Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Čelní srážka ve třicítce? Zlomte vaz!

Dvě vteřiny a pak silné trhnutí. Větší, než jsem čekal. Kdybych nebyl připoutaný, budu mít v lepším případě zlomené ruce nebo zraněnou hlavu. V horším případě mě po havárii ani žádná zranění trápit nebudou: zlomil bych si vaz o nafukující se airbag.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

djmave

8. 9. 2005 17:08
Pásy používám, ale leze to na mozek....
Jezdím dvacet let, zatim bez jediny nehody (klep, klep do dřeva) a vzdycky pasy pouzivam. Nedavno jsem sednul po x letech do autobusu a prvni co bylo, že jsem automaticky šmatal rukou po pásech. Lidi na mne koukali jako na vola......
0 0
možnosti

mrkevvzime

13. 4. 2005 9:13
pokracovani demence
...aspon tech penez za to sklo
kdyz se nechcete poutat tak se nepoutejte, ale neradte to jinym lidem mohl by z vas byt vrah, ale to vam hrdinum a supermanum vlastne nevadi
0 0
možnosti

mrkevvzime

13. 4. 2005 9:09
demence
tohle co tady ctu to uz musi bejt demence radit nekomu aby se nepoutal
co vam to udela kdyz se pripoutate? proc se zavodnici poutaj to jsou asi hlupaci ne, misto toho aby bezpecne proleteli oknem tak se poutaj to musej bejt fakt magori
otestujte tohle: rozebehnete se jak to pujde a naperte to do zdi ... a uvidite jaka je to racha a to je v nakejch 20-25kmh takze to, ze je zed tvrdsi nez auto kompenzuje rychlost  
proste clovek ktertej se nepouta je u me idiot, kterej chce byt bud mrzak nebo mrtvola. proc se zranit treba pri 40 kdyz staci bejt pripoutanej? to nechapu. mit pak zbytecne rozmlacenou hubu o volant dikes ne. prinejlepsim budete zbytecne kupovat novy predni sklo, protoze i pri maly rychlosti ho tou hlavou muzete rozbit a kdyz vam neni lito sebe(coz tvrdite ted pockjete po bouracce az nebudete mit zuby a budete mit zlamanej nos nebo celist nebo rozbitou palici) tak by vam mohlo bejt lito a
0 0
možnosti

JirkaK

8. 9. 2005 14:28
Re: demence
jj souhlas... ono udrzet se rukama je sakramensky problem... pokud clovek vazi cca 80kg tak pak bude drzet pri narazu v cca 50km/h tak 400kg. O narazech ve vyssich rychlostech ani nemluve... Prvni co ruce udelaji je ze se podlomi v lokti. V pripade aktivovanych airbagu pak ten jeste ty ruce popali a zlame. Rikat ze naraz "udrzim".. tak mozna jeden ze sta... Stejne tak rict ze pasy mohou zabit tim ze se clovek z auta nedostane atp... Ano s tim souhlasim ze pas muze byt v urcitych situacich nevyhodou, ale statisticky, kolikrat pri nehode zacne vuz horet a zustane v nem nekdo v bezvedomi nebo clovek ktery se nestihne odpoutat? Kolikrat je statisticky vyhodnejsi proletet celnim sklem? Je treba si uvedomit kolikrat je vyssi pravdepodobnost nehody u ktere pas pomuze nez naopak bude skodit.
Drive sem se poutal jen mimo mesto a po spolujezdcich sem to nepozadoval, zvlaste o tech vzadu sem si neuvedomoval riziko..., dnes se poutam vzdy a vyzaduji to i od spolujezdcu.
0 0
možnosti

engine

9. 4. 2005 23:24
agitační tlachy
Rád bych osvetlil nějaké mé poznatky z života. Do této doby jsem čelně havaroval 2x. V době střetu jsem měl na tachometru poprvé 40 a podruhé 55 km/h. Ani jedinkrát se mi nestalo, že bych střet neudržel na rukou za volant. Myslím si, že používání pásu by mělo být dobrovolné a na zvážení každého řidiče jednotlivě. Já taky nenařizuju cyklistům, aby si nasazovali helmy nebo chodcům, aby nosili fluorescenčně zbarvený oděv.
Ale zpět k pásům. Určitě hodně lidí zachránily, ale taky hodně lidí odsoudily místo smrti na doživotní vozíček. A já osobně, kdybych si měl vybrat, tak raději 1.variantu. Airbag v autě mám, ale je deaktivovaný.
A poslední přizpěvek: Můj kamarád díky zapnutým pásům zemřel, protože se z nich nedokázal vyprostit, když s autem sjel do mlýnského náhonu.
Přesto všem přeji mnoho kilometrů bez nehod.
Bye Engine
 
0 0
možnosti

Pavel

9. 4. 2005 11:46
statistika
Nepodcenuji dulezitost pripoutani, ale zajimava by byla naopak statistika umrti pri nepripoutani. Na 1000 nepripoutanych pri nehodach jich zemrelo 100. Oproti tomu by napriklad vyslo, ze na 1000 pripoutanych pri nehodach by bylo 300 mrtvych. Co je pak lepsi?..:-) No, ale ja se radsi poutam..:)
0 0
možnosti

Dan

15. 10. 2004 2:01
Každý odpovídá sám za sebe.
Ke skeptikům se přidávám rovněž, propaganda a statistiky jsou jen jedna stránka věci. Pokud pojedu podle předpisů a svých nejlepších schopností, nebudu pásy ani airbagy patrně nikdy potřebovat. Pokud do mě narazí hovado které vyletí z protisměru, budou mi pásy taky na nic. Tím rozhodně nechci pochybovat o jejich účinnosti v simulovaných testech nebo při nehodách, kde pásy shodou okolností zachránily opravdu někomu život. Jenže stejnětak je reálná i situace, kdy právě pásy byly přímou příčinou úmrtí  připoutaných osob. Nic tedy nelze tvrdit zcela jednoznačně  a pokutování lidí za nezapnuté pásy považuji za nehorázné zasahování společnosti do rozhodování svéprávného občana. Tím, že si nezapnu pás ohrožuji nanejvýše sám sebe a pokud kvůli tomu zahynu, společnosti to může být jedno. Lidi by se možná víc poutali právě tehdy, kdyby se mohli svobodně rozhodnout a není nutné je pořád "vodit za ruku" . Spíše bych zpřísnil podmínky pro vydávání ŘP.  
0 0
možnosti

roland

9. 4. 2005 10:31
Re: Každý odpovídá sám za sebe.
Přesně.Já osobně se nikdy poutat nebudu,je to moje právo naložit se svým životem jak chci a stát nemá právo mi poutání nařídit. Takový zákon je  na žalobu k ústavnímu soudu
0 0
možnosti

manik

28. 7. 2004 14:30
databáze autoservisů
databáze autoservisů http://www.autoservisy.com" target="_blank" rel="nofollow">http://www.autoservisy.com
0 0
možnosti

xxx

27. 7. 2004 23:16
Taxikáři
No a když se podíváme na taxikáře, tak zjistíme, že sice jezdí z 99-100% bez pásů, ale o nějaké vážné nehodě taxikáře už hodně dlouho nebylo vidu ani slechu. A taxikáři nejezdí podle předpisů, ti jezdí podle toho, jak dokážou udržet auto. Takže ono to nebude v tom jezdit se zapnutým pásem, ale jezdit podle svých schopností. Na druhou stranu, když někdo své schopnosti přecení a jede proti vám s následkem čelního nárazu, bohužel... Ale lze pouze spekulovat, zda by ten či onen případ mohl být šťastnější... Ale všechno čím se vás snaží obalamutit že třeba při třicetikilometrové rychlost to je stejné jako byste padali ze  3. patra je hovadina. Vůbec neberou v úvahu deformační zóny auta, které poberou i 60% nárazu. A s pokutama za jízdu bez pásu nesouhlasím. Každého osobní rozhodnutí. Ale bylo by lepsi, kdyby kazdy jezdil nejlepe jak umi a slušně a pásů a arbagů by nebylo potřeba. Víte vůbec kdy a kde pásy vznikly??? V USA když dotyčné osoby při nárazu nebo prudkém brždění se hlavou  napíchli na hodně bytelně přidělané zpětné zrcátko... A teď vás všechny překvapí, že osobně pásy používám tak z 80%. Tedy pouze ve předu... 
0 0
možnosti

JirkaK

8. 9. 2005 14:10
Re: Taxikáři
taxikari se potat nemusi ! Nejde ani tak o nebezpeci v pripade nehody, ale o bezpeci v pripade napadeni pasazerem... precijenom taxikar nevi kdo si k nemu seda..
0 0
možnosti

julie

25. 7. 2004 22:22
smrt
hm, toz muj kluk me porad rpemluva at se pripoutam, aj kdyz sedim vzadu. jenze ja se spis nez zlomeni vazu bez apsu bojim toho, ze nabourame, a pas se zasekne a ja nebudu moct vylizt z auta. nebo treba se bojim jezdit v aute ktery nema zadni dvere, ze se z neho pak nedostanu vcas enbo vubec..
nevim jestli by me ta zkouska primela zapinat si pas.. mozna vepredu nebo pri velke rychlosti, ale asi me spis bude ovlivnovat strach ze se nedostanu vcas pryc.
0 0
možnosti

daadyy

9. 4. 2005 12:46
Re: smrt
no když se vzádu nepřipoutáš tak se taky může stát že tvoje letící tělo zabije někoho vepředu
0 0
možnosti

P.

25. 7. 2004 14:59
50 % PRAVDA
50 % Pravda je že VÁS PÁS ZACHRÁNÍ. Dělám u Policie ČR a tam se převážně nepásáme. Není to z frajeřiny, ale je to pohodlnější. Nám nikdo pokutu nedá - cha, cha. A také víme že pás mnohdy zabíjí ! ! Někdy je lepší vyletět z auta, než v něm uhořet nebo vykrvácet ! ! Než Vás z auta vyštípou je pozdě ! Když vylétnete oknem, můžou Vám záchránáři okamžitě pomoci. Vím že to není ve všech případech. Je to asi 35 % nehod. Ale máte někdo jistotu že nebudete v těch 35 % ? ? ? Odpovězte si sami. Nechci nabádat k nepásání ! ! Pásejte se! ! Ale tvrzení že pás je všelék, není pravda! ! !   POZOR ! ! Chystáme novou dopravní akci ! ! Poutejte se ! ! Jinak vám hrozí nekompromisní POKUTA ! ! Já dávám max. 500 ,- kč.  Ahoj.  
0 0
možnosti

kamil

27. 7. 2004 15:14
Re:
, To s tím lítáním z předního okna snad nemyslíš vážně!!! ...jestli to neni vtip, tak jdi odevzdat placku a zbraň. Je neuvěřitelný, že i takovýhle de*ilové můžou dělat u PČR!!!!!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Kuchaře/Kuchařku pro střední školu

Střední škola a Mateřská škola Aloyse Klara
Praha
nabízený plat: 20 000 - 29 000 Kč