech měli vždy především Evropané. Na ostatních trzích se výrazněji neprosadily. Po dlouhých letech podpory a růstu prodejů upadají v nemilost. Velmi absurdní situaci zažívají například Francouzi. Diesely tam ještě před dvěma roky mělo pod kapotou 80 procent aut. Nyní je ovšem velký tlak na změnu směru. „Chci vyhnat dieselová auta z Paříže do roku 2020,“ prohlásila starostka francouzské metropole Anne Hidalgová už v roce 2014 (čtěte zde).

Ústup oblíbených motorů TDI koncernu Volkswagen symbolizuje i nejnovější krok australského zastoupení Škody (patří do koncernu VW). Značka aktuálně vypouští z ceníku pro protinožce turbodiesel pro model Yeti a ponechává v nabídce jen turbobenzinové motory TSI. Oficiálně to oznámil šéf australského zastoupení Škody Michael Irmer. Podle něj nebyl zájem ani o dieselové rapidy a fabie, takže naftové motory zůstanou v Austrálii v nabídce jen u octavie se superbem. O tom, jestli na místní trh dorazí chystaný model kodiaq a na příští rok naplánovaný yeti s TDI, se má teprve rozhodnout. Benzinové verze jsou podle Irmera tak dobré, že je stále méně důvodů kupovat diesel. Naftové verze tvoří v Austrálii u octavie a superbu stabilně deset procent prodejů.





Nejčtenější

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.