Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Starší naftová auta v Dillí musejí okamžitě ze silnic, nařídil soud

  13:59aktualizováno  13:59
Indická justice dnes nařídila úřadům, aby z ulic v hlavním městě Dillí zmizela všechna naftová vozidla starší deseti let. Jde o další krok ve snaze zmírnit vysoké znečištění ovzduší v indické metropoli.

Indický nejvyšší soud již loni dočasně zakázal prodej velkých naftových vozidel v Dillí. | foto: AP

Dopravní úřady v Dillí musejí podle soudního nařízení s okamžitou platností zrušit registrace všech vozidel na naftový pohon vyrobených před více než deseti lety. Nařízení má okamžitou platnost.

Přitom experti se neshodují v názoru na to, jakou měrou vozidla přispívají ke znečištění ovzduší ve městech. Několik jich ale volalo po zákazu naftových vozidel, protože způsobují větší znečištění než auta s benzinovým motorem a motocykly.

Indický nejvyšší soud již loni dočasně zakázal prodej velkých naftových vozidel v Dillí. Naznačil také, že by mohl uvalit dodatečnou daň na prodej naftových aut, což by mohlo zasáhnout odbyt automobilek, jako je japonská Toyota nebo indická Tata Motors.

Světová zdravotnická organizace (WHO) loni jmenovala Dillí jako nejznečištěnější město na světě. Nejhorší situace pravidelně nastává v zimě, kdy šedé nebe a hustá smogová pokrývka halí metropoli už od časných ranních hodin. Dillí má asi 14 milionů obyvatel a odhadem 7,5 milionu registrovaných vozidel.

Dřívější soudní zákazy vztahující se na starší naftová auta v Dillí se dodržovaly jen málo, napsal Reuters.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.