Diskuze

Kdo rozhoduje o umístění dopravních značek?

Jízda na červenou přes křižovatku nebo překročení rychlostních limitů patří k obvyklým hříchům řidičů. Na druhé straně se však mnohdy na jejich spěchu spolupodílí i prachšpatný stav komunikací a dopravní značení, které se zdá úzkostlivě omezující na nepříliš nebezpečných místech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Vector

13. 9. 2004 10:29
Je to bordel v bordelu
Dopravní značení a předpisy z doby krále klacka jsou tím důvodem, proč je u nás tolik nehod a lidi jezdí jako prasata. Porušuju rychlostní omezení, porušuju plnou čáru, porušuju pravidlo o znamení o změně směru jízdy, porušuju zákaz vjezdu, zákaz otáčení, jízdu na červenou a přesto se nepovažuji za prase, nebo šparného řidiče. Proč? Protože to značení mohl vymyslet jenom totální pablb, potom mám občas problém poznat, co je značeno správně a co špatně. Jak sem na to přišel? Po statisících kilometrech po naší krásné zemi zmítané momentálně sociálnědemagogickou vládou, sem například přišel na to, že předjíždět mám tam, kde je dobře vidět a je na to místo, a ne tam, kde z nějákého důvodu namalovali silničáři přerušovanou čáru. Že když najíždím na kruhový objezd mám blikat že jako nejdem magor a nejedu na něm do protisměru, potom jako, že vopravdu vim, že se stáčí doleva a nakonec s vánočkou na rukou a v autě co se skoro nedá ovládat jak pořád hledám blinkr a přeřazuju na výjezdu už tak něják zapomenu včas zablikat. Od té doby co jsem třeba v Rakousku viděl ceduli s nápisem prosím a výmluvným obrázkem prostě blikám včas abych dal najevo, že opouštím kruhový objezd. Také chápu, že doplňková šipka pro odbočení doprava je zřejmě drahá a i když se z USA většinou posadíme na zadek, odbočit na červenou v pravo se u nás nesmí, stejně jako se otáčet ve světelné křižovatce (jako snad v jediném evropském státě pokud se nepletu). Rychlostní omezení jsou povětšinou naprosto nesmyslná a jejich vymáhání na přehledných místech(jak jinak) je až deprimující. Doprava je například svedená do jednoho pruhu (3m šíře) a je tam 30 těch 30 tam zůstane přez noc, i přez weekend. Na dálnici PČR zajímá jen jestli jedu do 130ti (rychlost ve které se člověk může samozřejmě i zabít, ale kterou většina moderních aut jede tak něják na volnoběh) vůbec neřeší jízdu v jízdních pruzích, nebo zlepšení značení,nebo délka připojovacích pruhů. Jediné co je na značkách zajímá, je za kterou se zašít aby moh
0 0
možnosti

Vector

13. 9. 2004 10:31
Re:
mohli měřit. Jak má člověk respektovat něco co je postavené na hlavu? To je jako, kdyby v Koncentračním táboře rozdal Stalin dotazníky, co by ste chtěli zlepšit....
0 0
možnosti

janek Jankovič

11. 9. 2004 23:46
!
Naprosto jsem nepochopil zákaz vjezdu po 50 (!) metrech v Pernerce od Florence. Když tam totiž nenajdete místo k parkování, musíte (podle dopravního inženýra, který to navrhl) s autem vysublimovat, protože jste v jednosměrce. Vycouvat na hlavní = přestupek. Otočit se a vyjet = přestupek. Jediné, co se dá, je nechat se vystřelit do povětří. Výsledný efekt ? Seru na značku a jedu dál Pernerkou do Karlína. Prostě nechápu ten debilní systém dopravního chaosu v Karlíně. Ulice tam jsou široký jako bulváry, ale jsou jednosměrný, zatímco jinde v Praze ulice i poloviční na šířku jsou obousměrné. Prostě debilní, jak policajti, který se to ještě snažej obhajovat. S jedním jsem tam mluvil a po deseti minutách jsem ho tak rozebral, že nakonec ten chudák řek, že se tam taky motá a že taky neví, proč to tak je. Mám dojem, že to je uměle vytvořený, aby byl odbyt pro drahé značky a někdo shrábnul provizi....
0 0
možnosti

Keni

11. 9. 2004 20:10
Praha
Tak muze zacit Prechod pro chodce na 4proudovym dalnicnim privadeci. Cukrak i v zatacce. vypadovka na Kladno na nove silcini nedavno postavene. Dokonce tam natahli i x km kabelu a udelali svetla. Omezeni na 50km/h, normalne se tam jezdi asi pres kilo. Prechod pro chodce na Vidensky, P4 skovanej za pilirem mostu na 4proudove silnici. Asi 100m niz semafory, 200m vejs podchod. Ale znacek je tam jak nas.ano Jiuzni mesto, prechody pro chodce na 4proudove silnici kazdej x desitem metru(asi Opatovska nebo nejak podobne.)a to i pres to, ze tam je na 3km useku plno nadchodu. Magistrala. Sporilov - Nuselak je tam 70km/h, normalne s etam bezpecne jezdi jako na dalnici pres kilo. Vsude mimourovnovy krizovatky s kratsima pripojovacim apruhama. Problem zacina az na Pankraci, ale 70km.h je fakt pro srandu. Pak pokracuje uz 50km/h. Plno osklivejch odbocek, ale jezdi se tam kolem 90km/h a obcas nejakej malej tukanec, ale jen kdyzt je tam kolona. Asi nejlepsi silnice Barandak, Zlich.Tunel-Mrazovka-Strahov kde je stridave 50km/h 70km/h. Optimalni by bylo tak o 30 - 40 vic. Kdyz nebyl radar na Strahove, pro 120km/h jsme jel podle me bezpecne a nebyl nejpomalejsi. No a pak se musi jeste clovek smat tem retarderum na silnici, kde se stejne neda jet vic jak 30 pro stav komunikace. al ejen at to auto znicime hhed. Pak to bude hur sedet, hur brzdit a pak to podle toho vypada.
0 0
možnosti

Keni

11. 9. 2004 20:21
Re:
A na druho stranu je vPraze plno silnic, kde kdyz neznalej ridic vjede max. povolenou rychlosti ma co delat. Michelska, pak ta, co tam praskla ta Voda, pak Stara Benesovska z padacku pred Kamenici a jiste plno dalsich. Nejsem hned pro omezeni rychlosti na 30, ale aspon oznaceni zde konci silnice a zacina tankodrom. Dal nemluivm o blbe sesinchronizovanej svetlech, kd emsitni vedi, ze pro 80, 90, 100 to pojedou 2min a pri predpisove 50 asi 10 se zastavkou na vsech svetlech. Jinak pro pobaveni, dnes me na dalnici pred Prahou predjeli hukajici honici se motoky te verbeze s modrejma pruhama. Jel jsem 130 (vyjmecne, mame zaznamove zarizeni a sef to obcas kontroluje a kvuli spotrebemam nemuzme vic) a jenom se po nich zaprasilo. A kdyz jsem volal Mestaky k vecer k horici trave asi 2km pred Plzni, tak me rekli ze nemuzou mimo obec a at zavolam hasice. Tak jela k k tomu velka Cisterna. Hold je to verbez.
0 0
možnosti

P800

11. 9. 2004 19:50
Neznáte někdo...
Neznáte někdo socku co jezdí starou obouchanou Škodou 105/120 BMN 18-73?
0 0
možnosti

P800

11. 9. 2004 20:37
Re:
Už není potřeba, už ho mám..
 
Už si s ní nezajezdí
0 0
možnosti

Tomas

11. 9. 2004 18:26
znacka je levnejsi jak oprava
Ono casne snizovani rychlosti a podobne ma svuj duvod i v tom, ze je levnejsi dat na silnici 30-ku, nez ji opravit.
Nikdo tam 30 nepojede, ale kdyz se neco stane, tak spravce komunikace ma kryta zada.
Nebo priklad rychlostni silnice Kladno-Praha. Nez aby opravili most u Stredokluk, je tam uz rok (na dalnici !) svedena doprava do jednoho pruhu a omezena rychlost.
Jakmile padne mlha, nebo trochu sprchne, automaticky jedu po okreskach, protoze nehody sou tam na denim poradku.
Totez jako "genialni" napad ze stejne rychlostni silnice - u Prahy je ukoncena (znackou, kteoru nikdo nerespektuje) a pokracuje dal ve 4 pruzich a najednou - prechod pro chodce a semafory. Otrhane kusy plechu v okoli uz ani nikdo neuklizi.
0 0
možnosti

laze

11. 9. 2004 12:06
prechody
nejvetsi pruser je se znacenim prechodu ve meste, mimo mesto je to dobry, nejhorsi to je  na dvouprodovy silnici ve meste treba, za autobusovou zastavkou najednou prechod, spatny, a taky ze chodci dostali prednost a nektery si tim mysli ze sou neporazitelny......a to doslova
0 0
možnosti

Ridic

11. 9. 2004 10:39
Disciplina
Domnivam se, ze poradek v dopravnim znaceni je prvnim krokem k dodrzovani discipliny na nasich silnicich ... snad by nebyl takovy problem vytvorit webovou stranku, na ktere by bylo mozno znacky na silnicich dohledat a kam by bylo mozno psat pripominky (napr. zapomenute znaceni z opravy komunikaci nebo naopak ukradene znacky...).
0 0
možnosti

Nou_coment

11. 9. 2004 15:18
Re: Dobrý nápad
S návrhem vytvoření konkrétního místa na Webu pro diskusi a upozornění k nedostatkům v dopravě plně schvaluji. Problém je, pokud na konkrétním úřadě sedí blb, zůstává zase jen v jeho úřednické moci nereálná změna. Takže doporučuji, bombardovat,bombardovat a zase bombardovat (slovně a písemně) patřičný úřad, dokud si svoji odpovědnost neuvědomí a nezjedná nápravu v danném místě (tj. v zájmu "občanů-voličů" NE v pseudozájmu obce-ovládanén zlobovanými zastupiteli a úředníky).
0 0
možnosti