Diskuze

Desatero k nasazení zimních pneumatik

Zapamatujte si základní desatero, kterého je třeba se držet při výměně letního obutí vozu za zimní. A nepřezout se nevyplácí. Jaká je zima ve střední Evropě? Z patnácti procent sníh a náledí, z 45 procent mokro a rozbředlý sníh a jen ze 40 procent klasické suché vozovky. Průměrná teplota se pohybuje kolem tří stupňů Celsia.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jt

12. 11. 2002 17:20
Vylepšení vlastností zimních pneu
Poměrně málo se ví, že pokud vlastníte zimní pneu s lamelovým dezenem (vlnovky z lomených čar) tak muzete jejich vlastnosti jeste malinko zlepsit pokud pneu vice nafouknete zhruba o 0,1 - 0,2. Dojde tim totiz k vetsimu rozevreni lamel na dosedajicí ploše a tedy k lepšímu záběru. Myslim si, že toto malé přefouknutí nemůže snižovat životnost pneumatik.
Mám to dostatečně vyzkoušené na cestě k chalupě, jakmile leží na kopci uježděný sníh a na něm poprašek nového prašanu tak je to k nezaplacení. (jen tak mimochodem loni jsem byl nucen vyjiždět tento kopec na skoro nových letních pneu Barum Bravura - prostě velice slušný dezen a presto jsem nevyjel, ani na zpatecku ! Týden na to jsem už měl zimní pneu a za přibližně stejných sněhových podmínek jsem vyjel poměrně snadno. Takze bez zimnich pneu uz nikdy vice )
0 0
možnosti

Jarda

3. 11. 2002 10:51
letní/zimní opět a nekonečně
Samozřejmě jsou lepší všechny, ale když nejsou prachy, pořád je lepší jen předek než nic. Už kvůli dobrzdění před bábou nebo nestat se příčinou ucpané okresky v kopci. Na závodění to ovšem není - chce to defenzívu a nutnosti použití vyhýbacích manévrů se snažit předejít. Štastnou cestu všem sněhulákům!
0 0
možnosti

ludek

8. 11. 2002 12:50
Re: letní/zimní opět a nekonečně
a na zadek dát alespoň ojeté
0 0
možnosti

Czert

29. 10. 2002 8:48
novější auto = letní/zimní
Celoroční pneu jsou dle mého názoru tak na dvě věci (ale zima a léto to nejsou :o), v létě pořádně nedrží a v zimě je to ještě horší, ale určitě záleží i na druhu auta. Rozhodně - novější auto = letní/zimní.
0 0
možnosti

Viktor Leflmann

22. 10. 2002 0:35
A co celoroky?
A jak je to s celoročními pneumatikami? Platí u nich, že adhezi ztrácejí při zhruba -5° C nebo je to jinak? A od jaké teploty se více opotřebovávají?
0 0
možnosti

bawor

12. 10. 2002 0:15
zimní pneu
pokud má někdo jen dvě zimní pneu tak zásadně a vždy jen na hnanou
nápravu a ne jak radí ten rádoby odborník z Barumu. A vždy přizpůsobit
jízdu momentálním podmínkám.
 
0 0
možnosti

Skrivan

4. 10. 2002 8:55
Zimní pneu jen na jedné nápravě
Toto polovičaté řešení nikomu zásadně nedoporučuji, neboť je to ještě horší než být bez nich (zimních) pneu. Již dvakrát se mi stalo, že jsem seděl ve voze, kde bylo takovéto osazení pneu (přední pohon, zimní pneu vpředu) a vždy toto vozidlo dostalo nekontrolovatelné hodiny, které přišly absolutně bez varování a nešlo s nimi nic dělat. V jednom případě to bylo v táhlé zatáčce při rychlosti 30 km/h, a v druhém na rovném úseku při 50 km/h, oboje na uježděném sněhu. Prostě a jednoduše je to podle mě velmi nebezpečné, neboť si myslíte že máte zimní pneu, ale při tom máte vzadu letní a ty mají taky svoji funkci - boční vedení - kterou na kluzkém povrchu neplní. Z toho důvodu důrazně doporučuji variantu všechno nebo nic.
0 0
možnosti

Otruba

4. 10. 2002 9:58
Re: Zimní pneu jen na jedné nápravě
Naprosto souhlasím s výše uvedeným. Již několikrát jsem pomáhal vytahovat vůz se zimními gumami jen na hnané přední nápravě. Takového šetřílka poznáte jednoduše. Když uvidíte v zimě vůz kterému legračně poletuje zadek, nechejte si raději větší odstup a připravte se, že jej za chvíli budete tahat z příkopy. Je to opravdu šetření na nepravém místě, protože škoda i při drobné nehodě většinou několikanásobně přesáhne cenu těch dvou zimních gum navíc.
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....