Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

DiesOtto: napůl benziňák, napůl diesel

aktualizováno 
Mercedes představil nový motor, u něhož slibuje spojení všech dobrých vlastností benzinových a naftových motorů. Dal mu jméno DiesOtto. Německy se motorům na benzin říká podle jejich vynálezce Ottův motor.

Testování nového převratného motoru v laboratoři | foto: Mercedes-Benz

Novinka má přinést vysoký výkon typický pro motory na benzin a velký točivý moment a nízkou spotřebu, což jsou vlastnosti, jimiž se pyšní naftové pohony. Automobilka svou novinku vydává za benzinový motor s geny dieselů.

V nádrži si přitom nový čtyřválcový motor poveze benzin. Nebude mu chybět přímé vstřikování paliva a turbo. Celý spalovací proces se přitom má spíše blížit dieselovým motorům.

Motor má kombinovat zážehový a vznětový cyklus. Při zatížení zapaluje palivo svíčka stejně jako u benziňáků, když se motor "převaluje" v ustáleném režimu a není výrazně zatěžován, zapaluje se palivo stejně jako u vznětového motoru kompresí.

Motor se čtyřmi válci bude mít objem 1,8 litru, výkon 238 koní a točivý moment 400 Nm. Podle automobilky si motor zabudovaný do auta luxusní třídy velikosti Mercedesu S a s malým hybridním modulem vystačí s průměrnými maximálně šesti litry benzinu na 100 kilometrů.

Podle automobilky se tento DiesOtto motor objeví ve střednědobém horizontu, blíže se výrobce nevyjádřil.

Mercedes DiesOtto

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Transit 2.2 9 míst č.23.
Ford Transit 2.2 9 míst č.23.

r.v. 2006, naj. 196 000 km, diesel
199 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.