Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

VW musí šetřit a změnit se. Podle šéfa na to má jediný pokus

Volkswagen se musí urychleně transformovat, aby se nestal další Nokií, kterou na trhu mobilních telefonů převálcoval Apple. Vyššímu managementu německého koncernu to řekl generální ředitel VW Herbert Diess.
Volkswagen (na snímku generální ředitel Herbert Diess) na autosalonu ve...

Volkswagen (na snímku generální ředitel Herbert Diess) na autosalonu ve Frankfurtu představil svůj nový vůz ID.3, který je symbolem nové éry značky. (9. září 2019) | foto: Reuters

Automobilový koncern chce restrukturalizací majetku, snížením nákladů a expandováním do nových technologií zvýšit svou tržní hodnotu na 200 miliard eur (přes pět bilionů Kč) ze stávajících zhruba 91 miliard eur.

Autovýrobci zvyšují výdaje na výzkum a vývoj, aby udrželi krok s technologickými soupeři, kteří vyvíjejí samořídící vozy. Regulační orgány zpřísnily emisní pravidla, a tak musí výrobci přicházet s čistšími spalovacími motory a vyvíjet elektrická auta, uvedla agentura Reuters.

„Svět je v pohybu. Politicky a technologicky žijeme v neuvěřitelně dynamické době. Před námi je rozměr průmyslové revoluce a Volkswagen je uprostřed bouře vyvolané dvěma největšími transformačními procesy: změnou klimatu a souvisejícím tlakem na inovace přinášející jízdu bez emisí. Potřebujeme porozumět radikální povaze těchto změn a máme na to velmi málo času. Dává nám to přesně jeden pokus zajistit Volkswagen do budoucna,“ cituje Diesse magazín Autoweek.

„Otázka zní: Jsme dostatečně rychlí?“ řekl Diess. „Budeme-li pokračovat současnou rychlostí, bude to velmi těžké,“ dodal. „Z výrobce tradičních vozů se VW přeorientovává na vozy samořídící a připojená na internet a tento krok se neobejde bez snížení nákladů a zvýšení efektivity,“ řekl Diess. „Éra klasických autovýrobců skončila,“ dodal.

Aby koncern splňoval přísná emisní pravidla, musí si poradit se softwarem i elektronikou ve vozech a dále vyrábět řadu elektrických aut i baterií, domnívá se šéf VW. „Jde o nejtěžší výzvu, jaké kdy Volkswagen čelil,“ řekl Diess. Podle něj by se měl automobilový koncern v roce 2020 snažit udržet ziskovou marži. VW se pokusí fungovat jednodušeji, zvýšit produktivitu a snížit náklady.

Koncern omezí zdroje nyní vyčleněné na vývoj aut na vodíkový pohon, protože ty nebudou nejméně ještě jedno desetiletí tak konkurenceschopné jako vozy elektrické. Zdroje ubudou i divizi Moia, která se zaměřuje na moderní dopravní služby typu sdílení automobilů, uvedl Diess.

Má-li VW transformací zdárně projít, musí se soustředit na své silné stránky a nechat stranou vše, co brání zvyšování výkonu, myslí si šéf koncernu. „Vstup nákladní divize Traton na burzu loni v červnu byl jen prvním krokem k modernizaci portfolia majetku,“ uvedl Diess. Zmínil také, že pro divize Renk, která dělá převodovky, a MAN Energy Solutions, jež vyrábí naftové motory, se hledá nový majitel.

Aby Volkswagen zvládl transformaci, musí se podle Diessel soustředit na silné stránky a vzdát se všeho, co stojí v cestě zvyšování výkonnosti.

„VW se také musí více zaměřit na ziskovost a méně hledět na objemy. Vezměte si příklad Bentleye a jeho 10 000 dodaných vozů. Bylo by to ještě působivější, kdybychom měli zisk vyšší než nulu. Abych byl zcela upřímný, tak bych dal přednost 5000 dodaným vozům s marží přes 20 %,“ řekl Diess podle Autoweeku.

Volkswagen je největším výrobcem aut na světě, skupina vlastní celkem 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, značky nákladních aut MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Nokia bývala kdysi největším výrobcem mobilních telefonů na světě s podílem až 40 procent, ale promeškala nástup chytrých telefonů, u kterých ji zastínily firmy Apple a Samsung. Výrobu mobilních telefonů pak Nokia v roce 2014 prodala Microsoftu a zaměřila se na síťové vybavení a portfolio patentů na mobilní přístroje.

Volkswagen ID.3 je symbolem nové éry značky:

10. září 2019

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Čechy poznám podle outdoorové módy. Nosí ji bohužel i ženy, říká Kerekes

Vica Kerekes (43) si postěžovala na to, že Češi nosí outdoorové oblečení často i na místa, která k tomu nejsou vhodná...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...

Roman Šebrle ukázal novou lásku, s kolegyní z práce vyrazili do Málagy

Roman Šebrle (49) je po čase opět šťastně zadaný. Jeho partnerka se na Instagramu pochlubila společnou fotkou z...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...