Re: ach jo
K motoru ve vodě a vodě v motoru:
Není voda jako voda, ta povodňová obsahuje jemné bahno, které nejen v motoru, ale prakticky na všem co se točí působí jako jemný šmirgl a vše se rychleji opotřebovává, což se může projevit po xxxx kilometrech. Dále je ve vodě vše co co vypláchla před tím- většinou mnohem více agresivnější než voda z vodovodu. Pokud se voda dostane do motoruje nutné vyměnit olej i filtr, dobré je použít výplachový olej. Dále pokud je motor ve vode více hodin nebo dní, tak se voda dostane výfukem i do válců a samozřejmě u benzinových motorů navlhnou svíčky. I u nejprimitivnější Škodovky (100-130) jenutno minimálně vyčistit a vysušit vše co souvisí se zapalováním - rozdělovač, kabely, atd. Dále většina zatopených vozů měla při zatopení zapojený akumulátor, to znamená, že vše co je v autě napojeno trvale na plus tak je většinou dosti poškozeno - proběhne taková "elektrolíza" , která někté kontakty doslova vyžere - pěkně je to vidět na diodových můstcích v alternátoru - jsou tam dirky až několik desetin mm do hlubky vyžrané. Některé jemné kontakty přestanou existovat (např. příslušné plošné spoje v autoradiu, alarmu, a jiné elektronice). Tím chci jen naznačit, že alespoň oživení a vyčištění základního agregátu toho nejjednoduššího auta - t.j. motoru je vhodné svěřit automechanikovi v dílně k tomu přispůsobené. Rozhodně to nedělat u garáže na sídlišti, kde ješte před pár dny tekla řeka 1m.
Norton