Diskuze

Levné náhradní díly zajímají každého

Tu zkušenost už udělala většina motoristů: při poruše nebo po nehodě zavolají nejprve do značkového servisu, kde zjistí, že oprava při použití původních, originálních značkových náhradních dílů by stála hodně. Rychle se tedy začnou rozhlížet, jak a kde získat součástky levněji. Takové možnosti existují.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Čurila

20. 12. 2003 11:04
trochu poznamek od fochu
Protože mam blízko k servisu i k prodeji náhradních dílů jen pár věcí:
1. "originál" i neoriginál se často dělá v jedné fabrice
2. běžná marže je +50% až 100%
3. na prodeji nových vozů se vydělá minimum, menší prodejci by bez servisu a prodeje ND nepřežili
Zdraví Čurila
0 0
možnosti

X.Y.

25. 11. 2003 8:52
Škoda - drahé originální díly i náplně
Vezmeme-li  blbou škodovku:  originál ND  (hlavně ty co se snáze  poškozují - plechařina,  světla  atp.)  jsou  snad  již  dražší  než  na  dovezená  auta. Přitom je většinou vyrábějí ty samé firmy, co dodávají do prvovýroby. Gól je u značkových škoda servisů a náplní: nutí vám vše originál! Chcete si dát vyměnit brzdovou kapalinu? A máte svoji z Velvany? To v žádném případě! Musíte tam dávat originál škoda kapalinu! Co na tom, že ji dělá naprosto stejný výrobce? Ale u škody je hlavně jednou tak dražší. Pomalu to došlo tak daleko, že chtějí i do ostřikovačů dolévat  originál škoda náplň! I když si to můžu udělat sám s nemrznoucí směsí koupenou v hypermarketu, měl bych jít do škoda servisu, zaplatit jim předraženou "originál" náplň a ještě práci. Ze stovečky jsou schopni jít na 500,- a vejš. Jinak by nemuseli uznat záruku na něco, co zcela jistě  s  kapalinou  v  ostřikovačích  nesouvisí (třeba nefunkčnost světěl při zpátečce). A dost - pryč od škoda-dealerů. A ani novou škodovku  nekupovat  - ty jsou taky předražené v porovnání se zahraniční konkurencí, která má i vyšší  standart  základních výbav  (u škodovky  vše za příplatek, nebo v  vyšším  stupni  výbavy,  ovšem  ale  opět  i  s  větší  cenou).
0 0
možnosti

XXX

31. 10. 2003 6:41
XXX
Chci jen dodat, že podle mně mají největší podíl na konečné ceně dílu prodejci u nás v ČR kteří si naúčtují klidně i stovkové  procentuální marže. protože jak je jinak možné, že identické součástky (konkrétně  olej. filtr na mazdu 626) stojí u nás cca. 200,- Kč a v USA  1,80 USD    
0 0
možnosti

revo

28. 10. 2003 9:44
značkový servis
Pánové, nechápu, kam chodíte do servisu. Já pokud jdu do servisu  a auto mi vrátí s nějakáma nedodělkama (jak tady píše někdo podemnou), tak se tam jednoduše vrátím a na počkání mi to dodělají. Podle faktury a rozpisu práce je přesně poznat, kterej mechanik co dělá a ten dostane kartáč a dodělá to, opraví atd. Stalo se mi, že při výměně vyhřívaných trysek v ostřikovačích, že novou poškodily. Druhý den mě tam měli a třetí den mi za 5 minut nasadili jinou a velice se mi omlouvali. Prostě - dávám jim peníze a podle toho očekávám i výsledek. A pokud si někdo neumí dupnout, je to jeho problém. Za svoje peníze chci kvalitní práci a služby. Tak nebuďme měcí a choďme jim to omlacovat o hlavy a snad je to naučíme.  
0 0
možnosti

bc23

27. 10. 2003 13:48
Upozornění
Rád bych upozornil, že v příspěvku chybí jedna důležitá informace. Minulý týden jsme měli nehodu a na 4 roky starém Opelu Omega jsme museli měnit přední i zadní dveře. Opel nám sdělil, že náhradní díly nejsou v ČR ani v Německu ani v celé evropě a že tedy budou do půl roku až se znovu zadají do výroby! Neuvěřitelné? Pouhá skutečnost! Takže nezbylo než si zakoupit neoriginální díly, protože jak každý pochopí - bez dveří jezdit nelze...
0 0
možnosti

Quad

30. 10. 2003 15:32
Re:
Dobře ti tak paciente, kup si jiný auto za který se nebudeš muset stydět a zahoď tydle ubohý kamna. :-)
0 0
možnosti

spaldings

27. 10. 2003 13:47
Vždyť je to jako s košilema
ty samý, co dostanete v kamenným obchodě za 500, u číňana jsou za 150. A šijou to stejný ruce a obvykle i ve stejný garáži. Jen je třeba si dát pozor, aby tam nebyl 5 pruhů podle hesla "čím víc pruhů, tím víc adidas" :-))  Jinak co se týče práce - není nad českýho automechanika :-)
0 0
možnosti

Dony

27. 10. 2003 12:39
Dotaz
Pokud nekdo vite, kde se da sehnat alternativa k originalnimu posilovaci brzd na Cordobu 2001, dejte mi prosim vedet. Diky
0 0
možnosti

Joao

27. 10. 2003 12:37
nahradne diely II
cele doyebu. No naco je taky servis? Ale maju v hale mramor, plazmovy televizor a bufet.... Odvtedy chodim s opravami k znamemu - susedovi. Byva blizko, dielnu ma vo vlastnom dome. Poznam ho, po cely cas mozem byt pri nom a pozerat sa ako robi. Bez problemov. Do original servisu chodim iba s vecami co on nezvladne. Tych je minimum.
0 0
možnosti

Joao

27. 10. 2003 12:30
nahradne diely
Autor clanku ma ciastocne pravdu. Je to kazdeho osobne rozhodnutie pre aky diel sa rozhodne. Z vlastnej skusenosti mozem povedat ze mnoho neoriginalnych dielov je robenych v tej istej fabrike. Priklad - odisiel mi na aute (Mercedes 124) silentblok motora. Znackovy Mercedes servis ho predava po 2700 Sk / kus. Potreboval som 2 kusy. Obratil som sa na predajnu neznackovych dielov - ponukli mi silentblok za 1500 Sk. Prekvapenie prislo ked som v garazi vyberal originalny stary silentblok a porovnaval ho s neoriginalnym - absolutne ten isty, oznacenie a ciselne kody mali rovnake. Neoriginalny silentblok mal na mieste, kde na originaly je Mercedesova hviezda, tuto hviezdu zoskrabanu. Bol to ten isty diel, ale so zoskrabanou hviezdou a o 1000 Sk lacnejsi. Mnohe neoriginalne diely su v porovnatelnej kvalite za ovela nizsiu cenu. Na druhej strane som vidiel neoriginalne diely ktore boli sice lacne ale v podradnej kvalite - nesedeli, mali iny tvar, zle boli odliate atd. Niektore veci sa oplatia kupit ako original, niektore nie.
A co sa tyka servisu - mal som zoparkrat auto v servise Mercedes. VZDY som si musel auto po ich oprave doma dokoncit - sroby neboli dotiahnute, tapacirung bol dany zle - nesedel, podtlakove hadicky na riadenie prevodovky zle zapojene, raz mi strhli zavit na motore na nasavani - tiekol potom olej. Umele hmoty na pridrziavanie kablov vzdy odtrhli ale nikdy nove nedali. Zaujimave je ze ked mi auto davali naspaet tak mi nikdy nepovedali ze strhli zavit atd. Vzdy s usmevom. Raz mi menili olej, s filtrom zauctovali okolo 6.000 Sk. Ked som asi po 2 hodinach zo zvedavosti kontroloval stav oleja tak bol po spodnu rysku - liter tam jednoducho chybal. A to bol original Mercedes servis. Kolega mal pravdu - v znackovom servise ma sice prijme pan s kravatou a vyzehlenou koselou ale na aute aj tak bude pracovat nejaky 17 rocny ucen ktoremu je vsetko jedno. Pritom si mozem kupit za 6m Sk 600 SL, budu mi uctovat 1900 Sk na hodinu a aj tak to
0 0
možnosti

Ondra

27. 10. 2003 12:07
Páni kolegové co vozí šrot by mohli povídat....
Článek opět o ničem, opravit auto po havárce ve zančkovém servisu a zacvakat to může jenom uplný vůl nebo redaktor iDnes. O použití "oroginálních " náhradních ani nemluvě. Bylo to tu napsáno,často se jedná o totožné díly. U plechařiny bych přece jen volil originál. Ale to není můj problém, já do šrotu nejdu. Jo kdyby tu byl příspěvek od kolegů co vozí zbořeniny, nestačili byste se divit, jak se auta opravují.... např. SCoupé svařené ze tři, bávo 540i (prodáno 570tis) ze dvou apod. Proti "neoriginálním" dílům nic nemám, ve značkových servisech jsou vážně předražené a navíc tam dělají většinou netáhla... autor měl raději sepsat tabulku a porovnat originál/neoriginál/vrakoviště.... mimoéchodem víte kolik stojí kožaná manžeta na šajtru do Passata?? ....jedině vrakáč
0 0
možnosti

Franta

27. 10. 2003 19:08
Re:
Opravoval jsem auto a plecharinu jesm kupoval u ACI a vsechno sedelo jak  ma. Nemyslim si, ze by byl rozdil oproti originalu, kdyz pominu cenu.
0 0
možnosti