Diskuze

Nonstop jízda je nebezpečná

Stále hodně řidičů se snaží cestu do místa dovolené zvládnout naráz. Argumenty pro jsou logické: hlavně délka dovolené a termíny ubytování. Ale nonstop jízda se nedoporučuje! Průzkumy ukázaly, že při cestách k moři jsou denní etapy kratší než 500 kilometrů výjimkou.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

česťa

19. 7. 2003 8:21
dlouha cesta
Jezdím pravidelně 850km na jeden zátah. Běžně to zvládnu lehce nad 8hod / pouze 350km dálnice /. Všechno má své hranice . Jednou jsem jel nonstop neznámou trasu tam i zpět 3200km a to jsem prostě neustál. Nepomáhá kafe , redbul, tahání za uši , prostě nic. Přijdou halucinace a je nutné na chvilku vypnout, i když to samosebou neni spánek, tak půlhodinka stačí , aby člověk mohl pokračovat.
0 0
možnosti

Hlina

14. 7. 2003 8:58
Nejlepsi
Nejlepsi typ vozidla na dlouhou cestu je Airbus A 320
0 0
možnosti

Waran

3. 7. 2003 23:08
Nejlepší auto na dlouhé cesty!
Dá se pořídit v dobrém stavu do 15-000, ve vynikajícím a čtyřtakt něco přes 20 tis. Řeč je o už nevyráběném voze Wartburg 353/ 1.3, mám s ním na dlouhých cestách nejlepší zkušenosti, co se týče spotřeby (4- takt) a spolehlivosti! Protože W 353 byl od r. 1973 vybaven anatomickými sedačkami velmi příjemné kostrukce, je na dlouhé cesty opravdu vhodný! Jen hrozí, že se ho už nebudete chtít zbavit! Osobně jsem s W 1.3 absolvoval cesu několikrát na východ Slovenska, Amsterdam, Eisenach, Salzburg, Berlín, Rodi Garganico (1650 km od Prahy) vše k mojí plné spokojenosti! Kdo chce vyzkoušet starou dobrou klasiku, ať neváhá, Warani stárnou...
0 0
možnosti

DAVE

3. 7. 2003 13:39
Ostrava - Marianske lazne a zpet...
Jednou jsem tohle jel na otocku s Favoritem a mel jsem opravdu dost...  A to mam 23let takze neco vydrzim..  O rok pozdeji to same ale s Passatem  a bylo to o moc lepsi.  Na dlouhe trate dela hodne auto ve kterem jedete...
0 0
možnosti

Pekar

3. 7. 2003 9:02
To nemate na letadlo?
Ze se tu kazdy vytahuje, jak ujel do Spanelska, Chorvatska, Francie tolik a tolik tisic kilometru. Proc se vam chce rachotit po silnicich, kdyz je to statisticky nenejbezpecnejsi a logicky i nejnarocnejsi druh dopravy? Usetrete par haliru za benzin, zustante o den dva dyl v praci a kupte si letenku. Ctyri tisice kilaku pak mate za 6 hodin vcetne odbaveni, zachodu na palube a jeste se pritom i vyspite a najite. Fakt ty chorvatsky dovolenkare nechapu, ze jim za to ten opruz stoji, navic treba v kare bez klimatizace :-O
0 0
možnosti

Jan

3. 7. 2003 9:42
Re: To nemate na letadlo?
A zkousel jste to uz na motorce? - To je jiny pocit. Letani me po sesti mesicich kazdotydenniho letani tam a zpet (v pondeli do prace, pak hotel a v patek domu) nejak nebavi.
Jinak většinal letu na dovolene je charterovych takze se da pocitat s peknym zpozdenim (v zime jsem cekal na letisti vice nez 12 hodin na charter - linky funguji lepe neb maji vyssi prioritu).
 
0 0
možnosti

pavel

2. 7. 2003 13:55
km je nesmysl
Denni davka rozclenena na km je nesmysl. Rozumne je podle me to rozvrhnout casove na cisty cas rizeni, za rozumne povazuji 8 az max. 12 hodin za volantem, podle toho jak jsem vyspaly apod. Kdyz pojedu v patek vecer a jsem predtim v praci, tak preci nepojedu pres noc ale ujedu si tak tech 500 km.
0 0
možnosti

2. 7. 2003 13:10
Potom, co mě uslý řidič jednou takhle málem zabil (tenkrát to nebyl radostný návrat z dovolené), odmítám sockařit a jezdit za každou cenu přes noc, honem, honem, hned v pátek večer po práci. Nejdůležitější je pohoda a dobrý pocit z dovolené, kterou já osobně nezískám honěním kilometrů za každou cenu, ale spíš rozumným řízením s přestávkami.
0 0
možnosti

Glumik

30. 6. 2003 10:58
NON stop do Bulharska
Z Karlovych Varu v sobotu v 6:00, odpoledne v Madarsku rano v nedeli v Rumunsku, k veceru v Bulharsku a v pondeli rano ozdravna koupel ve Varne. Jeden ridic 48 hodin :-))
Az na ty cesty na Balkane OK
0 0
možnosti

Jarda

30. 6. 2003 14:21
Re: NON stop do Bulharska
Kdysi v mládí v sedmdesátých letech jsem také jel nonstop Praha-Bulharsko. Ale ke konci už jsem viděl skoro halucinace na silnici. Dnes bych to už rozhodně nedělal a doporučuji mladším více rozumu. O tolik času zase nepříjdou v porovnání s tím rizikem - smrt či doživotní invalidita.
0 0
možnosti

Dalibor

27. 6. 2003 12:04
delsi cesty,
ja jezdim tak 3x do mesice delsi cestu. Je to neco kolem 700 km (jednim smerem - takze za hranice). Podle mych zkusenosti je dobre se max 500km vystridat, nebo dat delsi pauzu (aspon pul hodiny). Co je ale nezbytne nutne, malou prestavku na poslednich 100km. To se stalo pravidlem, od te doby co jsme usnul na dalnici za jizdy 30km pred cilem. nastesti to odnesl "jen" bok auta. Na dovolenou jezdim jako hodne lidi do Chorvatska. Jedu o den drive. Prespime nekde v kempou pod stanem. Aspon trochu romantiky pro dceru!! Rekl bych, ze jsou v aute vice unaveni mi pasazeri nez ja jako ridic - je to tim, ze u mam trenink. Na zacatku js etaky delal prestavky po 150 km.
0 0
možnosti

jarek

26. 6. 2003 8:51
A co takhle zácpy??
Letos jsem cestoval na hory do Alp cca 600km od 08.00 do 00.30 a pak nandával řetězy na posledních 100m, to bylo opravdu žrádlo . Maximum v kuse jsem jel cca 1500km a bylo to již dost úporné. Druhý den jsem byl v pohodě. Jezdím denně, cca 30000km ročně.
0 0
možnosti