Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Díky ekologickým poplatkům zmizelo ze silnic 150 tisíc starých aut

  12:47aktualizováno  12:47
Od prosince loňského roku do března bylo z registru vozidel vyřazeno 150 tisíc aut, dovoz ojetých vozů, které nesplňují emisní limity, se téměř zastavil. Mezi své úspěchy v čele ministerstva životního prostředí tento posun zařadil šéf zelených Martin Bursík.

Ekologický poplatek se týká všech aut z devadesátých let. | foto: BMW

Vyřazování starých aut z provozu nastartovala novela zákona o odpadech, která zavedla recyklační poplatky při první registraci nebo přeregistraci po lednu 2009. Na poplatcích zatím stát vybral 65 milionů korun.

V oblasti dopravy Bursík na bilanční tiskové konferenci uznal i resty. "Ministerstvo dopravy se ukázalo nejproblematičtějším partnerem, horším než ministerstvo průmyslu a obchodu," uvedl.

Mimo jiné už nepředloží novelu zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, která měla zlepšit systém kontrol technického stavu vozidel a měření emisí.

Za převod starého auta až 10 000 korun

Ekologický poplatek vybírají od Nového roku dopravní úřady při první přeregistraci starších vozidel. Při prvním převodu po 1. lednu zaplatí nový majitel poplatek 10 000 korun za auto, které neplní žádnou emisní normu Euro.

Při přeregistraci aut plnících emisní normy Euro 1 nebo Euro 2, které platí od roku 1993, respektive 1996, noví majitelé zaplatí 5 000, respektive 3 000 korun.

ekologický poplatek pro auta

Kolik zaplatíte při převodu, zjistíte ZDE

Poplatek zaplatí i dovozci při první registraci ojetiny, která neplní alespoň normu Euro 3. Ta platí zhruba od roku 2000.

Pro posouzení, zda se na auto vztahuje poplatek, bude rozhodující zápis ve velkém technickém průkazu vozidla. Pokud v něm nebude údaj o plnění emisních limitů uveden, bude zřejmě nutno navštívit pověřenou zkušebnu. 

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Fabia, která najela přes jeden a čtvrt milionu kilometrů.
Zemřel muž, který dal Škodovce Fabii a Superb a zachránil Kvasiny

Byl víc než kdo jiný spojen s rozvojem značky Škoda pod křídly koncernu VW. Za 79 měsíců, kdy v ní pracoval, prosadil nejen Fabii a Superb, ale nastartoval...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.